همه چیز در مورد وام صدمیلیونی مسکن روستایی

خانه‌دارشدن بهترین اتفاق زندگی هر زوجی می‌باشد، بنای یک سقف محکم بر سرخانواده باعث آسودگی خیال زوجین در هر مرحله از زندگی مشترک می‌شود.امروزه با توجه به هزینه‌های بالای زندگی، این هدف کمی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد؛ گرفتن وام مسکن روزنه امیدی به روی مستأجرانی که سالهاست آرزوی خانه دارشدن دارند می‌گشاید.
افزایش مبلغ وام مسکن روستایی تاثیر زیادی در افزایش ساکنین روستاها و عدم تمایل مردم روستا به شهرنشینی دارد در نتیجه تاحدودی باعث کنترل قیمت مسکن در شهرها خواهد شد.
در ادامه به نحوه دریافت وام مسکن روستایی خواهیم پرداخت و شرایط آن را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

وام مسکن روستایی 1401
وام مسکن روستایی

وام مسکن روستایی صدمیلیون تومانی چیست؟

افزایش ۱۰۰ درصدی وام مسکن روستایی درتاریخ ۱۴۰۰/۳/۹ به امضای هیئت وزیران رسید و طی آن به بانک مرکزی ابلاغ شد که سقف وام مسکن روستایی به صدمیلیون تومان افزایش یابد.
تاقبل از این ابلاغیه، وام مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بوده است که باتوجه به افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی، ساخت خانه با این مبلغ بعید به نظر می‌رسید.
همچنین مبلغ وام مسکن روستایی ۱۴۰۱ نیز به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. اگر قصد دریافت وام مسکن روستایی دارید می‌تووانید در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت نمایید.
وام مسکن روستایی ۱۴۰۱ با هدف بهسازی و تعمیر ۲۰۰ هزار منزل مسکونی فرسوده روستاها و شهرهای با جمعیت زیر۲۵۰۰۰ نفر و همچنین ساخت منزل مسکونی جدید قابل پرداخت است.

وام مسکن روستایی به چه کسانی تعلق می‌گیرد
وام مسکن روستایی

وام مسکن روستایی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام مسکن روستایی به کلیه سرپرستان خانوار که قبلا از طرح هادی بانک مسکن استفاده نکرده باشند و قصد ساخت خانه و یا تعمیر منزل مسکونی قدیمی خود را دارند تعلق می‌گیرد، اگر کسی درسال ۹۹ و قبل‌تر درخواست وام خود را به بانک ارائه کرده و مبلغی دریافت نکرده باشد مشمول دریافت وام صدمیلیون تومانی مسکن روستایی می‌شود.

همچنین کلیه افراد مجرد بالای ۲۵ سال که به تایید شورای محل سرپرست خانوار هستند می‌توانند از وام صدمیلیونی مسکن روستایی استفاده کنند.

این وام برای افرادی که اصالت روستایی داشته و ساکن شهر می‌باشند و دارای خانه پدری قدیمی در زادگاهشان هستند، برای ساخت ویلا یا بهسازی بنای فرسوده خود فرصت خوبی است.

ساخت مسکن روستایی
وام ساخت مسکن روستایی

چگونه وام مسکن روستایی بگیرم؟

مراحل دریافت وام مسکن روستایی به شرح ذیل می‌باشد:

  • مراجعه به بنیاد مسکن منطقه مربوطه و ارائه پروانه ساخت به آن‌ها؛ در صورت نداشتن پروانه ساخت،  نقشه پیوست و فرم‌های موجود در بنیاد مسکن را تکمیل و تحویل داده تا پروانه ساخت صادر شود.
  • دریافت معرفی‌نامه از بنیاد مسکن و ارائه آن به بانک
  • طی‌کردن مراحل اداری در بانک مانند: تکمیل مدارک شناسایی و پر کردن فرم‌ها، ارائه ضامن و … .
  • در نهایت  وام مسکن طی چند مرحله به متقاضی وام  پرداخت می‌شود؛ مثلا در مرحله ابتدای ساخت یک مرحله وام پرداخت می‌شود و در مراحل بعدی وام به صورت چند بخش پرداخت می‌شود.

شرایط ضمانت وام مسکن روستایی

وثیقه قابل‌ قبول برای دریافت وام مسکن روستایی، سند مالکیت زمین در دست احداث، اموال غیر منقولی که قابلیت گرو گذاشتن داشته باشد یا سفته زنجیره‌ای سه نفر از درخواست کنندگان وام به میزان ۱۲۰ درصد مجموع اصل وام  و سود دوران مشارکت و دوران بازپرداخت، سفته اخذ می‌شود. چنانچه زمین در دست احداث فاقد سند رسمی باشد، پرداخت تسهیلات با وثیقه مازاد انجام می‌شود.

نوع ضمانت سفته زنجیره ای به این صورت است که سه نفر از متقاضیان وام برای یکدیگر ضمانت کرده و سفته یکدیگر را امضا می‌کنند.

در حال حاضر وام مسکن صدمیلیون تومانی از بانک های تجارت، کشاورزی، صادرات، رفاه، ملت، سپه و مسکن قابل دریافت است و شرایط ضمانت بانک های مختلف بسته به ضوابط بانک بایکدیگر متفاوت است.

پیشنهاد می‌کنم مقاله وام فوری و ۱۵ روش سریع و آسان دریافت آن را در وبلاگ ساد۲۴ بخوانید.

محاسبه اقساط وام مسکن روستایی+معرفی نرم افزار محاسبه اقساط وام بانکی

همان‌طور که گفتیم وام مسکن روستایی با هدف نوسازی و بهبود منازل روستایی درسال ۱۴۰۱ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
نرخ سود این وام ۵ درصد و مدت بازپرداخت آن ۲۰ ساله است که نسبت به سال‌های قبل مدت زمان بازپرداخت ۵ سال افزایش داشته است.

محاسبه سود و اقساط وام بانکی به راحتی با نرم افزار ساد۲۴ امکان پذیر است.
برای این کار وارد برنامه ساد۲۴ شوید و از منو، قسمت محاسبه اقساط وام بانکی را انتخاب کرده و پس از  وارد کردن مبلغ وام(۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال)، نرخ سود وام(۵ درصد) و مدت بازپرداخت(۲۴۰ماه) در کمتر از۱۰ثانیه نتایج زیر برای شما نمایش داده می شود:

قسط ماهانه: ۱۳,۱۹۹,۱۱۴

سود وام: ۱,۱۶۷,۷۸۷,۵۴۸

مجموع کل: ۳,۱۶۷,۷۸۷,۵۴۸

محاسبه نرخ سود و قسط های وام با اپلیکیشن ساد24
نرم افزار ساد۲۴

برنامه ساد۲۴ کامل‌ترین برنامه در زمینه مدیریت چک صیاد و معرفی وام‌های فوری و کاربردی بانک‌ها می‌باشد که مراحل ثبت، تایید و انتقال چک صیاد را برای شما آسان می‌نماید و به شما کمک می‌کند راحت وام بگیرید. شما می‌توانید برنامه ساد۲۴ را دانلود و نصب نمایید.

سخن پایانی

باتوجه به آنچه خواندیم ضمن آشنایی با وام صدمیلیون تومانی مسکن، شرایط دریافت و نحوه ضمانت آن را بایکدیگر بررسی کردیم، شما می‌توانید با استفاده از تسهیلات مسکن و به کمک پس اندازی که در دست دارید با ساخت یک واحدمسکونی کوچک صاحبخانه شوید.
پیشنهاد می‌شود جهت آشنایی با انواع وام مقاله وام چیست را در وبلاگ ساد۲۴ مطالعه کنید.

خواهشمنداست سوالات،نظرات،انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد وام مسکن روستایی در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

3.6/5 - (116 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫46 دیدگاه ها

  1. سلام الان ۱۰۰ملیون وام میگیریم،و اگع تورم پایین اومد وارزش پول ۱۰۰ملیون شد ۵۰ملیون بعد چطوری حساب میشه به نرخ روز حساب میشه یانع

  2. سلام وام روستای ضامن زنجیره ای بگیریم و دونفر دیگه قسطش رو پرداخت نکنه چجوریه اوضاع

    1. سلام دوست عزیز در ضمانت زنجیره‌ای تمام افراد باید اقساط خود را به موقع پرداخت نمایند در غیر این صورت برای همگی مشکل پیش می‌آید.
      برنامه ساد۲۴ را دانلود کنید تا به اطلاعات کامل وام‌های فوری و بدون ضامن دسترسی داشته باشید.
      دانلود رایگان برنامه ساد۲۴ https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

  3. سلام ، بنده از بانک مسکن وام خرید مسکن گرفتم ، آیا میتونم از بنیاد مسکن وام مسکن روستایی دریافت کنم یا خیر ؟

    1. سلام دوست عزیز وام صد میلیونی مسکن روستایی ویژه افرادی است که قبلا وام مسکن نگرفته باشند.
      جدیدترین اطلاعات مربوط به وام و وام فوری را در برنامه ساد۲۴ دنبال کنید.
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

  4. سلام، همسر بنده قبلا وام اوراقی خرید مسکن در شهر اقدام کردیم و الان هم وام تسویه شده، آیا امکان دریافت وام روستایی وجود دارد؟!

    1. سلام دوست عزیز هم اکنون هر فرد می‌تواند یک بار وام کمک هزینه مسکن دریافت کند و قرارهست این قانون تغییر کرده و افرادی که وامشان تسویه شده است دوباره بتوانند وام دریافت کنند.
      پیشنهادات وام فوری را در برنامه ساد۲۴ بخوانید.
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

    1. سلام دوست عزیز در صورتی که شورای روستا تایید کنند شما ساکن روستا هستید و شرایط دریافت وام مسکن روستایی را داشته باشید می‌توانید برای وام درخواست نمایید.

    1. سلام دوست عزیز همان‌طور که در متن مقاله همه چیز در مورد وام مسکن روستایی اشاره شده است افراد مجرد بالای ۲۵ سال که با تایید شورای روستا سرپرست خانواده هستند می‌توانند از وام مسکن روستایی استفاده کنند.
      پیشنهاد می‌شود مقاله انواع وام بانکی را در وبلاگ ساد۲۴ مطالعه نمایید.
      https://sad24.ir/blog/2021/07/31/how-to-get-a-loan/

  5. سلام من درشهر وام مسکن گرفتم میخوام ملک روستا رو احیا کنم بهمن هم
    وام میدن متاهل و۴۴ سالمه.

    1. سلام دوست عزیز وام مسکن روستایی به کسانی تعلق می‌گیرد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده باشند.

  6. سلام وام مسکن روستایی در چند مرحله قسط آزاد می‌کنند و هرقسط چند آزاد میشه وام ۱۰۰ میلیونی .

    1. سلام دوست عزیز مراحل آزادشدن وام مسکن روستایی بستگی به میزان پیشرفت در ساخت و ساز دارد و زمان و مبلغ آن توسط کارشناس پس از بازدید مشخص می‌شود.
      با نصب برنامه ساد۲۴ امکان محاسبه اقساط وام بانکی برای شما فراهم شده است.
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

    1. سلام همان‌طور که در متن مقاله وام صدمیلیونی مسکن روستایی به آن اشاره شده است مبلغ سفته ضمانت معادل ۱۲۰ درصد( اصل وام(۱۰۰میلیون تومان)+سود دوران مشارکت(بستگی به مدت زمان ساخت و مراحل آزادسازی وام دارد)+سود دوران بازپرداخت(حدود۵۹میلیون تومان)) می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا