ساده‌ترین روش دریافت شماره شبا بانک صادرات


امروزه انتقال وجه یکی از امور بانکی است که هر روزه توسط میلیون‌ها نفر انجام می‌شود. اما انجام این کار همیشه راحت و بی‌دردسر نیست. زیرا گاهی با وارد کردن شماره حساب و اطلاعات اشتباه، خسارات مالی جبران ناپذیری به فرد متحمل می‌شود. اما خوشبختانه امروزه با روی کار آمدن شماره شبا تا حدودی این مشکل برطرف گردیده است. بنابراین اگر مشتری بانک صادرات هستید و قصد دریافت شماره شبا این بانک را دارید. با این مطلب از ساد۲۴ همراه باشید، زیرا ما در این مطلب قصد داریم نحوه دریافت شماره شبا بانک صادرات را در چند دقیقه آموزش دهیم.

دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق شماره حساب

برای تبدیل حساب به شبا این بانک از طریق شماره حساب ۴ راه دارید که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق شماره حساب

دریافت شماره شبا بانک صادرات با استفاده از اینترنت بانک

بانک صادرات برای راحتی مشتریان خود امکان دریافت شماره شبا با شماره حساب را از طریق صفحه رسمی خود فراهم نموده است. برای این کار، باید ابتدا وارد وب‌سایت این بانک شوید و در قسمت «بانکداری الکترونیکی»، گزینه «محاسبه شماره شبا» را انتخاب نمایید. سپس، شماره کارت مورد نظر را وارد کرده و بر روی گزینه «جستجو» کلیک کنید. در صورت درست بودن اطلاعات وارد شده، شماره شبا را دریافت خواهید کرد. اما لازم است بدانید که در حین انجام این کار اگر اینترنت قطع شود ممکن است شما نتوانید شماره شبا را دریافت کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از روشی استفاده کنید که در حین کار به چنین مشکلاتی رو به رو نشوید.

استفاده از خدمات تلفن بانک صادرات

بانک صادرات ایران، امکان دریافت شماره شبا با شماره حساب را از طریق تلفن بانک فراهم نموده است. برای این کار، کافی است با شماره تلفن ۰۹۶۰۲ تماس بگیرید، سپس گزینه ۳ یا همان «دریافت شماره شبا» را انتخاب کنید. بعد از ورود شماره حساب و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. چنانچه اطلاعات شما درست باشد، شماره شبا برای شما خوانده می‌شود. علاوه بر اینکه میزان زمان صرف شده برای این روش تقریبا ۵ دقیقه است، هزینه‌بر نیز می‌باشد. بنابریان پیشنهاد می‌دهیم از روش‌های دیگر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ساده‌ترین روش دریافت شماره شبا بانک ملت

مراجعه حضوری به شعب بانک صادرات

می‌توانید برای دریافت شماره شبا از طریق شماره حساب، به یکی از شعب بانک صادرات مراجعه نمایید. برای این کار شما باید با در دست داشتن کارت ملی و شماره حساب از بانک، شماره شبا خود را درخواست دهید.

از معایب این روش می‌توان به زمان بر بودن و اتلاف وقت اشاره کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم تاحد امکان از روش‌های بهتر استفاده کنید.

دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق اپلیکیشن ساد۲۴

یکی از راه‌های آسان و سریع دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق شماره حساب، استفاده از اپلیکیشن ساد۲۴ است. این برنامه به کاربران خود کمک می‌کند تا در آن واحد شماره شبا خود و حتی فرد دیگری را دریافت کنند. برای این کار نیازی به مراجعه حضوری به بانک ندارید و فقط کافی است مراحل زیر را با دقت طی کنید:

ابتدا ساد۲۴ را دانلود و برای روی گوشی خود نصب کنید.

سپس اطلاعات خواسته شده را جهت احراز هویت به درستی وارد کنید.

سپس وارد برنامه شده و از بین خدمات تبدیل حساب به شبا را انتخاب کنید.

دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق تبدیل حساب به شبا صادرات

سپس بانک صادرات را از بین بانک‌های فعال انتخاب کنید.

دریافت شماره شبا بانک صادرات با تبدیل شماره حساب به شبا

در فیلد بعدی شماره حساب خود را وارد کنید.

نحوه دریافت شماره شبا بانک صادرات

روی گزینه استعلام کلیک کنید.

به همین راحتی در ۳ دقیقه شماره شبا بانک صادرات خود را دریافت کردید. بنابراین توصیه می‌کنیم بی تردید از این روش استفاده کنید.

بیشتر بدانید: بهترین روش دریافت شماره شبا بانک ملی

دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق شماره کارت

چنانچه شماره حساب ندارید، اصلا نگران نباشید شما می‌توانید به کمک شماره درج شده روی کارت‌، شماره شبا را دریافت کنید. برای تبدیل شماره کارت به شبا سه راه دارید که در ادامه با این سه روش بیشتر آشنا خواهید شد.

دریافت شماره شبا بانک صادرات با شماره کارت

دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق خودپرداز

یکی از روش‌های دریافت شماره شبا بانک صادرات استفاده از خودپرداز است. البته توجه داشته باشید که برای این کار حتما باید به خودپرداز بانک صادرات مراجعه کنید.

  • برای این کار ابتدا کارت را وارد خودپرداز نمایید.
  • سپس رمز اول وارد نمایید.
  • گزینه «اطلاعات حساب» را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه «دریافت شماره شبا» را فشار دهید.
  • در این مرحله شماره کارت از شما خواسته می‌شود، آن را با دقت وارد کنید.
  • درنهایت گزینه تایید را فشار دهید.
  • پس از این مرحله شماره شبا بر روی رسید خودپرداز چاپ می‌شود.

این روش احتمالا برای شما زمان‌بر باشد و حداقل نیم ساعت از وقت شما را بگیرد. بنابراین توصیه می‌کنیم یک روش آسان‌تر را انتخاب کنید.

دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق کد دستوری

دریافت شماره شبا بانک صادرات با کد دستوری

بانک صادرات به منظور تسهیل در دریافت شماره شبا این روش را معرفی کرده است. باید بدانید که این روش به اینترنت نیاز ندارد. برای این کار فقط کافی است کد دستوری #۷۱۹* را وارد کنید، سپس شماره کارت خود را در محل مشخص درج کنید. سپس شماره شبا را دریافت کنید. البته لازم است بدانید که در این روش احتمال اشتباه وارد کردن ۱۶ رقم بسیار زیاد می‌باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم به جای این روش از یک روش مطمئن‌تر استفاده کنید تا دچار خسارت نشوید.

دریافت شماره شبا با شماره کارت از طریق اپلکیشن ساد۲۴

نگران معایب روش‌های قبلی نباشید ساد۲۴ با ارائه خدمت «کارت به شبا» تمام ویژگی‌های یک محاسبه‌گر شبا را دارد و به کاربر کمک می‌کند بی‌دردسر شماره شبا خود یا حتی فرد دیگر را در زیر ۳ دقیقه دریافت کند. بنابراین اگر به‌دنبال دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق شماره کارت هستید بدون اتلاف وقت ساد۲۴ را انتخاب کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن همه جانبه موارد زیر را پشت سرهم طی کنید:

ابتدا ساد۲۴ را دانلود و نصب کنید.

جهت احراز هویت اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

از بین خدمات «خدمت تبدیل حساب به شبا» را انتخاب کنید.

 دریافت شماره شبا بانک صادرات با تبدیل شماره کارت به شبا

شماره کارت بانک صادرات خود ا وارد کنید.

دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق شماره کارت

روی گزینه استعلام کلیک کنید.

به همین راحتی و بدون دردسر شماره شبا بانک صادرات را دریافت کردید.

بیشتر بدانید: همه چیز درمورد ساتنا و پایا


۸ مزیت دریافت شماره شبا بانک صادرات


شماره شبا یا شناسه حساب بانکی دارای مزایا زیادی است که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

افزایش سرعت و دقت در انتقال وجه

از آنجایی که شماره شبا یک شماره کاملا منحصر‌به‌فرد برای هر حسابی است. پس می‌توانیم به جرئت بگوییم در هنگام انتقال وجه، احتمال اشتباه وارد کردن اطلاعات بسیار بالا است. همین موضوع باعث می‌شود انتقال وجه با دقت و سرعت بیشتری انجام گردد.

امکان انتقال وجه مبالغ بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شماره شبا انتقال وجه مبالغ بالا در حواله ساتنا و پایا است. به عنوان مثال شما می‌توانید در ضرب یک دقیقه ۱۰۰ میلیون تومان را انتقال دهید.

کاهش احتمال واریز اشتباه پول

وارد کردن شماره حساب و سایر اطلاعات آن به‌منظور انتقال وجه کار نسبتا دشواری است. حال فرض کنید یکی از ارقام یا اطلاعات را اشتباه وارد کرده‌اید و پول به حساب یک فرد مجهول وارد شود. شما در این صورت هیچ راهی ندارید و اصطلاحا پول شما ناپدید شده است. (مگر اینکه از سوی بانک پیگیری کنید و فرد پول را به حساب شما برگرداند)
اما خوشبختانه در انتقال وجه با شماره شبا این اتفاق به‌هیچ عنوان رخ نمی‌دهد. زیرا شما با وارد کردن شماره شبا اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی صاحب حساب و بانک مربوط به آن را دریافت خواهید کرد و سپس انتقال را تایید می‌کنید.

در این حالت چنانچه یکی از موارد همخوانی نداشته باشد، می‌توانید فرایند انتقال وجه را لغو کنید و از گم‌شدن پول جلوگیری کنید.‌

سهولت در امور بانکی


شماره شبا، علاوه براینکه انتقال وجه را تسریع می‌بخشد، به امور بانکی نیز سهولت می‌بخشد. زیرا از شماره شبا علاوه بر انتقال وجه برای پرداخت قبوض، دریافت وام، تسهیلات و غیره استفاده می‌گردد.

امنیت بالا شماره شبا


اگر فکر می‌کنید با داشتن شماره شبا، احتمال هک شدن حساب‌تان وجود دارد یا فردی می‌تواند با آن به سایر اطلاعات شما دست یابد، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. زیرا شماره شبا بسیار امن است و سوء استفاده به وسیله آن امکان پذیر نیست.

یکپارچگی سیستم بانکداری

استفاده از شماره شبا باعث یکپارچگی سیستم بانکداری می‌شود و همین موضوع تاثیر چشم‌گیری بر سرعت نقل و انتقالات بین بانکی دارد.

کاهش هزینه‌های بانکی

هرچیزی که در امور بانکی باعث افزایش سرعت و دقت شود، کاهش هزینه‌های بانکی را به ارمغان می‌آورد. بنابراین باید بگوییم از مزایا استفاده از شماره شبا کاهش هزینه‌های بانکی است.

پیگیری آسان امور بانکی

شماره شبا، باعث پیگیری راحت‌تر امور بانکی و برای جلوگیری از سوء استفاده‌های مالی نیز کاربرد دارد.

شماره شبا مزایا بسیار زیادی دارد که استفاده از آن برای مشتریان بانک‌ها بسیار ضروری است.

ساختار شماره شبا بانک صادرات

شماره شبا همه بانک‌ها ۲۶ کاراکتر دارند که به جز دو کاراکتر اول، بقیه کاراکترها در بانک‌های مختلف باهم فرق دارند. به همین دلیل بهتر است کمی درمورد ساختار شماره شما بانک صادرات بدانید تا در هنگام دریافت شماره شبا این بانک از صحیح بودن آن اطمینان داشته باشید.

  • ۲ کاراکتر ابتدای در تمام شماره شبا‌های ایران IR است.
  • ۲ کاراکتر بعدی ارقام کنترلی هستند.
  • ۳ کاراکتر بعدی مربوط به شناسه بانک است. (در شماره شبا بانک صادرات در این قسمت باید ۰۲۰ قرار داشته باشد)
  • ۱ کاراکتر بعدی مربوط به نوع حساب است. ( این کاراکتر یک یا صفر است)
  • ۲۰ کاراکتر بعدی مربوط به شماره حساب است. اما اگر شماره حساب شما کمتر از این تعداد باشد، پیش از شماره حساب به عداد نیاز ۰ گذاشته می‌شود)

اما توجه داشته باشید که محاسبه شماره شبا کار نسبتا سختی است و به همین دلیل توصیه می‌شود این کار را به یک اپلیکیشن معتبر بسپارید.

نصب اپلیکیشن ساد۲۴ از کافه بازار

سخن آخر

مشتریان بانک صادرات برای دریافت شماره شبا می‌توانند از دو روش استفاده کنند. ما در این مطلب از ساد۲۴ به‌طور کامل این دو روش را توضیح دادیم. یکی از بهترین روش‌های دریافت شماره شبا بانک صادرات، استفاده از اپلیکیشن همه جانبه ساد۲۴ است. شما می‌توانید با این روش به‌آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شماره شبا را دریافت کنید، پس بی‌وقفه ساد۲۴ را نصب کنید.

چنانچه برای دریافت شماره شبا بانک صادرات سوالی دارید که در این مطلب از ساد۲۴ به آن پرداخته نشده است، در قسمت دیدگاه سوال خود را درج و برای ما ارسال فرمایید. همکاران ما به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگو شما خواهند بود.

سوالات متداول

دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت راحت‌تر است یا از طریق شماره حساب؟

این موضوع به‌ موارد و ویژگی‌های متعددی بستگی دارد که در این مطلب به‌طور کامل به آن پرداخته‌ایم.

شماره شبا بانک صادرات چند رقمی است؟

شماره شبا تمام بانک‌ها ۲۶ رقمی است و این قضیه از شماره شبا بانک صادرات متثنی نیست.

کدام روش برای تبدیل شماره کارت به شبا بهتر است؟

استفاده از اپلیکیشن ساد۲۴ بهترین روش ممکن برای تبدیل شماره کارت به شبا است، درمورد این موضوع به‌طور کامل در مقاله بالا بحث کردیم.

به این نوشته امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا