چک سرقت شده و چک گم شده را چگونه ردیابی کنیم؟

چک سرقتی یا چک گم شده موضوعی است که در این مقاله در مورد آن صحبت کرده‌ایم. حتما برای شما هم پیش آمده است که برگه چکی را گم کنید و بترسید از اینکه از چک سرقتی یا گم شده شما سوءاستفاده شود. باید بدانید چک حکم پول نقد را دارد و به سرقت رفتن آن مشکلات زیادی برای شما ایجاد می‌کند. در این مقاله ۵ مشکلی که چک سرقتی برای شما به وجود می‌آورد را بررسی می‌کنیم و یک راه حل عالی برای از بین بردن مشکلات چک گم شده به شما ارائه خواهیم داد. پس اگر چک سفید امضای خود را گم کرده‌اید و یا چک شما در وجه حامل بوده است و هم اکنون در دسترس شما نیست نگران نباشید راه حل شما اینجاست! فقط کافیست با تیم تحریریه ساد۲۴ همراه باشید.

چکم گم شده چیکار کنم

چکم گم شده چیکار کنم؟

این پر تکرارترین سوالی است که از ما پرسیده می‌شود. به عنوان تیمی که ۵ سال است به صورت تخصصی در زمینه چک‌های سرقتی/مفقودی فعالیت می‌کنیم اضطراب شما را در زمان به کاربردن این جمله درک می‌کنیم.
باید بگوییم حق دارید نگران چک گم شده خود باشید اما فقط نگرانی کافی نیست شما باید هرچه سریعتر اقدامات لازم بعد از به سرقت رفتن چک را انجام دهید. در ادامه به طور کامل توضیح می‌دهیم که دقیقا باید چه کاری انجام دهید.

مراحل پیگیری چک گم شده و چک سرقتی

مراحل پیگیری چک گم شده چگونه است؟

حتما از خودتان می‌پرسید چک سرقتی ردیابی می‌شود یا خیر؟! جواب سوال شما خیر است اما قابل پیگیری می‌باشد. مراحل پیگیری چک سرقتی/مفقودی به صورت زیر می‌باشد:

  1. ثبت در سامانه ردیابی چک سرقتی ساد۲۴
  2. تحویل رسید به دادگستری و دریافت دستور مسدودی حساب
  3. تحویل دستور مسدودی حساب به بانک و مسدود کردن حساب بانکی

در ویدیوی زیر به طور کامل در مورد چک سرقتی/مفقودی توضیح داده شده است:

ساد24 سامانه ردیابی چک سرقتی و چک مفقودی

سامانه ردیابی چک سرقتی

سامانه ساد۲۴ مخصوص ثبت و استعلام چک سرقتی/مفقودی می‌باشد که از دست به دست شدن چک سرقتی شما جلوگیری می‌کند.

اگر چک سفید امضای خود را گم کرده‌اید و یا دسته چک شما به سرقت رفته است باید شماره شبای چک خود را در سامانه ساد۲۴ وارد کنید و رسید چک مفقودی ثبت شده خود را از سامانه ساد۲۴ دریافت کرده و تحویل دادگستری نمایید.

مراحل ثبت چک سرقتی/مفقودی در سامانه ساد۲۴ به شکل زیر می‌باشد:

ابتدا وارد سایت ساد۲۴ شده و ثبت چک سرقتی/مفقودی را انتخاب می‌کنید.

ورود به سامانه ثبت و استعلام چک سرقتی و چک مفقودی
ثبت چک سرقتی و مفقودی در سامانه ساد24
  1. شماره تلفن خود را وارد کنید.
مراحل ثبت چک سرقتی مفقودی در ساد24

۲. کد پیگیری که به شماره شما پیامک شده است را وارد کنید.

ثبت چک مفقودی در ساد24

۳. پس از ورود کد تایید می‌توانید هر تعداد چک مفقودی که دارید ثبت کنید.

ورود شماره شبای چک مفقودی

۴. مشخصات چک سرقتی یا مفقودی خود را وارد نمایید.

ثبت چک سرقتی مفقودی در ساد24 و چک گم شده

بعد از پرداخت هزینه و ثبت اطلاعات چک به شما رسید داده می‌شود که باید رسید خود را به دادگستری تحویل دهید تا بتوانید حساب خود را مسدود کنید.

مزایای ثبت چک سرقتی در سامانه ساد۲۴

ثبت چک سرقتی سفید امضا و یا هر چک دیگری در سامانه ساد۲۴ مزایای زیر را برای دارنده چک خواهد داشت:

  1. جلوگیری از دست به دست شدن چک با استفاده از استعلام چک سرقتی/مفقودی
  2. دسترسی آنلاین و ۲۴ ساعته به سامانه ساد۲۴
  3. سریع شدن روند پیگیری چک و ارائه رسید معتبر به دادگستری
  4. با ثبت در سامانه ساد۲۴ مسئولیت حقوقی چک سرقتی از شما ساقط می‌شود.

هم اکنون لینک زیر را انتخاب کرده و چک سرقتی/مفقودی خود را در سامانه ساد۲۴ ثبت کنید.

ثبت و استعلام چک سرقتی و چک مفقودی

در ادامه در مورد مسئولیت حقوقی چک سرقتی صحبت خواهیم کرد.

استعلام چک گم شده و چک سرقتی در سامانه ساد24

استعلام چک گم شده چگونه است؟

در اپلیکیشن ساد۲۴ قسمتی به نام استعلام چک سرقتی/مفقودی وجود دارد که شما با وارد کردن شماره شبا و سریال چک می‌توانید بفهمید چکی که از صادرکننده دریافت می‌کنید سرقتی است یا خیر! استعلام ساد۲۴ کاملا رایگان می‌باشد و نرم افزار ساد۲۴ تنها نرم افزاری است که از این قابلیت برخوردار می‌باشد.
به کمک برنامه ساد۲۴ شما می‌توانید از سرقتی نبودن چک‌های صیادی و قدیمی مطمئن شده و همچنین به وسیله استعلام صیاد نیز از خوش حسابی صادرکننده چک صیاد اطمینان کسب کنید.

استعلام چک سرقتی و مفقودی در اپلیکیشن ساد24

برنامه ساد۲۴ امکانات بینظیری در زمینه چک صیاد، چک قدیمی، چک سرقتی، وام و.. به شما ارائه می‌دهد که در کمتر اپلیکیشنی این امکانات مشاهده می‌شود.

در ادامه لینک دانلود رایگان برنامه ساد۲۴ در دسترس شما قرار گرفته است. برنامه ساد۲۴ را نصب کنید و از امکانات بینظیر آن لذت ببرید.

دانلود برنامه مدیریت چک ساد۲۴ از کافه بازار
دانلود برنامه مدیریت چک ساد۲۴ از گوگل پلی

مشکلات چک مفقودی و سرقتی

چک گم شده چه مشکلاتی برای من به وجود می‌آورد؟

بیش‌ترین مشکلی که چک گم شده برای شما به وجود می‌آورد دست به دست شدن آن در بازار است. اگر چک شما سرقت شود سارق می‌تواند با پشت نویسی چک را به شخص دیگری انتقال دهد.
فرض کنید شما چک خود را گم کرده‌اید و به بانک اعلام مفقودی کرده و حساب خود را مسدود کرده‌اید به نظر شما از کلاهبرداری با چک جلوگیری می‌شود؟
فردی که می‌خواهد چک را از سارق قبول کند و معامله‌ای انجام دهد چگونه می‌تواند بفهمد این چک سرقتی است؟ در این زمان است که شما با ثبت مشخصات چک سرقتی خود در سامانه کشوری ساد۲۴ اطلاعات آن را در اختیار تمام افراد جامعه قرار می‌دهید و به نحوی اعلام می‌کنید که چک من گم شده است.

از طرفی هر فردی که قصد دارد با چک معامله انجام دهد با استعلام چک سرقتی/مفقودی برنامه ساد۲۴ می‌تواند از سرقتی نبودن چک مطمئن شود.

مشکل دومی که چک سرقتی برای شما به وجود می‌آورد مسئله حقوقی چک سرقتی است، اگر چک شما به سرقت رود و یا گم شود و شما اعلام سرقتی نکنید، هر کلاهبرداری با چک انجام شود شما نیز در آن جرم شریک هستید، ثبت چک خود در سامانه ساد۲۴ سریع‌ترین اقدامی است که می‌توانید در جهت سوءاستفاده از چک گم شده خود انجام دهید.

پیگیری چک صیاد سرقتی و مفقودی

پیگیری چک صیادی گم شده

حتما می‌دانید با روی کار آمدن چک صیادی و اجرای قانون جدید چک سوءاستفاده از چک سرقتی کمتر شده است و در واقع چکی که به نام شما ثبت نشده باشد قابلیت نقدشدن ندارد اما همان بحث حقوقی چک مفقودی به قوت خود باقی است. شما به عنوان صاحب چک وظیفه دارید که چک صیاد خود را اعلام مفقودی نمایید و از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری کنید.

مشکلی که هم اکنون در زمینه چک‌های صیادی وجود دارد عدم آگاهی مردم از قوانین جدید چک می‌باشد و کلاهبرداران از این مورد سوءاستفاده کرده و چک صیادی سرقت شده شما را پشت نویسی کرده و منتقل می‌کنند.

در مقاله چک صیاد چیست؟ به طور کامل در مورد چک‌های صیادی و روش ثبت و انتقال چک توضیح داده شده است پیشنهاد می‌شود مقاله چک صیاد چیست را در وبلاگ ساد۲۴ مطالعه نمایید.

پیگیری چک رمزدارد و چک بین بانکی مفقودی و سرقتی

پیگیری چک رمزدار گم شده

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم چک حکم پول نقد را دارد و گم شدن آن دردسرهای زیادی برای دارنده چک به وجود می آورد. در مورد چک تضمینی و چک مسافرتی باید سختگیری بیش‌تری داشته باشید زیرا چک رمزدار گم شده قابل پیگیری نمی‌باشد.

نتیجه‌گیری

براساس آنچه در این مقاله خواندیم ثبت اطلاعات چک سرقتی یا چک گم شده خود در سامانه ساد۲۴ سریع‌ترین راه پیگیری چک سرقتی می‌باشد. مهم‌ترین مزیت استفاده از سامانه ساد۲۴ فعال بودن پیگیری به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیلات می‌باشد. شما می‌توانید سوالات خود را در زمینه چک سرقتی/مفقودی در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

چرا باید اطلاعات چک سرقتی خود را در سامانه ساد۲۴ وارد کنیم؟

با ثبت اطلاعات چک خود در سامانه ساد۲۴ از دست به دست شدن آن جلوگیری می‌کنید و مسئولیت حقوقی چک گم شده از شما سلب می‌شود.

سامانه ساد۲۴ یک سامانه بانکی است؟

ساد۲۴ تحت حمایت معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه بوده و محصول یک شرکت دانش بنیان می‌باشد.

اگر مشخصات چک مفقود شده را در ساد۲۴ ثبت نکنیم و مستقیم حساب خود را در بانک مسدود کنیم چه اتفاقی پیش می‌آید؟

در صورت ثبت نکردن در سامانه ساد۲۴ کلاهبرداران می‌توانند با دست به دست کردن چک مفقودی در بازار برای شما و سایر افراد جامعه مشکل ایجاد کنند.

1.8/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام من امروز یه چک بین بانکی گرفتم از طرف مقابلم اومدم بیرون همونا افتادن سرم و چک و ازم گرفتن چه کار باید بکنم؟

  2. سلام دسته چک من به سرقت رفت و من از طریق سامانه اقدام کردم و بعد از ان از طریق نامه دادگاهی چک ها را مسدود کردم ولی حساب من فعال میباشد ایا باید حساب خود را نیز مسدود کنم یا تنها مسدود کردن چک ها کافی است و میتوانم با حسابم کار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام با ثبت مشخصات چک در سامانه ساد۲۴ از دست به دست شدن چک جلوگیری نمایید. مسدود کردن چک کافی است

  3. سلام من یه چک ۱۵ میلیونی به اسمم ثبت شده و برگه چک رو گم کردم چطور چکار کنم راهنمایی کنید لطفا

    1. سلام باید ابتدا مشخصات چک خود را در سامانه ساد۲۴ ثبت کنید. سپس فورا به بانک رفته و اعلام مفقودی نمایید.
      آدرس سامانه ساد۲۴ https://sad24.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا