چک الکترونیک رونمایی شد! چک دیجیتال ، شکل ظاهری و مزایای آن

صبح روز یکشنبه ۲۱ آبان بانک مرکزی از سامانه چکاد یا همان سامانه چک امن دیجیتال رونمایی کرد. روی کارآمدن چک الکترونیک آخرین بند از قانون جدید چک می‌باشد که صبح امروز از آن رونمایی شد و اجرای آن در دستور کار بانک‌ها قرار گرفت.

رونمایی از چک الکترونیک توسط بانک مرکزی

اجرای آخرین مرحله از قانون جدید چک با چک دیجیتال

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی دکتر صالح آبادی در آیین رونمایی از چک دیجیتال به این نکته اشاره کرد که اجرای چک الکترونیک آخرین مرحله از قانون جدید چک می‌باشد که بحمدالله اجرای آن شروع شده است.

وی با بیان اینکه بازگرداندن اعتبار به چک مهمترین هدف قانون جدید چک بوده است افزود: چک یکی از ابزارهای مهم پرداخت در کشور است که نقش به سزایی در مبادلات اقتصادی مردم دارد و هرچه اعتبار چک افزایش یابد و اعتماد مردم به این ابزار بیشتر شود به بهبود فضای کسب و کار در کشور کمک می شود.

همچنین ایشان افزود: در گذشته یکی از دغدغه‌های گیرنده چک نقد نشدن آن و عدم اعتماد به صادرکننده بود که این مشکل در چک الکترونیک و قانون جدید چک حل شده است و در نتیجه معاملات با چک اعتبار بالایی پیدا کرده است.

جهت ثبت و تایید آسان چک‌های صیادی خود به شما توصیه می‌کنیم روی بنر زیر کلیک کرده و برنامه ساد۲۴ را نصب نمایید. در این برنامه امکان ثبت چک بدون اینترنت بانک و رمز پویا برای شما فراهم شده است.

ثبت و تایید چک صیاد بدون اینترنت بانک و رمز پویا

کاهش هزینه‌ مبادلات چک با رونمایی از چک دیجیتال

همچنین وزیر امور اقتصاد و دارایی در مراسم رونمایی از چک دیجیتال گفت: هزینه مبادلات چک نیز با روی کارآمدن چک الکترونیک و حذف چک کاعذی به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

در ادامه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم چک دیجیتال را گامی دیگر در توسعه اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: الکترونیک شدن امور بانکی با همکاری بخش‌های مختلف دولت بسیار خوب پیش رفته و به زودی شاهد فراگیرشدن امضای الکترونیک در صدور انواع مختلف مدارک بانکی مانند چک، سفته و برات خواهیم بود.

اعتبار بالای چک الکترونیک

بازگشت اعتبار به چک با چک الکترونیک

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نیز در مراسم رونمایی از چک  دیجیتال گفت: در گذشته چک جایگاه و اعتبار خود در مبادلات اقتصادی و تجاری کشور را از دست داده بود که مجلس با پیگیری و تصویب قانون جدید چک و عملیاتی کردن آن گام مهمی در بازگرداندن اعتبار به چک برداشته  است. 

وی با تاکید بر برکات اجرای قانون جدید چک، کاهش پولشویی، تسهیل مبادلات و کاهش جرایم مربوط به چک را از مهمترین دستاوردهای اجرای این قانون دانست.

چکاد چک امن دیجیتال

کاهش زندانیان چک برگشتی با چک دیجیتال

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در ادامه با اشاره به کاهش زندانیان چک برگشتی مهمترین مزیت چک دیجیتال را نقد کردن ان به صورت غیرحضوری برشمرد و گفت: چک دیجیتال یکی  دیگر  از گام های بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان است و تاکنون بیش از ۹۸ درصد عملیات بانکی قابلیت ارائه به صورت غیرحضوری به مشتریان را داراست. 

مهران محرمیان بازگشت اعتبار به چک را از دیگر تحولات مهم با اجرایی شدن قانون جدید چک عنوان کرد و افزود: پیش از سال  98 به طور میانگین روزانه ۱۰ نفر در خصوص جرایم مربوط به چک  راهی زندان می شدند که این تعداد در حال حاضر به ۱ نفر در هر دو روز کاهش پیدا کرده است. 

وی تاکید کرد: بانک های پارسیان، صادرات و تجارت در حال حاضر دسترسی مشتریان حقیقی به چک الکترونیک را فراهم کرده اند و سه بانک کشاورزی، آینده و ملت نیز در حال اجرایی آزمایشی  این طرح برای مشتریان هستند و بزودی این خدمت را برای مشتریان خود ارایه خواهند کرد.

امکانات برنامه ساد24 برای چک الکترونیک

شما می‌توانید کلیه امور مربوط به چک صیاد و چک الکترونیک خود را با برنامه ساد۲۴ (کامل‌ترین برنامه در زمینه چک) مدیریت کنید. به زودی امکانات سامانه چکاد نیز به برنامه ساد۲۴ اضافه خواهد شد. از لینک زیر برنامه ساد۲۴ را به راحتی دانلود و نصب نمایید.

نصب برنامه مدیریت چک الکترونیک از کافه بازار

نصب برنامه مدیریت چک الکترونیک از مایکت

نصب برنامه مدیریت چک الکترونیک از گوگل پلی

1.9/5 - (70 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا