نقد و بررسی روش های استعلام چک

استعلام چک، بهترین روشی است که می‌توانیم با تکیه بر آن از پاس شدن چک دریافتی مطمئن شویم.ما در ادامه درباره‌ی روش‌های استعلام چک سخن میگوییم. شما هنگام دریافت شدن چک باید از ۲ مورد مطمئن شوید:۱- خوش حسابی صادرکننده آن ۲- سرقتی/مفقودی نبودن آن

استعلام چک صیاد

سامانه صیاد، این امکان را برای گیرندگان چک فراهم کرده که وضعیت صادر کننده چک را در نظام بانکی ارزیابی کنند. شما می‌توانید با استفاده از استعلام صیاد از خوش حسابی صادر کننده‌ی چک مطلع شوید و با خیال راحت معامله کنید.

مشخصات چک صیاد

استعلام صیاد از طریق پیامک، سایت بانک مرکزی و اپلیکیشن ساد۲۴ امکان پذیر است که هر کدام مزایا و معایبی را به همراه دارند.

بیشتر بخوانید:معرفی بهترین روش های استعلام چک صیاد (از پاس شدن چک دریافتی مطمئن شوید.)

استعلام پیامکی چک صیاد

معایب و مزایای استعلام پیامکی چک صیاد

تنها مزیتی که استعلام صیاد از طریق پیامک نسبت به سایر روش ها دارد این است که نیازی به اینترنت ندارد. چون روش پیامکی یک روش افلاین است پس دردسرها و ایرادات بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد در ادامه به آن میپردازیم.

  • از معایب استعلام پیامکی هزینه ۳۵۰۰ ریالی و محدودیت در تعداد استعلام‌ها در روز است. (از هر سیم کارت تنها چهار استعلام در روز قابل اخذ می باشد.) این محدودیت و هزینه از طرف بانک مرکزی تعریف شده است. این مبلغ برای کسانی که با چک‌های زیادی سر و کار دارند مبلغ زیادی است و این محدودیت نیز مشکل ساز است.
  • سخت بودن و طولانی بودن مراحل استعلام نیز یکی از مشکلات استعلام صیاد با پیامک است.

استعلام از طریق بانک مرکزی

معایب و مزایای استعلام چک از بانک مرکزی

اخیرا بانک مرکزی با افزودن بخش «استعلام وضعیت اعتباری چک صیاد» به سایت اصلی خود، استعلام صیاد از طریق این بخش را رایگان انجام می دهد.
از مزایای استعلام صیاد از طریق بانک مرکزی، رایگان بودن و محدودیت نداشتن است. به عبارت دیگر استعلام از طریق بانک مرکزی کاملاَ رایگان است و هیچ‌ گونه محدودیتی از نظر تعداد ندارد. نامحدود بودن تعداد استعلام‌ها در یک روز و از طرف دیگر رایگان بودن آن، کار را برای کسانی که با چک سر و دارند راحت‌تر کرده است.

نقد کردن چک بانکی
  • از مشکلات این روش میتوان به طولانی بودن این روش استعلام اشاره کرد.
  • از دیگر معایب این است که فقط در سایت بانک مرکزی می‌توان از خوش حسابی صادرکننده چک مطلع شد وبانک مرکزی اطمینانی جهت سرقتی/مفقودی نبودن چک به کاربر نمی‌دهد.

ساد۲۴، بهترین و سریعترین روش استعلام رایگان صیاد

مزایا و معایب استعلام چک از اپلیکیشن ساد۲۴

اپلیکیشن ساد۲۴،‌ اپلیکیشن مدیریت همه جانبه‌ی چک و تحت حمایت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است. این اپلیکیشن به عنوان تحولی در حوزه چک شناخته شده است و امکانات کامل و جامعی در حوزه ی چک را به کاربران ارائه می‌دهد.

خدمات اپلیکیشن ساد 24

از ویژگی ها این اپلیکیشن می‌توان به یک تیر و چند نشان بودن آن اشاره کرد به این معنا که شما یک اپلیکیشن نصب می‌کنید و از کلی ویژگی کاربردی مانند استعلام رایگان صیاد و استعلام پیامکی صیاد (تنها در یک مرحله و فقط با وارد کردن شماره صیادی یا اسکن QR روی چک)در کنار امکانات مهم و کاربردی دیگری مانند استعلام سرقتی/مفقودی نبودن چک، یاداور چک، بایگانی چک ، تبدیل عدد به حروف استفاده کنید. ساد ۲۴ یک اپلیکیشن جامع و کامل در حوزه چک است و هیچ اپلیکیشنی خدمات این‌چنینی به مخاطبان خود ارائه نمیدهد.

استعلام سرقتی و مفقودی نبودن چک

یکی از مخاطراتی که معامله با چک را مشکل میسازد، سرقتی یا مفقودی بودن چک دریافتی است که ممکن است استعلام صیاد یک چک سفید باشد ولی چک سرقتی یا مفقودی باشد.

بیشتر بخوانید:استعلام چک برای اگاهی از سرقتی/مفقودی نبودن

استعلام سرقتی یا مفقودی نبودن چک تنها از طریق سامانه ساد ۲۴ انجام می‌شود، کاملا رایگان بوده و هیچگونه محدودیتی در تعداد استعلام ها در یک روز وجود ندارد.

سوابق استعلام ساد 24

ساد۲۴ آسان ترین روش استعلام صیاد را برای شما فراهم کرده است و شما می توانید ضمن اطلاع از سرقتی/مفقودی نبودن چک از خوش حسابی صادر کننده چک مطلع شوید و با اگاهی نسبی از پاس شدن چک آن را بپذیرید.
ساد۲۴ معاملات امنی را برای شما رقم میزند.
دانلود اپلیکیشن ساد ۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می‌گذارید، سپاسگزاریم….

1/5 - (49 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا