شرایط دریافت وام دانشجویی از صفر تا صد

اگر شما هم به تازگی وارد دانشگاه شده‌اید و یا قصد دارید در دانشگاه غیر دولتی درس بخوانید و از بابت هزینه‌های دانشگاه نگران هستید خواندن مقاله شرایط دریافت وام دانشجویی ساد۲۴ را از دست ندهید.
در این مقاله تمام نکات مربوط به وام شهریه دانشجویی، وام ودیعه مسکن ویژه دانشجویان، وام تحصیلی، وام ضروری، وام ویژه دکتری، وام ویژه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و وام مخصوص دانشجویان وزارت بهداشت برای شما توضیح داده شده است.
پیشنهاد می‌کنم چه دانشجو هستید و چه قصد دارید دانشجو شوید تا انتهای مقاله با تیم ساد۲۴ همراه باشید.

چگونه وام دانشجویی بگیرم؟
روش دریافت وام دانشجویی

چگونه وام دانشجویی بگیرم؟

برای دریافت وام دانشجویی ابتدا باید به معاونت دانشجویی دانشگاه خود مراجعه کنید و جهت دریافت وام درخواست کتبی ارائه نمایید، در صورت تایید صلاحیت، توسط دانشگاه به صندوق رفاه دانشجویان معرفی می‌شوید سپس باید وارد سایت صندوق رفاه دانشجویان به آدرس http://bp.swf.ir شده و درخواست وام خود را ثبت نمایید پس از گذراندن مراحل ثبت درخواست در سایت رسمی صندوق رفاه دانشجویان، جهت دریافت وام در لیست انتظار قرار خواهید گرفت.

سوال: مدت زمان انتظار جهت دریافت وام دانشجویی چه قدر است؟ مدت زمان انتظار به دو عامل ۱.تعداد متقاضیان وام ۲.میزان اعتبار صندوق بستگی دارد ولی معمولا بیش از ۲ هفته نمی‌باشد.

تعداد ضامن وام دانشجویی چند نفر است؟

برای دریافت وام‌های دانشجویی تا سقف مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن قراردادی الزامی است. همچنین برای دریافت وام‌های دانشجویی تا سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن رسمی یا پیمانی و یا دو نفر ضامن قراردادی از بین ضامنین الزامی است.
در بخشنامه جدید صندوق رفاه دانشجویان؛ برای دریافت وام‌های دانشجویی بیش از مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن دیگر علاوه بر ضامنین قبلی صرفاً از میان کارکنان رسمی و پیمانی الزامی است.

اقساط و بازپرداخت وام دانشجویی
بازپرداخت وام دانشجویی

بازپرداخت اقساط وام دانشجویی چگونه است؟

زمان تعیین تکلیف بدهی برای کلیه دانشجویان حداکثر ۹ ماه پس از فراغت از تحصیل می باشد. در صورتی که پس از مدت ۹ ماه برای گرفتن دفترچه قسط مراجعه شود، دیگر امکان قسط بندی بدهی وجود ندارد و دانشجو می بایست کل بدهی را یک جا پرداخت نماید.
در صورتی که بلافاصله بعد از اتمام دوره قبلی در دوره تحصیلی بالاتر ثبت نام کنید بازپرداخت بدهی دوره تحصیلی قبلی به پایان دوره بالاتر تحصیلی انتقال می‌یابد.

نکته:جهت محاسبه دقیق اقساط وام دانشجویی و یا هر وام دیگر بهترین راه استفاده از برنامه‌های موبایلی است

محاسبه اقساط وام با برنامه ساد۲۴
لینک دانلود برنامه

انواع وام دانشجویی
انواع وام دانشجویی

انواع وام دانشجویی کدام است؟

در حال حاضر ۸ نوع وام دانشجویی توسط صندوق رفاه دانشجویان به متقاضیان پرداخت می‌شود که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم:

وام شهریه دانشجویی

وام شهریه دانشجویی ویژه افرادی است که در دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی، شبانه و پیام نور تحصیل می‌کنند. در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مبلغ وام شهریه برای مقاطع تحصیلی مختلف بصورت زیر می‌باشد:

کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال
كارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته ، دكترای حرفه ای ۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دکتری پیوسته ۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دكتری تخصصی ناپیوسته ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
جدول وام شهریه دانشجویی

نکته: وام دانشجویی در هر سال معمولا ۳۰ درصد افزایش دارد.

پیشنهاد می‌شود ۱۵ روش دریافت وام فوری را در وبلاگ ساد۲۴ مطالع کنید.
مقاله وام فوری

وام تحصیلی دانشجویان

مبلغ وام تحصیلی در هرسال با تایید و تصمیم هیئت امنا متفاوت می‌باشد و در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مبلغ وام بین ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ الی ۲۶,۰۰۰,۰۰۰ متغیر می‌باشد که شرایط دریافت آن بصورت زیر است:

  • اعتقاد به اصول دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی معرفی شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  •  عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت است ( به استثنای کار دانشجویی )
  •  دارا بودن اولویت نیاز مالی ( به تشخیص معاونت محترم دانشجویی )
  •  عدم استفاده از بورس تحصیلی ، کمک و یا وام موسسات دیگر
  •  دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئون دانشجویی
  • سپردن سند تعهد با ضامن معتبر
  • ارائه ضامن رسمی و معتبر
  • تمام وقت بودن دانشجو

نکته: به دانشجوی واجد شرایط متأهل با ارائه سند تأهل (تصاویر ۲ تا ۵ سند ازدواج و تصویر صفحه اطلاعات تأهل از شناسنامه همسر)، حداکثر مبلغ وام تحصیلی تعلق می‌گیرد.

وام ضروری دانشجویان شامل چه مواردی می‌شود
وام ضروری دانشجویان

وام ضروری دانشجویان

وام ضروری وامی است که صندوق رفاه دانشجویان در شرایط خاصی ( تولد فرزند، فوت بستگان درجه۱، ازدواج و…) به متقاضیان پرداخت می‌کند. شرایط پرداخت وام بر اساس رویداد پیش آمده و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. مواردی که می‌توان از وام ضروری دانشجویی استفاده کرد به شرح زیر است:

 تولد فرزند دانشجوی متأهل ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو، ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات، تا سقف ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دانشجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و پرهزینه، تا سقف ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
 بیماری خاص و پر هزینه‌ی یکی از اعضاء تحت تکفل دانشجو، تا سقف ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال
 سایر موارد مشابه به تشخیص رئیس صندوق رفاه: تا سقف ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دانشجویان برتر، نمونه كشوری و مبتکر: ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
رویداد حوادث و بلایای طبیعی: ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دانشجویان قهرمان ورزشی: ۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دانشجویان توان‌خواه: ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ازدواج: (مهلت استفاده:۱۸ ماه بعد از تاریخ عقد) ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال

نکته: دانشجو در هر نیمسال فقط یک بار می‌تواند از وام ضروری استفاده کند.

دانشجویان چگونه وام ودیعه مسکن می‌گیرند؟
وام ودیعه مسکن دانشجویان

وام ودیعه مسکن دانشجویی

وام ودیعه مسکن ویژه دانشجویان متاهل می‌باشد و در هر مقطع تحصیلی یک بار به دانشجویان دوره روزانه و دانشگا‌های دولتی تعلق می‌گیرد. شرایط دریافت وام ودیعه مسکن به شرح زیر است:

  • دانشجو‌ی متقاضی وام مسکن باید متأهل باشد و در خوابگاه دانشجویی سکونت نداشته باشد.
  • دانشجوی متقاضی وام ودیعه مسکن باید سند تعهدنامه و اجاره نامه با کد رهگیری داشته باشد که اجاره نامه نیز باید به نام دانشجو و یا همسرش باشد.
  • مکان مورد اجاره باید در شهر محل تحصیل و یا محل سکونت دانشجو باشد.
  • وام ودیعه مسکن دانشجویی به دانشجو‌ی متأهل تنها یکبار در هر مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود.
  • زنان شاغل به تحصیل دارای فرزند که به علت فوت، طلاق، از کار افتادگی همسر، خود سرپرست هستند نیز قادر به دریافت وام ودیعه مسکن خواهند بود.
  • دانشجویان مشغول به تحصیل در نیمسال آخر مقطع تحصیلی خود، مشمول دریافت وام ودیعه دانشجویی نمی‌شوند.
  • در صورتی که مبلغ مورد تقاضا در اجاره نامه از سقف وام بیشتر باشد، سقف وام ودیعه مسکن بیشتر نخواهد شد ولی در صورتی که مبلغ مورد تقاضا در اجاره نامه از سقف وام کمتر باشد، وام مسکن مطابق با اجاره نامه پرداخت خواهد شد.
  • در صورتی که زوجین دانشجو باشند این وام فقط به یکی از آن ها تعلق می‌گیرد.
  • ثبت نام وام مسکن معمولا در ابتدای هر نیمسال تحصیلی آغاز می‌شود.
  • اگر پرداخت وام از منابع صندوق باشد، بازپرداخت آن می بایست بعد از فارغ التحصیلی دانشجو و مطابق مقررات بازپرداخت به صورت یک جا به صندوق تأدیه گردد و چنانچه از طریق بانک طرف قرارداد صندوق پرداخت شود مطابق ضوابط اعلام شده از سوی بانک عامل خواهد بود.

نکته: مبلغ وام ودیعه مسکن ویژه دانشجویان در تهران ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در کلان‌شهرها ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد.

۱۰ روش دریافت وام مسکن را در وبلاگ ساد۲۴ بخوانید.
مقاله وام مسکن

وام ویژه دکتری

دانشجویان دکتری در مقطع روزانه دانشگاه‌های دولتی به دلیل اینکه به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل هستند می‌توانند از صندوق رفاه دانشجویان وام ویژه دکتری دریافت نمایند. در حال حاضر مبلغ این وام ماهانه ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و در مجموع در هرسال ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ می‌باشد.

شرایط دریافت وام مقطع دکتری

  1. افرادی که قصد اخذ وام ویژه را دارند، نباید شاغل باشند.
  2. دانشجویان مشمول فقط در یک رشته و برای یک دوره تحصیل ۴ ساله یعنی ۸ ترم، می‌ توانند از این وام استفاده کنند.
  3. حضور تمام وقت دانشجو در دانشگاه محل تحصیل الزامیست که بایستی این امر به تایید مدیر آموزش برسد. یعنی افرادی که در فرصت تحقیقاتی خارج از کشور هستند، مدت استفاده از وام برای آن ها بیستر از ۴۸ ماه نشود که این مورد نیز بایستی توسط استاد راهنما یا معاون پژوهشی تایید شود.
  4. استاد راهنما می تواند در صورت نارضایتی از پیشرفت کار دانشجوی خود، پرداخت وام را لغو کند.

نکته: زمان درخواست وام ویژه دکتری پایان هر ترم و آغاز ترم جدید می‌باشد و هم اکنون تا ۱ دی ماه می‌توانید درخواست وام کنید.

وام دانشجویان کمیته امداد و بهزیستی

از ابتدای سال ۱۴۰۰، دانشجویانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند در اولویت دریافت ۵ وام ویژه دانشجویان ( وام ودیعه مسکن، وام شهریه، وام تحصیلی، وام ضروری، وام ویژه دکتری) قرار می‌گیرند و حداکثر مبلغ هر وام که در متن مقاله به آن اشاره شد به دانشجویان تعلق می‌گیرد. همچنین این دانشجویان می‌توانند با تایید کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی ضامن معرفی نکرده و با شرایط راحت‌تری وام دریافت نمایند.

دانشجویان دانشکده علوم پزشکی چه وام دانشجویی می‌توانند دریافت کنند
وام دانشجویان وزارت بهداشت

وام دانشجویی وزارت بهداشت

دانشجویان تحت پوشش وزارت بهداشت پس از گذشت ۱۲ ماه از تحصیل خود می‌توانند وارد سایت srd.ir شده و پس از ثبت نام و تایید، ماهانه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان در مقطع دکتری تسهیلات با سود ۴ درصد دریافت نمایند.
نکته: دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی همچنین می‌توانند از وام‌هایی که در قسمت‌های قبل مقاله به آن اشاره شد استفاده کنند.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی بگیرید روی لینک زیر کلیک کنید.
شرایط دریافت وام ازدواج از صفر تا صد

وام دانشجویان نابینا و کم بینا

 در راستای حمایت از دانشجویان توان خواه (نابینا و کم بینا، ناشنوا و کم شنوا، معلول جسمی و حرکتی) با ارائه گواهی پزشک متخصص یا سازمان بهزیستی و تایید معاونت دانشجویی دانشگاه، در صورت وجود اعتبار، وام تحصیلی این قبیل دانشجویان حداکثر تا ۵۰% قابل افزایش می باشد.
نکته: مبلغ وام ویژه نابینایان طبق جدول وام ضروری ۶ میلیون و پانصد هزار تومان می‌باشد.

وام فوری و بدون ضامن

همه ما هر شغلی که داشته باشیم چه خانه‌دار باشیم چه کارمند یا بازاری به دنبال وام‌های کاربردی و با سود پایین هستیم، یافتن این وام‌ها کار سختی نیست! فقط کافیست برنامه ساد۲۴ را از کافه بازار و گوگل پلی دانلود کنید و از قسمت بانک،وام لیست تمام وام‌های فوری، بدون ضامن و بدون سپرده‌گذاری را مشاهده کنید.
برنامه ساد۲۴ یک اپلیکیشن کاربردی در زمینه مدیریت چک‌های صیادی و معرفی وام‌های کاربردی می‌باشد که امکانات بینظیری را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است.

جهت دانلود رایگان برنامه ساد۲۴ از کافه بازار روی لینک زیر کلیک کنید.
همین الان برنامه ساد۲۴ رو نصب کن

جمع‌بندی

در این مقاله شرایط کامل وام دانشجویی و نحوه ثبت نام و معرفی ضامن معتبر جهت دریافت وام را به شما معرفی کردیم. وام شهریه، وام تحصیلی، وام ضروری، وام ودیعه مسکن، وام دکتری، وام دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و وام توان‌خواه از انواع وام‌های دانشجویی است که شرایط کامل آن در مقاله توضیح داده شده است.

4/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا