چگونه شماره‌ حساب را به شبا تبدیل کنیم؟

اکنون که قدم در این صفحه گذاشته‌‍‌‌‌اید، احتمالاً به دنبال تبدیل حساب به شبا هستید. برای این کار نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها ندارید. زیرا شما می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان به کمک سامانه‌های مختلف شماره‌حساب را به شماره شبا تبدیل کنید. برای انجام این کار فقط کافی است از همراه بانک، سایت‌ بانک‌ها یا اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید. ما در این مقاله از ساد۲۴ تصمیم داریم شما را با روش‌های مختلف نحوه دریافت شماره‌حساب به شماره شبا آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

شماره شبا چیست؟

پیش‌ازاین که به روش تبدیل حساب به شبا بپردازیم، لازم است کمی درمورد مفهوم شماره شبا بدانید. طبق گفته بانک مرکزی شماره شبا مخفف «شماره‌حساب بانکی ایران» است. درگذشته بانک‌ها از شیوه‌های متعددی برای شماره‌گذاری حساب‌ها انتخاب می‌کردند که باعث سردرگمی افراد می‌شد. اما خوشبختانه در سال ۱۳۸۵ به‌منظور یک‌پارچه‌سازی حساب‌های بانکی، ایران نیز مطابق استاندارهای جهانی IBAN و استاندارد ISO 13616 برای هر حساب یک شماره یکتا در نظر گرفت. این موضوع تحول زیادی در امور بانکداری به وجود آورد. زیرا دیگر برای انتقال وجه نیازی به طی‌کردن مراحل زمان‌بر نبود و به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان وجه موردنظر به کمک شماره شبا منتقل می‌شد. زیرا شماره شبا مهم‌ترین اصل در حواله‌های ساتنا و پایا است. همچنین لازم است بدانید که شماره شبا یک کد ۲۴ رقمی است که با IR شروع می‌شود.

بیشتر بدانید: اگر دسته چک گم‌ شد چه باید کرد؟

۳ روش آسان برای تبدیل حساب به شبا

پیش‌تر گفتیم که برای تبدیل شماره‌حساب به شماره کارت چند روش مختلف وجود دارد. در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهید شد:

چگونه شماره حساب را به شماره شبا تبدیل کنیم؟

تبدیل شماره‌حساب به شماره شبا با همراه بانک

یکی از روش‌های غیرحضوری تبدیل شماره‌حساب به شبا استفاده از همراه بانک است. لازم است بدانید که با همراه بانک مختص به هر بانکی شما فقط می‌توانید شماره شبا همان بانک را دریافت کنید. به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید شماره‌حساب بانک ملت را به شماره شبا تبدیل کنید باید از همراه بانک ملت استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که در این روش شما برای نصب همراه بانک باید به یکی از شعب بانک مراجعه کنید، به همین دلیل ممکن است این روش برای شما زمان‌بر باشد. یا حتی اگر شما به دنبال تبدیل حساب به شبا چند بانک باشید، برای این کار باید چندین همراه بانک را روی موبایل خود نصب کنید؛ بنابراین این موضوع احتمالاً برای شما زمان‌بر باشد.

تبدیل شماره‌حساب به شماره شبا از طریق سایت‌ بانک‌ها

برخی بانک‌ها به‌منظور راحتی مشتریان این خدمت را در سایت‌های معتبر خود قرار داده‌اند. اما تصور کنید اگر شرایط اتصال به اینترنت و سایت موردنظر را نداشته باشید، این روش هیچ کاربردی برای شما ندارد. پس باید گفت این روش فقط زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که اتصال به اینترنت و سایت بانک امکان‌پذیر باشد.

بیستر بخوانید: چک الکترونیک چیست؟

تبدیل شماره‌حساب به شماره شبا با اپلیکیشن ساد ۲۴

یکی دیگر از روش‌های تبدیل شماره‌حساب به شماره شبا استفاده از اپلیکیشن ساد۲۴ است. با این اپلیکیشن تبدیل حساب به شبا درآن‌واحد انجام می‌شود. زیرا شما بدون هیچ‌گونه مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها می‌توانید این نرم‌افزار را نصب کنید و از انواع خدمات آن به‌ویژه دریافت شبا استفاده کنید. علاوه بر این موضوع شما می‌توانید در این نرم‌افزار شماره شبا بانک‌های مختلف را دریافت کنید؛ بنابراین با ساد۲۴ نیاز به نصب همراه بانک‌های متعدد نیست. در ادامه با مراحل دریافت شماره شبا از اپلیکیشن ساد۲۴ بیشتر و راحتی آن آشنا خواهید شد.

برای تبدیل شماره‌حساب به شماره شبا در این روش ابتدا باید اپلیکیشن ساد۲۴ را دانلود کنید.

سپس برنامه را نصب نموده و مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید.

پس از اتمام احراز هویت، وارد برنامه شوید.

اکنون تبدیل حساب به شبا را انتخاب کنید.

تبدیل حساب به شبا

سپس بانک موردنظر را از بین بانک‌های فعال انتخاب کنید.

تبدیل شماره حساب به شماره شبا

شماره‌حساب خود را در قسمت موردنظر درج کنید. (از «-» یا «.» به‌عنوان جداکننده استفاده نمایید)

روی گزینه استعلام کلیک کنید.

به همین راحتی و در کوتاه‌ترین زمان با اپلیکیشن ساد۲۴ شماره شبا خود را دریافت کردید.

توجه داشته باشید که شما با این روش می‌توانید با داشتن شماره‌حساب دیگران، شماره شبا آن‌ها را نیز دریافت کنید.

کلام آخر

امروزه استفاده از شماره شبا به‌منظور انتقال وجه در ساتنا و پایا یکی از ضروریات است و راه‌های مختلفی برای دریافت آن وجود دارد. یکی از این راه‌ها تبدیل حساب به شبا است. در این روش شما می‌توانید به کمک همراه بانک، سایت‌های مختلف و اپلیکیشن ساد۲۴ فرایند تبدیل شماره‌حساب به شماره شبا را انجام دهید.

سؤالات متداول

بهترین روش برای تبدیل شماره‌حساب به شبا بانک ملی چیست؟ استفاده از اپلیکیشن ساد۲۴ بهترین روش برای دریافت شماره شبا بانک ملی است.

آیا در ساد۲۴ امکان تبدیل شماره‌حساب به شبا بانک صادرات امکان‌پذیر است؟

بله در این اپلیکیشن دریافت شماره شبا از ۱۳ بانک فعال است.

آیا دریافت شماره شبا با شماره‌حساب امکان‌پذیر است؟ بله شما می‌توانید به کمک سایت‌ها و همراه بانک‌ها همچنین اپلیکیشن ساد۲۴ فرایند تبدیل حساب به شبا را دریافت کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا