چگونه وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی بگیریم؟

وام ازدواج از بهترین وام‌های بانکی در ایران است که از سود کم و مدت بازپرداخت طولانی برخوردار است. تا پایان سال ۱۳۹۹ مبلغ وام ازدواج بسیار پایین بود و هزینه‌های بالای ازدواج را پاسخگو نبود. از ابتدای سال ۱۴۰۱ وام ازدواج به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است و در شرایط خاص این وام تا ۶۰۰ میلیون هم پرداخت خواهد شد.

در این مقاله سعی داریم روش‌های دریافت وام ازدواج و شرایط افزایش مبلغ وام را با یکدیگر بررسی کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شرایط دریافت انواع وام ازدواج به آسانی

مبلغ وام ازدواج چه قدر است؟

در سال ۱۳۹۹ مبلغ وام ازدواج ۵۰ میلیون بوده است که در سال ۱۴۰۰ این وام به مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای هر زوج افزایش یافته است و در حال حاضر هر فرد می‌تواند ۱۲۰ میلیون تومان وام دریافت کند. به منظور پایین آمدن سن ازدواج و تشویق جوانان به ازدواج، برای زوج‌هایی که آقا زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال سن داشته باشند به هر نفر مبلغ ۱۵۰میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد که در اصطلاح به آن وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی می‌گویند.
نکته: وام ازدواج ۲۴۰ میلیونی به زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که تاریخ عقدشان از سال ۱۳۹۷ بع بعد باشد.

حتما برای شما این سوال پیش می‌آید که وام ازدواج ۶۰۰ میلیونی چیست؟؟؟ در جواب این سوال باید بدانید زمانی که پدر عروس خانم و پدر آقا داماد هردو جزء اقشار ایثارگر جامعه باشند و شرط سنی که در مقاله به آن اشاره شد را دارا باشند مبلغ وام ازدواج ایشان دو برابر شده و تا ۶۰۰ میلیون افزایش می‌یابد.
نکته: در صورتی که متقاضی وام ازدواج هستید و جزء خانواده ایثارگران می‌باشید مبلغ وام ازدواج شما دو برابر می‌باشد و می‌توانید وام ازدواج ۲۴۰ میلیونی دریافت نمایید.

در مقاله وام فوری و ۱۵ روش سریع دریافت آن در وبلاگ ساد۲۴ راحت‌ترین روش‌های دریافت وام برای شما توضیح داده شده است.

در ویدیو زیر به طور خلاصه مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۱ رو بررسی کردیم:

وام ازدواج دهه شصتی‌ها

وام ازدواج ۳۴۰ میلیونی که به وام ازدواج دهه شصتی‌ها معروف است به تازگی در مجلس تصویب شده و در دستور کار دولت قرار گرفته است. متولدین سال‌های ۶۰ تا ۶۹ به شرطی که هر دو نفر ساکن روستا بوده و یا جزء عشایر باشند می‌توانند ۱۰۰ میلیون بیشتر از بقیه وام ازدواج بگیرند و مبلغ نهایی وام زوجین ۳۴۰ میلیون خواهد بود.

قسط وام ازدواج چه قدر است؟

خوشبختانه وام ازدواج جزء معدود وام‌هایی است که با سود ۴ درصد و مدت بازپرداخت ۱۰ ساله به زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.
اقساط وام ازدواج با مبالغ متفاوت در جدول زیر آمده است:

وام ۵۰ میلیونی ازدواجحدود ۵۰۶ هزار تومان
وام ۷۰ میلیونی ازدواجحدود ۷۰۹ هزار تومان
وام ۱۰۰میلیونی ازدواجحدود ۱ میلیون و ۱۲ هزار تومان
وام ۲۰۰ میلیونی ازدواجحدود ۲ میلیون و ۲۴ هزار تومان
وام ازدواج ۲۴۰ میلیونیحدود ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان
اقساط وام ازدواج

محاسبه دقیق اقساط وام‌های مختلف علاوه بر اینکه زمان زیادی نیاز دارد کار دقیقی نیست و ممکن است در محاسبات اشتباهی رخ دهد، برنامه کاربردی ساد۲۴ امکان محاسبه دقیق اقساط وام بانکی همراه با جمع سودی که به بانک می‌پردازید را در کسری از ثانیه برای شما فراهم کرده است، همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید اقساط وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی و وام ازدواج ۷۰ میلیونی با استفاده از برنامه ساد۲۴ برای شما نمایش داده شده است:

محاسبه اقساط وام ازدواج 200 میلیونی
محاسبه اقساط وام ازدواج 701 میلیونی

برنامه ساد۲۴ کامل‌ترین برنامه در زمینه مدیریت چک‌های صیادی می‌باشد که امکان ثبت چک صیاد، تایید چک، انتقال و استعلام رایگان چک‌های صیادی را فراهم کرده است. در جدیدترین بروزرسانی این برنامه قسمت کاربردی معرفی وام‌های فوری و بدون ضامن اضافه شده است که اطلاعات بیش از ۱۰۰ نوع وام کاربردی را در اختیار شما قرار داده است.

دانلود رایگان برنامه ساد۲۴ از کافه بازار

شرایط ضمانت وام ازدواج چگونه است؟

ارائه ضامن برای وام ازدواج یکی از سخت‌ترین مراحل دریافت این وام است. گاهی بانک‌ها درخواست دو یا حتی سه ضامن کارمند رسمی از متقاضیان دریافت وام دارند که همین امر باعث شده است عده زیادی پشت در بسته جور کردن ضامن برای وام ازدواج بمانند و همچنان موفق به دریافت وام نشده‌اند.

خبر خوب ما به شما متقاضی وام ازدواج این است که به تازگی بانک مرکزی با سخت‌گیری بانک‌ها در نوع ضمانت وام ازدواج مخالفت زیادی کرده است و چندین روش جایگزین برای ضمانت این وام در نظر گرفته است.

شرایط ضمانت وام ازدواج به شرح زیر می‌باشد:

۱- چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، به شرطی که حقوق دریافتی ضامن به اندازه قسط وام هر دو نفر باشد کفایت می‌کند.
 2- چنانچه متقاضی در صف همان بانک دریافت‌کننده یارانه خود باشد، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به پشتوانه یارانه واریزی نیز قابل اجراست. 
 3- چنانـچه متقاضی دریافت ‌تسـهیلات ازدواج، کارمند رسمی ‌یا پیمانی ‌دولت، نیروی  نظامی و انتظامی، نـهـادها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد، کمیته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهد کسری از حقوق به همراه ارائه فـیش حقوق و حکم کارگزینی و درصورتی که مانده حقوق نامبرده کفایت کند، نیازی به اخذ ضامن نیست. 
 4- ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـادها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)، کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و… امکان پذیر است.
 5- ضمانت یک نفر کاسب دارای‌ پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد.   
 6- ضمانت ‌یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش حساب که به تایید و تشخیص شعبه پرداخت کننده رسیده باشد.
 7- در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا)
 8- سایر وثیقه‌های مورد قبول به تایید بانک پرداخت کننده وام( از جمله دریافت سفته،چک معتبر و سپرده‌های متقاضی و بستگان آنان و…)

روش‌های ثبت نام وام ازدواج چگونه است؟

روش ثبت نام وام ازدواج چگونه است؟

جهت دریافت وام ازدواج باید وارد سامانه وام ازدواج بانک مرکزی شده و فرم تسهیلات وام ازدواج را تکمیل نمایید، توجه داشته باشید اسامی بانک‌هایی که وام ازدواج پرداخت می‌کنند در ستون سمت چپ سامانه مشخص شده است.
نکته: جهت دریافت وام ازدواج نباید بیش از ۲ سال از تاریخ عقد زوجین گذشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام ازدواج

-اصل سند ازدواج و کپی آن

-اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه هر یک از زوجین

-اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن ها

-اصل و کپی کارت ملی زوجین

-کارت ملی ضامن و کپی آن

-کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین

کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

حذف ثبت نام وام ازدواج

پس از ثبت نام در سامانه وام ازدواج در صورت تایید ثبت نام و بر اساس نوبت، پیامک تایید و مراجعه به بانک برای شما ارسال می‌شود پس از دریافت پیامک فقط دو هفته فرصت دارید به بانک مراجعه کرده و اعلام حضور کنید در غیر این صورت ثبت نام شما خود به خود حذف می‌شود و باید مجدد در سامانه وام ازدواج ثبت نام کنید.

ویرایش ثبت نام وام ازدواج

در صورتی که اطلاعات خود را در سامانه وام ازدواج به درستی وارد نکرده‌اید و یا قصد دارید بانک مورد نظر خود را جهت دریافت وام تغییر دهید می‌توانید برروی لینک بالا کلیک کرده و اطلاعات خود را در سامانه ویرایش نمایید.

استعلام ثبت نام وام ازدواج

اگر مدتی از ثبت نام شما در سامانه وام ازدواج می‌گذرد و هنوز پیامکی از بانک دریافت نکرده‌اید وارد لینک بالا شده و از قسمت مشاهده وضعیت، آخرین اطلاعات مربوط به ثبت نام خود را مشاهده نمایید.

قیمت فروش وام ازدواج

فروش وام ازدواج چگونه است؟

باتوجه به اعلام بانک مرکزی مبنی بر آسان‌گیری بانک‌ها در ارائه ضامن توسط زوجین، باز هم بعضی بانک‌ها سخت‌گیری‌های خود را دارند و همین باعث شده است بعضی از عروس و دامادها به فروش وام ازدواج خود روی بیاورند.

وام ازدواج به دلیل سود پایین و مدت بازپرداخت بالا متقاضیان زیادی دارد و در حال حاضر هر وام ۵۰ میلیونی ۱۰ میلیون تومان، وام ۷۰ میلیونی ۲۰ میلیون تومان و وام ۱۰۰ میلیونی مبلغ ۳۰ میلیون تومان، وام ۱۲۰ میلیونی ۳۵ میلیون تومان و وام ۱۵۰ میلیونی ۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود!

جمع بندی

در این مقاله روش‌های دریافت انواع وام ازدواج ( ۵۰ میلیونی، ۷۰ میلیونی، ۱۰۰ میلیونی و ۲۴۰ میلیونی) را با یکدیگر بررسی کردیم و فهمیدیم چه نوع ضامنی مورد قبول بانک‌های متصدی پرداخت وام ازدواج می‌باشد. همچنین روش ثبت نام وام ازدواج، ویرایش اطلاعات، حذف اطلاعات ثبت شده به طور کامل در متن مقاله برای شما توضیح داده شده است.

خواهشمند است تجربیات خود را در دریافت هرچه آسان‌ وام ازدواج با ما و کاربران برنامه ساد۲۴ در میان بگذارید.

2.8/5 - (104 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام وقت به خیر اگر من قبل از اینکه سنم مثلا بشه ۲۵ عقد کنم وبعد یه ماه بشم ۲۵ موقعی که برم بانک به من چقدر وام تعلق میگیرد خانومم سنش ۲۱ باشه

    1. سلام باید تاریخ عقد محضری شما قبل از تکمیل ۲۵ سال باشد.
      شرایط دریافت وام از بانک های مختلف را در برنامه ساد۲۴ مشاهده کنید.
      https://sad24.ir/l/ci

  2. سلام
    بنده ساکن تهرانم و یکی از اقوام که میخواد ضمانت کنه، کاسبه و پروانه‌ی کسبش برای استان البرزه
    آیا بانکها ایشونو بعنوان ضامن قبول میکنن یا باید پروانه‌ی کسب برای تهران باشه؟

    1. سلام بستگی به شرایط بانک دارد اما معمولا کساب و یا کارمند باید در شهر شما مشغول به کار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا