نحوه محاسبه قیمت طلا + قیمت روز طلا

طلا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات گرانبها است که همیشه موردتوجه سرمایه‌گذران و علاقه‌مند به زیورت آلات است. بنابراین اطلاع از قیمت لحظه‌ای طلا و عوامل موثر بر آن، برای خرید و فروش آگاهانه آن ضروری است. ما در این مقاله از ساد۲۴ به‌طور کامل به نحوه مقایسه قیمت طلا، نحوه مشاهده قیمت لحظه‌ای طلا و سایر فاکتور‌های مربوط به آن می‌پردازیم. همچنین نرم افزار رایگان محاسبه قیمت طلا را به شما معرفی خواهیم نمود.

۵ فاکتور تعیین کننده قیمت طلا

محاسبه طلا

شاید از خود بپرسید چه چیزی تعیین کننده قیمت طلا است؟ چه چیزی باعث افزایش ناگهانی قیمت طلا می‌شود و آن را دچار نوسانات صعودی یا نزولی می‌کند؟ باید بگوییم که ۵ چیز در قیمت طلا تاثیر می‌گذارد که از آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. بحران‌ها و ریسک‌های جهانی
  2. تورم
  3. نوسانات دلار
  4. نرخ‌های بهره
  5. عرضه و تقاضا

هریک از موارد بالا می‌تواند قیمت طلا را به صورت چشم‌گیری افزایش یا کاهش دهد. اما چگونه قیمت روز طلا را محاسبه کنیم؟ در ادامه با این موضوع آشنا خواهیدشد.

نحوه محاسبه قیمت طلا با ماشین حساب

یکی از روش‌های که شما می‌توانید برای محاسبه قیمت طلا خود استفاده کنید، استفاده از ماشین حساب است. برای استفاده از ماشین حساب شما باید از فرمول محاسبه طلا استفاده کنید.

فرمول محاسبه قیمت طلا: مبلغ طلای خام + اجرت + سود طلافروشی + مالیات

در ادامه با هریک از موارد بالا بیشتر اشنا خواهید شد:

مبلغ طلای خام:

فرض کنید شما قصد خرید یک النگو ۳ گرمی را دارید، برای این کار کافی است قیمت لحظه‌ای طلا که اکنون ۳،۹۳۳،۷۰۰ تومن است را بر وزن آن ضرب کنید. یعنی مبلغ طلای خام :۳،۹۳۳،۷۰۰ * ۳ =۱۱،۸۰۱،۱۰۰

اجرت:

اجرت مبلغی است که طلافروشان به عنوان دستمزد ساخت و طراحی قطعه طلای موردنظر شما دریافت می‌کند. در اجرت عوامل مختلفی مانند ظرافت و پیچیدگی کار، زمان صرف شده برای ساخت، عیار طلا و نوع قطعه دخیل است.

اجرت ساخت ثابت نمی‌باشد و از طلافروشی به طلافروش دیگری متفاوت است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از خرید طلا، قیمت و اجرت ساخت را در چند طلافروشی استعلام بگیرید.

سود طلافروشی:

باتوجه‌به دستورالعمل اتحادیه طلا و جواهر، سود قانونی طلافروشان ۷ درصد می‌باشد. این موضوع بدین معناست که طلافروش می‌تواند ۷ درصد به قیمت نهایی طلا (شامل قیمت طلا، اجرت ساخت و غیره) اضافه نمایید و به عنوان سود خود این مبلغ را بردارد.

مالیات:

طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده، ۹ درصد به قیمت نهایی طلا (شامل قیمت طلا، اجرت ساخت، سود طلافروش و غیره) به عنوان مالیات ارزش افزوده اضافه می‌شود.

یعنی شما باید مبلغ مالیات را در فرمول گفته شده در بالا قرار دهید.

نرم افزار رایگان محاسبه قیمت طلا

محاسبه طلا آن هم از طریق ماشین حساب کار نسبتا سختی است، به همین دلیل بهتر است راه ساده‌تری را انتخاب کنید و از محاسبه قیمت طلا به صورت آنلاین بهرمند شوید.

برای استفاده از این محاسبه‌گر باید اپلیکیشن ساد۲۴ را دانلود و نصب کنید.

سپس به جهت احراز هویت، اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کنید.

از بین تمام خدمات به بخش ماشین حساب بانکی رفته و گزینه «محاسبه‌گرطلا» را انتخاب نمایید.

محاسبه آنلاین قیمت خرید طلا از مشتری

سپس در صفحه جدید قیمت لحظه‌ای طلا (قطعی)، اجرت ساخت(پیش فرض)، مالیات (پیش فرض) و درصد سود فروشنده (پیش فرض) برای شما قرار داده شده است و فقط نیاز است که وزن کل را به گرم وارد کنید.

در نهایت گزینه محاسبه را کلیک نمایید.

نرم افزار محاسبه قیمت طلا

توجه شما می‌توانید اجرت ساخت(پیش فرض)، مالیات (پیش فرض) و درصد سود فروشنده (پیش فرض) و حتی عیار آن را تغییر دهید.

سپس صفحه مشابه زیر برای شما نمایش داده می‌شود که تمام جزئیات قیمت طلا خود را می‌توانید مشاهده کنید.

محاسبه قیمت طلا به صورت آنلاین

شما به همین راحتی توانستید قیمت طلا روزتان را محاسبه نمایید.

توجه: در روش بالا شما می‌توانید محاسبه قیمت طلای بدون اجرت را هم بگیرید.

چگونه قیمت طلا روز را بگیریم ؟

برای دریافت قیمت لحظه‌ای طلا می‌توانید از اپلیکیشن ساد۲۴ استفاده کنید. برای این کار فقط کافی است این برنامه را نصب نمایید و وارد خدمت محاسبه‌گر طلا شوید.

در این خدمت شما می‌توانید قیمت طلا لحظه‌ای را مشاهده کنید.

سخن آخر

ما در این مطلب از ساد۲۴ به‌طور کامل به محاسبه قیمت طلا با نرم‌افزار آنلاین و رایگان، نحوه محاسبه با ماشین حساب، نحوه مشاهده قیمت لحظه‌ای طلا و غیره را پرداختیم. امیدواریم این مطلب از ساد۲۴ به شما در خرید و محاسبه قیمت طلا کمک بسزایی نموده باشد.

چنانچه در این باره سوالی دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

قیمت طلا چگونه محاسبه میشود؟

برای محاسبه قیمت طلا ۲ راه دارید ۱) از طریق فرمول ۲) از طریق نرم افزار محاسبه قیمت طلا! در این مقاله به‌طور کامل این دو روش را توضیح دادیم.

چرا قیمت طلا افزایش یافت؟

افزایش طلا دلایل مختلفی دارد که در متن این مقاله به آن‌ها پرداختیم.

به این نوشته امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا