۱۰ روش دریافت فوری وام مسکن

وام مسکن از آن دسته از وام‌هایی است که ۶۰ درصد افراد جامعه به دنبال دریافت آن می‌باشند. همه می‌دانیم قیمت مسکن در چند سال اخیر افزایش سرسام آوری داشته و خانه دار شدن به یک رویای دوردست برای زوج‌های جوان تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم انواع وام مسکن و شرایط دریافت آن را بررسی کنیم. با خواندن این مقاله خواهید فهمید برای خرید خانه می‌توانید روی دریافت وام مسکن حساب کنید یا خیر؟!
پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چگونه وام مسکن بگیریم؟

وام مسکن چه قدر است؟

مبلغ وام مسکن از ۶۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان متغیر است و از سه بانک ملی، مسکن و سامان قابل دریافت می‌باشد. وام مسکن خانه اولی‌ها یا وام مسکن زوجین، وام اوراق مسکن، وام مسکن جوانان، وام ودیعه مسکن، وام مسکن ۲۰۰ میلیونی، وام مسکن ۲۴۰ میلیونی، وام مسکن ۴۰۰ میلیونی و وام مسکن متری ۳ میلیون تومان از انواع وام مسکن می‌باشند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

وام مسکن بانک ملی

وام مسکن بانک ملی به دو صورت سپرده‌گذاری( خرید اوراق مسکن) و وام جعاله مسکن قابل دریافت است که شرایط آن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

شرایط دریافت وام مسکن بانک ملی

سود وام مسکن بانک ملی ۱۷.۵ درصد با مدت بازپرداخت ۱۲ ساله و وام جعاله ۱۷.۵ درصد با بازپرداخت ۳۶ ماهه می‌باشد و در هردو وام سند ملک شما به عنوان ضامن در اختیار بانک قرار می‌گیرد.

جهت دریافت وام مسکن بانک ملی باید در این بانک افتتاح حساب کرده و به مدت یک تا سه ماه حداقل مبلغ ۱۶ میلیون تومان سپرده‌گذاری نمایید.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد انواع وام مسکن و وام‌های فوری و کاربردی برنامه ساد۲۴ را دانلود کنید.

مقاله وام فوری و ۱۵ روش سریع و آسان برای دریافت آن را در وبلاگ ساد۲۴ مطالعه کنید.
چگونه وام فوری بگیرم؟

وام مسکن خانه اولی‌ها یا وام مسکن زوجین

وام مسکن یکم ویژه افرادی است که خانه ندارند و اولین بار اقدام به دریافت وام مسکن می‌نمایند. سقف این وام برای زوج‌های تهرانی ۱۶۰ میلیون، شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار جمعیت ۱۲۰ میلیون و سایر شهرستان‌ها ۸۰ میلیون تومان می‌باشد.

از مزایای وام مسکن زوجین سود ۸ درصد و مدت بازپرداخت ۱۴۴ ماهه می‌باشد. نوع ضمانت وام مسکن خانه اولی‌ها استفاده از سند ملکی می‌باشد.
نکته: جهت دریافت این وام باید ۵۰ درصد مبلغ وام درخواستی را به مدت یک سال در بانک مسکن سپرده‌گذاری نمایید!

وام اوراق بانک مسکن

وام اوراق بانک مسکن که به وام ۶۸۰ میلیون تومانی مسکن معروف است به این صورت می‌باشد که فرد یا زوجین از طریق بورس یا بانک مسکن اقدام به خرید اوراق مسکن می‌کنند و در زمان سررسید اوراق، با تکمیل مدارک می‌توانند وام خود را دریافت نمایند.
مبلغ این وام برای زوج‌های تهرانی ۶۰۰ میلیون، کلان شهرها ۵۰۰ میلیون و شهرهای کوچک ۴۵۰ میلیون تومان می‌باشد.

زوج‌های همه شهرهای کشور می‌توانند در کنار این وام ۸۰ میلیون تومان وام جعاله یا همان وام تعمیر مسکن دریافت نمایند که در نهایت مبلغ وام برای تهرانی‌ها ۴۸۰ میلیون تومان خواهد شد.
نکته: تمام مبالغی که در مقاله به آن اشاره شد برای زوجین می‌باشد و اگر قصد دریافت وام مسکن بصورت فردی دارید مبالغ فوق را نصف کنید.

دریافت وام مسکن 400 میلیونی و وام مسکن 480 میلیونی چگونه است

وام مسکن جوانان

کلیه افرادی که ۱۸ سال سن دارند و یا گواهی رشد دریافت نموده‌اند می‌توانند به بانک مسکن مراجعه کرده و بعد از افتتاح حساب هر ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب سپرده خود واریز نمایند و بعد از ۵ سال حداکثر ۸۰۰ میلیون و پس از ۱۵ سال حداکثر ۲ میلیارد تومان وام مسکن با سود ۶ تا ۹ درصد( بسته به مدت زمان بازپرداخت وام) دریافت نمایند.

شرایط کامل دریافت وام مسکن جوانان در جدول زیر آمده است:

نام شهرمبلغ وام حساب ۵ سالهمبلغ وام حساب ۱۵ ساله
تهران۸۰۰ میلیون توماندو میلیارد تومان
کلانشهرها۷۰۰ میلیون تومان۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان
سایر شهرها۶۰۰ میلیون تومان۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان
میزان وام مسکن جوانان

وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی

وام مسکن روستایی که در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است به وام مسکن ۲۰۰ میلیونی معروف شده است.
این تسهیلات با سود ۵ درصد و مدت بازپرداخت ۲۰ ساله به صورت سفته زنجیره‌ای به ساکنین روستا پرداخت می‌شود.

شرایط کامل دریافت وام مسکن روستایی را اینجا بخوانید.

همچنین می‌توانید ماهانه ۳۰۰ هزار تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری نمایید و بعد از ۳ سال ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن با سود ۱۵ درصد دریافت نمایید.

وام مسکن ۲۴۰ میلیون تومانی

در گذشته مبلغ وام مسکن برای هر فرد ۶۰ میلیون بوده است که هم اکنون به ۱۰۰ میلیون افزایش یافته است. زوجین با یکدیگر می‌توانند ۲۰۰ میلیون وام مسکن بگیرند و جدای آن درخواست وام ۴۰ میلیونی جعاله مسکن نمایند که در نهایت ۲۴۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت خواهند کرد.

10 نوع وام مسکن از بانک‌های مختلف

وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی

در طرح جهش تولید مسکن دولت به متقاضیان زمین واگذار کرده و قرار بر این است که متقاضیان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان جهت ساخت منزل مسکونی وام دریافت نمایند.
مبلغ وام جهش مسکن برای متقاضیان در کلانشهرها ۳۲۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار جمعیت ۲۴۰ میلیون تومان می‌باشد.
دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن از طریق اوراق مسکن نیز قابل دریافت است.

وام مسکن متری ۳ میلیون

وام مسکن متری سه میلیون تومان همان وام جهش مسکن می‌باشد که طبق برآورد هزینه مجلس قیمت هر متر خانه‌ای که در این طرح ساخته شود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌باشد که به وام مسکن متری سه میلیون معروف شده است.
ثبت نام این طرح از ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و هم اکنون ادامه دارد. اولویت وام جهش مسکن با افراد فاقد مسکن، مستاجران، مجرد بالای ۳۵ سال، زنان سرپرست خانوار می‌باشد.

سایت ثبت نام طرح جهش مسکن

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن ویژه افراد فاقد منزل مسکونی است که دارای اجاره نامه رسمی می‌باشند، ثبت نام این وام از خرداد ۱۴۰۰ شروع شده و تا بهمن ماه ادامه دارد.
مبلغ این وام برای شهر تهران ۷۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرستان‌ها ۲۵ میلیون می‌باشد.
هم اکنون می‌توانید وارد لینک بالا شده و جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن اقدام نمایید.

منوی برنامه ساد24 و معرفی وام‌های کارردی در برنامه

شما می‌توانید برنامه ساد۲۴ را از فروشگاه‌های معتبر مانند کافه بازار و گوگل پلی دانلود نمایید.
دانلود رایگان برنامه ساد۲۴ از کافه بازار

محاسبه اقساط وام مسکن

براساس آنچه خواندیم ۱۰ مورد وام مسکن معرفی کردیم که هر وام براساس سود وام و مدت بازپرداخت مبلغ اقساط متفاوتی دارد، برنامه ساد۲۴ یک اپلیکیشن کامل در زمینه مدیریت امور مالی، ثبت و تایید و انتقال چک صیاد و معرفی وام‌های فوری و کاربردی می‌باشد که امکان محاسبه سود و اقساط وام را در کمترین زمان ممکن برای شما فراهم کرده است.
در تصویر زیر مبلغ اقساط وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک ملی با استفاده از برنامه ساد۲۴ برای شما محاسبه شده است:

درصد سود وام ۱۸ درصد

مدت بازپرداخت ۱۲ سال (۱۴۴ ماه)

مبلغ وام ۲۰۰ میلیون تومان

محاسبه اقساط وام مسکن 200 میلیونی با برنامه ساد24

نتیجه‌گیری

در این مقاله شرایط دریافت انواع وام مسکن به طور کامل برای شما توضیح داده شده است. شما می‌توانید وارد لینک‌های ثبت نام قرارداده شده در مقاله شوید و جهت دریافت وام مسکن ثبت نام نمایید.
شما تجربه دریافت وام مسکن دارید؟؟ لطفا تجربیات خود را با ما و کاربران ساد۲۴ در میان بگذارید.

3.2/5 - (157 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫24 دیدگاه ها

  1. سلام من تازه ازدواج کردم تو یه خونه گلی زندگی میکنم توروستا برای خودم نیست میتونم وامی‌بگیرم ؟ممنون میشم جواب بدید نیازمندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا