ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی + ثبت نام

گاهی هموطنان خارج از کشور برای کارهای اداری خود نیاز به شماره ثنا دارند. بنابراین اگر قصد ورود به سامانه ثنا خارج از کشور را دارید، توصیه می‌کنیم این مطلب از ساد۲۴ را تا انتها مطالعه نمایید. زیرا ما در این مطلب به طور کامل به نحوه ثبت نام سامانه ثنا از خارج از کشور،ورود به سامانه ثنا خارج از کشور، سامانه احراز هویت برای خارج از کشور و غیره پرداختیم. امیدواریم این مطلب به شما در دریافت شماره شبا کمک نمایید.

سامانه ثنا چیست؟

قانون آئین دادرسی کیفری، در سال ۱۳۹۵ تحولی عظیم را در قوه قضائیه ارائه نمود. این قانون، قوه قضائیه را موظف به طراحی و اجرای سامانه‌ای به نام ثنا کرد. سامانه ثنا، ابلاغیه‌های دادگستری را از دنیای کاغذی به دنیای دیجیتال آورد.

از آن پس، تمامی ابلاغیه‌ها به صورت کاملا الکترونیکی و از طریق سامانه ثنا به اشخاص حقیقی و حقوقی ارسال می‌گردد و دیگر خبری از کاغذبازی‌های زمان‌بر و حتی گم شدن ابلاغیه‌ها نیست. بنابراین باید گفت سامانه ثنا، قدمی بزرگ در جهت سرعت و دقت در فرآیندهای قضایی است.

اما لازم است بدانید که استفاده از این سامانه نیازمند ثبت نام در آن است، برای این کار افراد باید وارد سامانه عدل ایران (www.adliran.ir) شوند و ثبت نام خود را در آن با دقت انجام دهند. البته لازم است بدانید که ثبت نام در سامانه ثنا فرآیندی بسیار ساده و آسان است. برای این کار فقط باید اطلاعات هویتی خود را در سامانه وارد کنید و مراحل ثبت نام را بادقت دنبال کنید. در ادامه با نحوه ثبت نام و استفاده از این سامانه برای ایرانیان خارج از کشور آشنا خواهید شد، توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید.

سامانه ثنا برای افراد خارج از کشور

همانطور که گفتیم هموطنان خارج از کشور نیز برای انجام امور اداری خود به شماره ثنا احتیاج دارند. به همین دلیل قوه‌قضاییه سامانه را تحت عنوان درگاه خدمات الکترونیک قضایی به آدرس اینترنتی international.adliran.ir ارائه نموده. بنابراین افراد با تابعیت ایرانی در خارج از کشور ‌می‌توانند به راحتی و درکوتاه‌ترین زمان ممکن امور ادارای مربوط به قوه قضائیه را در این سامانه انجام دهند. البته برای استفاده از این سامانه افراد باید از قبل در آن ثبت نام کنند، اما اگر تاکنون ثبت‌نام خود را انجام نداده‌اید، اصلا نگران نباشید زیرا قوه قضائیه برای این موضوع هم راه‌حلی دارد و شرایط ثبت‌نام در سامانه ثنا را برای افراد خارج از کشور فراهم نموده است. در ادامه با نحوه ثبت نام ایرانیان خارج از کشور در سامانه عدل ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

چنانچه در روند ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی به مشکل برخوردید، توصیه می‌کنیم از پیشخوان اپلیکیشن ساد۲۴ استفاده نمایید. برای این کار کافی است روی لینک زیر کلیک کنید و ساد۲۴ را نصب نمایید.

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی چه خدماتی دارد؟

ثبت نام ایرانیان خارج از کشور در ثنا کار نسبتا راحتی است که از طریق آن افراد می‌توانند از خدمات مختلف قوه‌قضاییه استفاده نمایند، از این خدمات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ثبت نام و احراز هویت غیرحضوری

دریافت نوبت

سپردن اختلافات به وکیل

استعلام وضعیت وکیل در ایران

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی از خارج کشور

صدور گواهی عدم سوء پیشنه به صورت آنلاین و به زبان اینگلیسی

ارسال لایحه از خارج از کشور

ثبت لایحه

ثبت شکوائیه

انجام تمام فرایندهای مربوط به ابلاغ برای افراد خارج از کشور

البته توجه داشته باشید موارد بالا فقط قسمتی از خدمات این سامانه کاربردی هستند، شما می‌توانید تمام خدمات مربوط به قوه قضاییه را در https //international.adliran.ir سامانه خدمات الکترونیک قضایی انجام دهید.

بخوانید: چک سرقت شده و چک گم شده را چگونه ردیابی کنیم؟

ثبت نام ایرانیان خارج از کشور در سامانه ثنا


همانطور که گفتیم افراد برای استفاده از خدمات سامانه ثنا باید ابتدا در آن نام‌نویسی کرده باشند. برای این کار لازم است، مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا در مرورگر خود آدرس اینترنتی international.adliran.ir را وارد نمایید. (توجه داشته باشید که پیش از این کار مرورگر خود را به‌روزرسانی نموده باشید)

در صفحه جدید «سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی» را انتخاب کنید.

سپس روی گزینه «سامانه اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی» کلیک نمایید.

در مرحله بعدی گزینه «ثبت نام برخط شخص حقیقی» را انتخاب کنید.

ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

در صفحه جدید اطلاعات شخصی از شما خواسته می‌شود. این اطلاعات نظیر شماره ملی، تاریخ تولد، کدامنیتی و شماره سریال شناسنامه است. پس از درج اطلاعات روی گزینه ادامه کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه ثنا خارج از کشور

در صفحه جدید، شرایط استفاده از سامانه درج گردیده است، شرایط را مطالعه نموده و درصورت موافقت با این شرایط، گزینه تایید را انتخاب نمایید.

در صفحه جدید باید اطلاعات شناسنامه ایرانی خود را در فیلدهای تعیین شده، وارد کنید.

در مراحل بعدی باید اطلاعات تماس و محل سکونت خود را انتخاب نمایید.

سپس اطلاعات تحصیلی و شغلی خود را با دقت وارد کنید.

در این مرحله به شماره موبایل ثبت شده در سامانه کد امنیتی ارسال می‌شود که باید آن را در فیلد تعیین شده وارد نمایید. (توصیه می‌کنیم برای این کار از خانواده یا دوستانتان در داخل ایران کمک بگیرید و کد ارسال شده را ثبت سامانه کنید)

البته باید بدانید که برای استفاده از خدمات سامانه ثنا، باید احراز هویت نیز انجام دهید، در ادامه با نحوه احراز هویت بیشتر آشنا خواهید شد.

بخوانید: اموزش قدم به قدم استعلام چک صیاد – ۳ روش کاملا رایگان

سامانه احراز هویت برای خارج از کشور در سامانه ثنا

سامانه احراز هویت برای خارج از کشور

احراز هویت برای استفاده از خدمات در سامانه ثنا الزامی است، افراد خارج از کشور برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهند.

ابتدا نشانی اینترنتی را در مرورگر خود جستجو کنید و مانند مطلب تیتر بالا در سامانه ثنا ثبت نام کنید.

سپس مبلغ ۹۰۰۰ تومان را به منظور احراز هویت واریز نمایید(این کار با تمام کارت‌ها عضو شبکه شتاب انجام می‌شود)

عکس تصویر خود را باتوجه به قوانین درج شده با وب‌کم یا دوربین موبایل خود بگیرید.

سپس امضاء الکترونیکی خود را درج کنید.

احراز هویت در سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

در این مرحله گزینه اسکرین رکورد را فعال کنید و عبارت خواسته شده را درج کنید.

 احراز هویت در سامانه ثنا

با ارسال ویدیو، احراز هویت تکیمل خواهد شد.

اما شاید سوال بپرسید آیا برای استفاده از خدمات سامانه ثنا می‌توانیم از گوشی استفاده کنیم؟ باید بگوییم بله شما می‌توانید از اپلیکیشن عدالت همراه برای بهرمندی از خدمات آن استفاده کنید، در ادامه با این برنامه بیشتر آشنا خواهید شد.

اگر خارج از ایران هستید و به دنبال وام مناسب خود می‌گردید با ساد۲۴ وام مناسبتان را سه سوته بیابید.

نحوه ورود به سامانه ثنا از خارج از کشور با گوشی

قوه قضائیه به منظور راحتی هموطنان خارج از کشور، اپلیکیشنی به نام عدالت همراه را طراحی و ارائه نمود است. افراد در این برنامه می‌توانند از خدمات مختلف این سامانه بهرمند شوند. از این خدمات می‌توانیم به دریافت نوبت، ارسال لایحه از خارج از کشور و غیره اشاره کنیم. البته لازم است بدانید که برای بهرمندی از این برنامه باید از قبل در سایت عدل ایران خارج ثبت نام نموده باشید، برای این کار باید مراحل گفته شده در تیترهای بالا را با دقت انجام دهید. سپس باتوجه به نسخه موبایل خود برنامه عدالت همراه را دانلود کنید. برای این کار کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.

پس از دانلود عدالت همراه، آن را روی موبایل خود نصب کنید.

در اولین صفحه اپلکیشن، از شما اطلاعاتی نظیر رمز شخصی و کدملی خواسته می‌شود.

ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج از کشور با گوشی

با ورود به برنامه می‌توانید از خدمات مختلف این سامانه بهرمند شوید.

دریافت کد ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

بنابراین می‌توانیم بگوییم استفاده از این برنامه می‌تواند برای هموطنان خارج از کشور بسیار کاربردی باشد، اما در صورتی که فرد ثبت نام خود را سامانه ثنا انجام داده باشد.

مدارک موردنیاز برای ثبت نام و ورود به سامانه ثنا اینترنشنال

سامانه عدل ایران خارج از کشور

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی به شرح زیر است:

  • شناسنامه ایرانی
  • کارت ملی
  • شماره موبایل فعال
  • کارت بانکی عضو شتاب
  • داشتن آدرس صیحیح و دقیق
  • داشتن شماره تلفن ثابت

شرایط ثبت نام ثنا غیر حضوری برای ایرانیان خارج از کشور

هموطنان خارج از کشور نیز مانند شهروندان ایرانی برای ثبت‌نام در سامانه ثنا باید دارای شرایط زیر باشند در غیر این صورت ثبت‌نام تکمیل نخواهد شد.

  • تابعیت ایرانی: افراد باید حتما دارای تابعیت ایرانی باشند، در غیر این صورت ثبت نام در آن امکان پذیر نیست.
  • داشتن کارت ملی هوشمند: افراد برای احراز هویت باید دارای کارت ملی هوشمند باشند یا شرایط ثبت نام کارت ملی هوشمند را داشته باشند.
  • داشتن شناسنامه ایرانی: همانطور که بالا اشاره کردیم برای ثبت نام در این سامانه افراد به شناسنامه ایرانی نیاز دارند، توجه داشته باشید که این کار با گذرنامه یا پاسپورت انجام نمی‌شود.
  • داشتن شرایط پرداخت مبلغ: هموطنان خارج از کشور نیز مانند شهروندان ایرانی برای احراز هویت باید مبلغی را به جهت احراز هویت به این سامانه پرداخت نمایند. برای این کار باید دارای کارت بانکی عضو شتاب باشید یا از یکی از بستگان خود کمک بگیرید.
  • داشتن سیمکارت فعال: یکی دیگر از شرایط ثبت نام در این سامانه داشتن شماره موبایل فعال است. زیرا در حین ثبت نام در سایت عدل ایران خارج برای شماره موبایل پیامکی ارسال می‌شود. پیشنهاد می‌دهیم دریافت پیامک را به یکی از بستگان خود در ایران بسپارید و از او بخواهید رمز را برای شما ارسال نمایید.

البته می‌توانید پس از اتمام ثبت نام در سامانه ثنا، گزینه پیام‌رسان را انتخاب کنید تا از طریق پیام‌رسان‌های داخلی با قوه‌قضایه ارتباط برقرار کنید. در حال حاضر برای این کار فقط می‌توانید از پیام‌رسان‌های داخلی مانند گپ و آی گپ بهرمند شوید. در ادامه لینک دانلود این برنامه‌ها قرار گرفته است.

دفتر خدمات قضایی خارج از کشور

باتوجه به گفته آقای کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌المللی و حقوق بشر قوه قضاییه در اسفندماه ۱۴۰۰:

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کشورهای دیگر راه‌اندازی می‌شود و با استقرار این دفاتر، مشابه همان خدماتی که هموطنان در داخل کشور دریافت می‌کنند، ایرانیان خارج از کشور نیز این امکان را خواهند داشت.
وی ادامه داد: این دفاتر در کنسولگری‌ها یا سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها که جمعیت ایرانی قابل توجه دارند، استقرار می‌یابد.
غریب آبادی اظهارداشت: قوه قضاییه اعلام آمادگی کرده و اگر وزارت امور خارجه کشورهای مورد نظر را اعلام کند، وارد فاز اجرایی خواهیم شد و با پیگیری‌هایی که داشتم به زودی وزارت امور خارجه مکان‌های استقرار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را اعلام خواهد کرد.

درنهایت

قوه قضاییه به‌منظور تسهیل در انجام امور مربوط به خود سامانه ثنا خارج از کشور را با نام درگاه خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی نمود. در این سامانه هموطنان خارج از کشور می‌توانند تمام خدمات مربوط به قوه‌قضاییه را بی‌دردسر از دورترین نقاط جهان انجام دهند. ما در این مطلب از ساد۲۴ به نحوه ورود به سامانه ثنا از خارج از کشور، ثبت نام ثنا و احراز هویت در آن و غیره پرداخیتم. امیدواریماز خواندن این مطلب از ساد۲۴ لذت برده باشید.

چنانچه سوالی درباره نحوه ورودبه سامانه ثنا، ثبت نام و غیره دارید، در قسمت دیدگاه درج و برای ما ارسال کنید. همکاران ما در جهت رفع ابهامات پاسخگو شما هستند.

سوالات متداول

چگونه از خارج از کشور وارد سامانه ثنا شویم؟

از طریق سامانه international.adliran.ir می‌توانید وارد سامانه عدل ایران شوید و از خدمات آن بهرمند گردید. در مطلب بالا به‌طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم.

نحوه ثبت نام سامانه ثنا برای افراد خارج از کشور چگونه است؟

ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج از کشور دارای شرایط خاصی است که در مقاله بالا به صورت کامل به آن پرداخته‌ایم.

به این نوشته امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا