افزایش سود سپرده بانک‌ها از صفر تا صد

با افزایش نرخ سود سپرده بانکی تعداد افرادی که قصد سپرده‌گذاری در بانک دارند افزایش پیدا کرده است. حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که نرخ سود انواع سپرده کوتاه مدت و بلند مدت در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ چه قدر می‌باشد. در این مقاله قصد داریم بیشترین سود سپرده بانک‌ها را با مثال ۱۰۰ میلیون تومان سپرده محاسبه کرده و همچنین نرخ سود سپرده بانک آینده و سود سپرده بانک ملی را نیز بررسی نماییم و در آخر یک اپلیکیشن کاربردی به شما معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند بهترین تصمیم را برای سپرده‌گذاری در بانک بگیرید پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نرخ سود بانکی د رسال 1401 و 1402

نرخ سود بانکی در سال ۱۴۰۲

حتما می‌دانید از ابتدای سال ۱۴۰۱ نرخ سود بانکی ۱۸ درصد بوده است و از اواسط دی، نرخ سود بانکی به ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. نرخ سود سپرده کوتاه مدت با سپرده بلند مدت متفاوت می‌باشد که در جدول زیر بالاترین نرخ سود انواع سپرده در سال ۱۴۰۱ را مشاهده می‌کنید: (نرخ سود سپرده بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ نیز به شرح زیر است)

نوع سپرده بانکینرخ سود سپرده
سپرده کوتاه‌مدت عادی (کارت‌های بانکی)۵ درصد
سپرده کوتاه مدت ویژه سه‌ماهه۱۲ درصد
سپرده کوتاه‌مدت ویژه شش‌ماهه۱۷ درصد
سپرده بلندمدت با سررسید یک‌سال۲۰.۵ درصد
سپرده بلندمدت با سررسید ۲ سال۲۱.۵ درصد
سپرده بلندمدت با سررسید ۳ سال۲۲.۵ درصد
بیشترین سود سپرده بانک‌ها در سال ۱۴۰۱

شاید با خودتان فکر کنید پس سود ۲۳ درصدی چه شد! توجه کنید سود ۲۳ درصدی ویژه گواهی سپرده بانک‌ها می‌باشد که در ادامه در مورد آن صحبت می‌کنیم.

کدام بانک ها سود 23 درصدی می دهند؟

کدام بانک‌ها سود ۲۳ درصدی می‌دهند؟

سود سپرده ۲۳ درصدی زمانی به شما تعلق می‌گیرد که در گواهی اوراق سپرده بانک‌ها سپرده‌گذاری کنید. در حال حاضر ۲۵ بانک مجوز صدور گواهی اوراق سپرده را دریافت کرده‌اند که نرخ شکست در ان سپرده‌ها ۱۰ درصد می‌باشد و بهتر است زمانی از این نوع سپرده استفاده کنید که مطمئن باشید تا یک سال آینده پول خود را لازم ندارید. در جدول زیر اسامی بانک‌هایی که مجوز پرداخت سود ۲۳ درصدی دارند مشاهده می‌نمایید:

ملیسینا
مسکنسامان
رفاه کارگراناقتصادنوین
توسع تعاونشهر
خاورمیانهایران زمین
پاسارگادایران و ونزوئلا
پارسیانموسسه ملل
ملتموسسه نور
تجارتصادرات
سپهدی
کشاورزیپست بانک

در جدول بالا اسامی بانک‌هایی را مشاهده می‌کنید که مجوز انتشار گواهی سپرده با سود ۲۳ درصد را دریافت کرده اند اما در حال حاضر فقط ۳ بانک گواهی سپرده منتظر می‌کنند:

  • صادرات
  • ملت
  • سپه

اگر دوست دارید از سود سپرده بانک آینده مطلع شوید باید بدانید بانک آینده جزء بانک‌هایی است که مجوز انتشار گواهی سپرده ۲۳ درصدی را دریافت نکرده است!

بیسترین سود 100 میلیون سپرده چه قدر است

بیشترین سود سپرده ۱۰۰ میلیون تومانی چه قدر است؟

در این قسمت قصد داریم بر اساس جدول بیشترین سود سپرده بانک‌ها در سال ۱۴۰۱، که در ابتدای مقاله مشاهده کردید سود سپرده ۱۰۰ میلیون تومانی را محاسبه کنیم.

فرمول محاسبه سود سپرده

اگر دوست دارید وام ۱۰۰ میلیونی از بانک ملی دریافت کنید شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی را در وبلاگ ساد۲۴ بخوانید.

فرمول محاسبه سود سپرده بانکی

فرمول محاسبه سود بانکی در سپرده‌های کوتاه مدت و بلند مدت متفاوت است. فرمول محاسبه سود بانکی سپرده‌های کوتاه مدت به شرح زیر است:

(نرخ سود) × (مبلغ سپرده‌گذاری) ÷ ۱۰۰ = سود سپرده در یک سال

(مدت زمان سپرده به روز) × (سود سپرده در یک سال) ÷ ۳۶۵ = سود سپرده کوتاه مدت (روز شمار)

فرض کنید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به مدت ۳ ماه سپرده‌گذاری کرده‌اید مبلغ سود سپرده ۱۰۰ میلیون تومانی شما به شرح زیر است:

(۱۲) × (۱۰۰۰۰۰۰۰۰) ÷ ۱۰۰ = ۱۲۰۰۰۰۰۰

(۹۰) × (۱۲۰۰۰۰۰۰) ÷ ۳۶۵ = ۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۰۲ تومان

در نتیجه شما بعد از سه ماه ۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۰۲ تومان از بانک سود دریافت می‌کنید که با تقسیم این عدد بر ۳ سود ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان با سپرده روز شمار ۳ ماهه ۹۸۶ هزار و ۳۰۱ تومان خواهد شد.

اگر مدت زمان سپرده شما بیش از یک سال باشد باید نرخ سود سپرده بلند مدت را با فرمول زیر محاسبه نمایید.

نرخ سود × مبلغ سپرده ÷ ۱۰۰ = سود سپرده یک ساله

سود سپرده یک ساله ÷ ۱۲ = سود سپرده ماهانه

در ادامه سود سپرده سه ساله ۱۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است:

۲۲.۵ × ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ ÷ ۱۰۰ = ۲۲۵۰۰۰۰۰

به ازای ۱۰۰ میلیون تومان در سال می‌توانید ۲۲۵ میلیون و ۵۰۰ سود دریافت کنید که با تقسیم این عدد بر ۱۲ سود ماهانه سپرده شما ۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان خواهد بود.

اگر می‌خواهید بدانید سود سپرده یک میلیارد تومان چه قدر است باید در فرمول بالا مبلغ یک میلیارد تومان را جایگزین کرده و محاسبات خود را انجام دهید.

در بعضی از وب سایت‌ها نیز امکان محاسبه آنلاین سود سپرده بانکی وجود دارد.

بهترین طرح های سپرده بانک ها

بهترین طرح‌های سپرده بانک‌ها

اگر قصد سپرده‌گذاری در بانک دارید باید اطلاعات کافی از طرح‌های سپرده بانک‌های مختلف داشته باشید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه تصمیم بگیرید برنامه ساد۲۴ را نصب کنید و طرح‌های سپرده همه بانک‌ها را در برنامه ساد۲۴ بررسی نمایید. این برنامه علاوه بر اطلاعات خوبی که در مورد سپرده‌گذاری در بانک دارد خدمات متنوعی در زمینه چک، وام، اعتبارسنجی و… به شما ارایه می‌نماید.

مشاهده طرح‌های سپرده بانک‌ها در برنامه ساد۲۴ از طریق دانلود برنامه از کافه بازار

مشاهده طرح‌های سپرده بانک‌ها در برنامه ساد۲۴ از طریق دانلود برنامه از گوگل پلی

مشاهده طرح‌های سپرده بانک‌ها در برنامه ساد۲۴ از طریق دانلود برنامه از مایکت

جمع بندی

در آخر تصمیم با شما است اگر می‌توانید با پول خود کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید و یا کسب و کار خود را گسترش دهید به شما توصیه می‌کنیم در بانک سپرده‌گذاری نکنید اما اگر به دنبال یک روش کم ریسک برای حفظ ارزش پول خود هستید سپرده‌گذاری در بانک گزینه خوبی برای شما می‌باشد. لطفا در قسمت دیدگاه نظرات خود را در مورد سپرده‌گذاری در بانک و نرخ جدید سود سپرده بانک‌ها با ما در میان بگذارید.

همچنین می‌توانید برای راه‌اندازی کسب و کار جدید و یا توسعه کسب و کار خود وام کسب و کار بگیرید و در کنار سپرده خود از آن استفاده کنید.

1.5/5 - (241 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. با سلام و وقت بخیر مددجو بهزیستی هستیم مسکن ملی ثبت نام کردیم مبلغ اولیه رو هم خودمون پرداخت کردیم الان شهر ما جابجا شده میخوایم شهر و عوض کنیم بخاطر اینکه بهزیستی هستیم نمیشه انصراف یا شهر و جابجا کرد الان باید چیکار کنیم نامه هم زدیم .

    1. سلام جهت بررسی ایم موضوع باید به اداره راه و شهرسازی شهرستان محل زندگی خود مراجعه نمایید.

  2. شمادرست میفرمایید
    اگریک تعاونی درست بشودوافرادسرمایه گذاردرآن سرمایه گذاری کنند سودآن خوب خواهدبود
    مثال تعاونی اعلان میکند مامیخواهیم یک واحدمسکونی بخریم به قیمت ۵میلیاردتومان اگرافرادتعاونی این مبلغ راتهیه کنند ومنزل را بخرند سال آینده اگرواحدمسکونی ۷میلیاردشود ۴۰درصد سودعاید تعاونی شده یعنی هرکس به اندازه سرمایه گذاریش چهل درصدسودمیبرد

  3. ۵ درصد بانکی یعنی هر یک میلیون تومان ۵هزارتومان سودش میشه به عنوان سپرده کوتاه مدت کارتی ۳۰ میلیون سود ماهیانش میشه ۱۵۰ هزارتومان تازه اونم اگه مالیات ازش کم نکنن که حتما کم میکنن. بلند مدت یکساله هریک میلیون حدودا ۱۵ هزارتومان ماهانه شود بهش تعلق میگیره.

  4. یعنی ۳۰ میلیون تومان سود ۵درصد ماهانه داخل کارت بانکی میشه یک میلیون و پانصد هزار تومن.

  5. وقتی تورم بالای ۶۰ درصد است شخصی که ۱۰۰ میلیون سپرده گذاری میکند هیچ که سود نمیکنه ۴۰ درصد از ارزش پول خودش راهم در یک سال از دست میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا