قانون پایانه‌های فروشگاهی

به موجب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، مودیان مشمول این قانون، علاوه بر عضویت در سامانه مودیان، موظفند برای فروش کلیه کالا و خدمات خود صورتحساب الکترونیکی صادر کنند و اطلاعات این صورتحساب‌ها را در مقاطع زمانی معین برای سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

صورتحساب الکترونیکی چیست؟

صورتحساب الکترونیکی، صورتحسابی است دارای شماره منحصر به فرد مالیاتی که مشخصات و اقلام اطلاعاتی آن متناسب با نوع کسب و کار توسط سازمان تعیین و اعلام می‌شود. عملیات ثبت فروش و صدور این صورتحساب‌های الکترونیکی، توسط ابزاری تحت عنوان پایانه‌های فروشگاهی انجام می‌شود.

پایانه فروشگاهی چیست؟

پایانه فروشگاهی شامل هرگونه نرم‌افزار و سخت‌افزار اعم از رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی، درگاه پرداخت الکترونیکی، گوشی هوشمند یا هر ابزار دیگری است که امکان اتصال به شبکه‌های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مودیان را داشته و از قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی منطبق با استانداردهای سازمان امور مالیاتی برخوردار باشد.

سامانه مودیان چیست؟

کلیدی ترین مولفه برای تحقق اهداف قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، استفاده از یک سامانه محوری با قابلیت‌هایی در زمینه تبادل موثر اطلاعات میان مودیان و سازمان امور مالیاتی کشور است. این سامانه تحت عنوان سامانه مودیان و در قالب مرجع نهایی ثبت، صدور و استعلام صورتحساب‌های الکترونیکی مودیان معرفی شده است که از ارکان نظام مالیاتی هوشند محسوب می‌شود.

براساس مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، محاسبه مالیات بر ارزش افزوده مودیان بر اساس اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی ثبت شده در این سامانه انجام خواهد شد.

شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور جهت راه‌اندازی و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی در جریان صدور صورتحساب‌های الکترونیکی و ارسال اطلاعات این صورتحساب‌ها به سازمان شرکت‌هایی تحت عنوان شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی، این امکان را برای مودیان فراهم آورده که بتوانند از خدمات این شرکت‌ها در زمینه‌هایی همچون نصب و راه اندازی پایانه‌های فروشگاهی و صدور و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان استفاده کنند.

با توجه به لزوم ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی در سامانه مودیان ، شما نماینده محترم می‌توانید صورتحساب‌های خود را از طریق شرکت ساینا پردازش گسترش شرق در کارپوشه خود در سامانه مودیان بارگزاری و ارسال نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر ویدیوهای زیر را مشاهده نمایید:

پایانه های فروشگاهی
لزوم اجرای قانون پایانه های فروشگاهی
نظام یکپارچه پایانه های فروشگاهی

2.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا