نحوه وصول چک صیادی

چگونه چک صیادی را وصول کنیم؟ این سوال، یکی از سوالات پرتکرار در زمینه وصول چک صیادی است. ما در این مطلب از ساد۲۴ قصد داریم صفر تا صد نحوه وصول چک صیادی را بیان کنیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله چک صیادی خود را به راحتی وصول نمایید.

وصول چک صیادی در کوتاه‌ترین زمان

باتوجه به قوانین جدید چک، نحوه وصول چک نیز تغییر کرده است. البته پیش از اینکه این تغییر در نحوه وصول مشاهده شود در ظاهر و نحوه رد و بدل کردن آن مشاهده می‌شود. چک‌های صیادی چک‌های بنفش رنگ هستند که به صورت یک‌پارچه از سوی تمامی بانک‌ها ارائه شده‌اند. این چک‌ها دارای یک کد ۱۶ رقمی هستند که این شناسه حکم، شناسایی چک را دارد.

همچنین روی چک‌های صیادی جمله: اعتبار این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است. این جمله بدین معنا است که در صورت عدم ثبت چک در سامانه صیادی، وصول آن امکان پذیر نیست. بنابراین باید بدانید که وصول چک صیادی شرایطی دارد که باید از پیش تمام آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه با این شرایط آشنا خواهید شد.

مهم‌ترین شروط وصول چک صیادی

مدت زمان وصول چک صیادی

یکی از مهم‌ترین دلایل ظهور چک‌های صیادی، جلوگیری از چک‌های بی‌محل است. بنابراین رسالت اصلی چک صیادی، وصول به موقع آن است. به همین منظور سامانه صیادی شروطی را برای آن مشخص نموده‌اند که از آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ثبت چک صیادی:

یکی از مهم‌ترین شروط وصول چک، ثبت آن در سامانه صیادی می‌باشد. برای این کار کافی است وارد سامانه صیادی یا اپلیکیشن ساد۲۴ شوید و چک موردنظر را باتوجه به اقلام درج شده بر روی آن در سامانه صیاد ثبت کنید.

برای مشاهده آموزش ثبت چک در سامانه صیاد مقاله ثبت چک صیاد چگونه است؟ را مطالعه فرمایید.

تایید یا رد چک صیادی:

از دیگر شروط آن می‌توانیم به تایید دریافت چک صیادی اشاره کنیم. این بدین معنا است که اگر فردی چک صیادی از کسی دریافت کرد باید دریافت آن را در سامانه صیاد تایید نماید در غیر این صورت در هنگام وصول آن به مشکل جدی بر می‌خورد. همچنین چنانچه اقلام درج شده روی چک با اطلاعات ثبت شده در سامانه متفاوت بود یا اصلا شما برگه چک را دریافت نکرده بودید، چک را در سامانه رد کنید.

انتقال چک صیادی:

از شروط مهم وصول چک می‌توانیم به انتقال چک در سامانه صیاد اشاره کنیم. چنانچه گیرنده قصد داشت چکی را به فرد دیگری انتقال دهد باید این انتقال در سامانه ثبت شود. در غیر این صورت گیرنده جدید در هنگام وصول چک با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

توجه: برای هر سه شرط بالا می‌توانید از اپلیکیشن ساد۲۴ استفاده کنید.

چگونه چک را وصول کنیم؟

برای وصول چک‌های صیادی نیاز به کار خاصی نیست چنانچه صادرکننده و دریافت کننده چک شرایط گفته شده در بالا را رعایت نموده باشند. فرایند وصول چک بسیار اسان می‌باشد. برای وصول چک، کافی است گیرنده نهایی چک با مدارک هویتی به بانک موردنظر مراجعه فرمایند و از متصدی بانک درخواست فرایند وصول چک را نمایند و در کوتاه‌‎ترین زمان مبلغ چک به حساب او واریز می‌گردد.

گیرنده چک به همین راحتی می‌تواند چک را در کمتر از چند دقیقه چک را وصول نماید.

نحوه وصول چک در صورت کسری مبلغ

حساب صادرکننده چک به اندازه مبلغ چک موجودی ندارد، چه کاری انجام دهیم؟ این سوالی است که از وکلا اپلیکیشن ساد۲۴ متعدد پرسیده می‌شود. شایان به ذکر است که در قانون جدید چک چنانچه حساب صادرکننده به اندازه مبلغ چک، موجودی نداشته باشد. گیرنده چک می‌تواند مبلغ چک را از سایر حساب‌‌های بانکی و موسسات گیرنده چک برداشت نماید.

توجه داشته باشید چنانچه گیرنده چک در صورت کسری موجودی درخواست برگشت چک را داشته باشد، پس از ۲۴ ساعت تمامی حساب‌های فرد مسدود می‌شود.

نحوه وصول چک صیادی ثبت نشده

نحوه وصول چک

در قانون جدید چک صیادی، چکی که به نام گیرنده ثبت نشده باشد، به هیچ عنوان وصول نخواهد شد.

برای وصول چک صیادی ثبت نشده، باید صادرکننده چک را در سامانه ثبت و گیرنده آن را تایید نماید.

مدت زمان وصول چک صیادی

پس از اینکه گیرنده چک درخواست فرایند وصول چک را از متصدی بانک داشته باشد، در چند دقیق مبلغ چک به حساب فرد واریز می‌گردد.

البته اگر حساب فرد موجودی کافی نداشته باشد، در صورتی که متقاضی درخواست دهد، مبلغ از تمامی حساب‌های فرد در موسسات و بانک‌های مختلف برداشته می‌شود.

سخن آخر

ما در این مطلب از ساد۲۴ به‌طور کامل به نحوه وصول چک صیادی پرداختیم و گفتیم چنانچه چک در سامانه صیاد ثبت نشده بود باید چه اقدامی انجام دهید. علاوه بر این گفتیم چنانچه صادرکننده چک در حساب خود به اندازه مبلغ چک موجودی نداشت باید چه اقدامی انجام دهید. امیدواریم این مقاله از اپلیکیشن ساد۲۴ به شما در روند وصول چک کمک بسزایی نماید.

به این نوشته امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا