ساده‌ترین روش دریافت شماره شبا بانک ملت

اگر شماره حساب یا شماره کارت بانک ملت را دارید، اما برای انجام معامله‌ای یا حتی ثبت نام در سازمانی مثل ثبت‌نام سهام‌عدالت نیاز به شماره شبا دارید، این مطلب از ساد۲۴ برای شما است. زیرا ما در این مطلب شما را با روش‌های مختلف دریافت شماره شبا ملت آشنا خواهیم کرد.

صفر تا صد شماره شبا بانک ملت

پیش از اینکه به نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت بپردازیم، بیایید کمی در مورد دلیل به‌وجود آمدن آن بحث کنیم. از آنجایی که در گذشته هر بانکی برای شماره‌گذاری مشتریان خود از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کردند، ناهماهنگی در بین بانک‌ها به‌جود آمد. به همین منظور بانک مرکزی شماره شبا را برای رفع تمامی مشکلات، تسریع در روند نقل و انتقال و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و حتی بین‌المللی اجباری کرد.

این شماره در ایران ۲۴ رقمی است و با IR شروع می‌شود. پس از IR به ترتیب ارقام کنترلی، شناسه معرف بانک و نوع شماره حساب قرار دارد. شماره شبا در بانک ملت با IR×××۰۱۲ شروع می‌شود.

۶ روش دریافت شماره شبا ملت

برای دریافت شماره شبا می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید از این روش‌های می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مراجعه حضوری به شعب بانک ملت

شما برای دریافت شماره شبا می‌توانید با در دست داشتن شماره کارت یا حساب به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید و شماره شبا را دریافت نمایید. اما لازم است بدانید که این روش هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های دیگر استفاده کنید.

دریافت شماره شبا از طریق خودپرداز

یکی دیگر از روش‌های پرطرفدار و در عین حال پردردسر دریافت شماره شبا ملت است. زیرا در این روش افراد باید مدت زمان زیادی را در صف خودپرداز بانک ملت منتظر بمانند. زیرا در این حالت برای دریافت شماره شبا هربانک باید با به خودپرداز همان بانک مراجعه کنید. به‌عنوان مثال برای دریافت شماره شبا بانک ملی باید به خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید و همین موضوع باعث زمان‌بر شدن آن می‌شود.

بیشتر بدانید: آسان‌ترین روش تبدیل شماره کارت به شبا

دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق پیامک

دریافت شماره شبا از طریق پیامک

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا این بانک پیامک است. برای این کار کافی است شماره حساب خود را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۰۵ ارسال کنید. البته توجه داشته باشید که این روش علاوه براینکه دارای هزینه است، احتمال خطا در آن بالا می‌باشد. بنابراین نمی‌توانیم این روش را به‌عنوان بهترین روش معرفی کنیم.

دریافت شماره شبا ملت از طریق ussd

دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد ussd

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا استفاده از کد USSD این بانک است. برای این کار باید مراحل زیر را با دقت طی کنید:

  • کد #۷۱۲* را شماره گیری کنید.
  • گزینه تنظیمات را انتخاب نماید.
  • گزینه ثبت کارت را انتخاب کنید.
  • شماره کارت موردنظر را با دقت وارد نمایید.
  • سپس 《کد بانک ملت》 را انتخاب کنید.
  • روی گزینه دریافت کد شبا کلیک نمایید.
  • شماره حساب را وارد کنید.

همانطور که ملاحظه نمودید این کار بسیار زمان‌بر است و برای آن به اطلاعات زیادی نیاز دارید. بنابراین این روش را نمی‌توانیم بهترین روش معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه شماره‌ حساب را به شبا تبدیل کنیم؟

دریافت شماره شبا از طریق سامانه بانک ملت

دریافت شماره شبا از طریق سامانه بانک ملت

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا ملت استفاده از سامانه تحت وب این بانک است. برای این کار کافی است آدرس بانک ملت را در مرورگر خود جستجو کنید. پس از ورود روی گزینه دریافت شماره شبا کلیک نمایید. سپس اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد کرده و شماره شبا را دریافت کنید. اما لازم است بدانید که این روش نیز دارای معایبی همچون نیاز ضروری به اینترنت است و در صورت قطع اینترنت سامانه دچار اختلال می‌شود.

دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق اپلکیشن ساد۲۴

یکی از بهترین روش‌های دریافت شماره شبا استفاده از اپلکیپشن ساد۲۴ است. شما به کمک این برنامه می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. زیرا در کوتاه‌ترین زمان از طریق شماره کارت می‌توانید شبا را دریافت کنید. البته لازم است بدانید که ساد۲۴ فقط مختص به تبدیل شماره شبا بانک ملت نیست، بلکه شماره شبا تمام بانک‌ها را در اختیار کاربر می‌گذارد. برای دریافت شماره شبا ملت از طریق ساد۲۴ فقط لازم است چند کلیک کنید.

بنابراین اگر فقط شماره کارت را دارید و به دنبال دریافت شماره شبا آن هستید مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

ابتدا اپلیکیشن ساد۲۴ را دانلود و نصب کنید.

سپس اطلاعات خود را جهت احراز هویت وارد نمایید.

پس از ورود به ساد۲۴ روی خدمت تبدیل کارت به شبا کلیک کنید.

دریافت شماره شبا ملت از طریق شماره کارت

در صفحه جدید شماره کارت خود را با دقت وارد نمایید.

تبدیل شماره کارت به شبا بانک ملت

درنهایت روی گزینه 《استعلام》 کلیک کنید.

شما به همین راحتی و در چند ثانیه شماره شبا خود را دریافت کردید.

توجه: شما در ساد۲۴ می‌توانید شماره شبا تمام بانک‌ها از جمله بانک‌ ملی، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و غیره را دریافت کنید.

نصب برنامه ساد۲۴ از کافه بازار

کلام آخر

برای دریافت شماره شبا ملت ۶ راه دارید که در این مقاله به‌طور کامل به تمام آ‌ن‌ها پرداختیم. البته بهترین روش،‌ استفاده از اپلکیشن کاربردی ساد۲۴ است. زیرا این اپلیکیشن به کمک خدمت تبدیل حساب به شبا و تبدیل کارت به شبا می‌تواند به شما در دریافت شبا تمام بانک‌ها کمک کند. پس با ساد۲۴ بی‌دردسر شماره شبا بگیرید.

سوالات متداول

شماره حساب بانک ملت چند رقم آخر شماره شبا است؟

شماره حساب بانک ملت ۱۰ رقمی است، بنابراین ۱۰ رقم آخر شماره شبا همان شماره حساب است.

بهترین نحوه دریافت شماره شبا ملت کدام است؟

 استفاده از نرم افزار ساد۲۴ بهترین روش دریافت شماره شبا تمام بانک‌ها است.

آیا گرفتن شماره شبا بانک ملت از طریق پیامک امکان پذیر است؟

بله شما می‌توانید شماره شبا بانک ملت خود را از طریق پیامک دریافت کنید که در این مطلب از ساد۲۴ به‌طور کامل به آن پرداختیم.

به این نوشته امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا