ثبت چک بانک پارسیان در سامانه صیاد

نحوه ثبت چک صیادی پارسیان در سامانه صیاد چگونه است؟ اگر قصد ثبت چک پارسیان در سامانه صیاد این بانک رو دارید این مطلب را تا انتها بخوانید زیرا ما در این مطلب درباره ثبت چک صیاد در اینترنت بانک پارسیان، ثبت چک در همراه بانک پارسیان و به نحوه ثبت چک پارسیان با یک برنامه کاربردی پرداخته‌ایم. علاوه بر موارد ذکر شده شما می‌توانید در این مطلب به نسخه مستقیم همراه بانک پارسیان( اندروید و IOS) دسترسی پیدا کنید. با ساد۲۴ همراه باشید.

سامانه چک صیاد بانک پارسیان pichak.parsian-bank.ir

سامانه ثبت چک صیادی پارسیان به آدرس اینترنتی pichak.parsian-bank.ir توسط بانک پارسیان ایران طراحی و به مشتریان ارائه گردیده است، این بانک برای ثبت، استعلام، تایید و انتقال چک‌های صیادی بستری را در فضای مجازی فراهم نموده تا اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت کاملا اینترنتی و غیر حضوری بتوانند از خدمات چک‌های صیادی بهرمند شوند. بنابراین باید ذکر کنیم که تمام صادر‌کنندگان و دریافت کنندگان چک پارسیان می‌توانند از این سامانه کاربردی استفاده نمایند. زیرا این افراد فقط در همین سامانه باید به مدیریت‌چک‌های صیادی بپردازند و در سامانه‌های مربوط به سایر بانک‌ها این امکان وجود ندارد.

در نتیجه تمام صادر کنندگان چک می‌بایست در این سامانه اطلاعات مربوط به چک را وارد نمایند و دریافت‌کنندگان چک نیز باید به کمک این سامانه استعلام و تایید چک پارسیان را انجام دهند.

نکته مهم: براساس قوانین جدید مربوط به‌ چک، دریافت مبلغ چک از بانک، نیازمند ثبت چک توسط صادرکننده و تایید آن توسط دریافت کننده است.

نحوه ورود به سامانه چک صیاد بانک پارسیان

برای ثبت چک صیادی پارسیان، ابتدا باید نشانی اینترنتی pichak.parsian-bank.ir را در مرورگر خود وارد و سپس جستجو نمایید. در ادامه لینک این سامانه را قرار داده‌ایم.

(توصیه می‌کنیم این کار را از طریق لپ‌تاپ یا سیستم انجام دهید)

در فیلدهای مشخص شده اطلاعات خواسته شده اعم از کدملی، شماره موبایل و نوع مشتری را وارد نمایید‌.

ثبت چک صیادی پارسیان در سامانه صیاد

سپس برای شما یک کد امنیتی ارسال خواهد شد.

با وارد نمودن کد امنیتی در فیلد مشخص شده، وارد سامانه صیاد بانک پارسیان خواهید شد.

ثبت چک در سامانه صیادی بانک پارسیان

شما در این سامانه می‌توانید عملیات‌های متفاوت نظیر ثبت‌، تایید یا رد، انتقال و استعلام چک صیادی را انجام دهید. در ادامه با نحوه ثبت چک صیاد در این سامانه آشنا خواهید شد.

سامانه صیاد بانک پارسیان

نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک پارسیان pichak.parsian-bank.ir

باتوجه‌به اصلاحاتی که از ۲ سال پیش بر روی قوانین چک اعمال گردیده است، ثبت چک یک عملیات ضروری محسوب می‌شود. بانک پارسیان نیز از این قضیه مستثنی نیست و ثبت چک آن یک موضوع اساسی و مهم است، زیرا اگر چک ثبت نگردد، برگه چک هیچ ارزشی ندارد.

بنابراین اگر صادرکننده چک هستید و قصد ثبت چک صیاد بانک‌پارسیان را دارید اما نمی‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید‌، ادامه این مطلب را با دقت مطالعه نمایید.

ابتدا باتوجه به مطلب قبلی وارد سامانه چک صیاد بانک پارسیان شوید و پس از دریافت کد امنیتی، آن را در فیلد خواسته شده وارد نمایید.

سپس وارد سامانه صیاد بانک پارسیان خواهید شد.

از بین خدمات سامانه، خدمت ثبت چک صیاد را انتخاب نمایید.

ثبت چک بانک پارسیان در سامانه صیادی

سپس اطلاعات خواسته شده اعم از شناسه صیاد، مبلغ چک، تاریخ چک و غیره را وارد نمایید و روی گزینه ادامه کلیک کنید.

سپس اطلاعات خواسته شده مربوط به گیرنده چک را درج کنید.

درآخر تایید را انتخاب کنید تا ثبت چک نهایی گردد.

پس از اتمام این مراحل، گیرنده‌ چک باید اطلاعات درج شده را در سامانه صیاد تایید نماید. در غیر این صورت نمی‌تواند در تاریخ مشخص وجه چک را دریافت کند. در ادامه با نحوه تایید چک این بانک آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: ثبت چک در سامانه صیاد بانک سپه

تایید دریافت ثبت چک صیادی بانک پارسیان

در قانون جدید چک که در سال ۱۴۰۰ اعمال شد در صورتی چک نقد می‌شود که صادر کننده چک اطلاعاتی نظیر تاریخ مبلغ و غیره چک و اطلاعات دریافت کننده را ثبت نماید و در مقابل دریافت کننده نیز این اطلاعات را تایید کند؛ بنابراین اگر شما دریافت کننده چک صیاد بانک پارسیان هستید و قصد تایید آن را دارید فقط کافیست مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا با توجه به مطالب بالا نشانی اینترنتی pichak.parsian-bank.ir را در مرورگر خود جستجو نمایید.

سپس اطلاعاتی نظیر شماره تماس کد ملی و نوع حساب خود را وارد نمایید.

 پس از دریافت کد امنیتی و درج آن در فیلد خواسته شده وارد سامانه صیاد بانک پارسیان خواهید شد.

 سپس گزینه تایید چک را از بین خدمات انتخاب کنید.

تایید دریافت چک صیادی بانک پارسیان در سامانه صیاد

 شماره ۱۶ رقمی که در سمت چپ برگه چک موجود است را در فیلد مربوطه وارد نمایید.

 سپس با دقت تمام اطلاعات را بررسی کنید. (در صورت مغایرت آن را رد نمایید و در صورتی که تمام اطلاعات درست بود گزینه تایید را انتخاب کنید)

 توجه داشته باشید که در صورت مغایرت داشتن اطلاعات درج شده روی چک با اطلاعات سامانه صیاد، در هنگام دریافت وجه چک دچار مشکل خواهید شد.

بیشتر بدانید: ثبت چک صیاد در سامانه صیاد بانک ملی

ثبت انتقال چک در سامانه صیاد pichak.parsian-bank.ir

تا دو سال پیش انتقال چک از گیرنده به فرد دیگر با با عملیات پشت نویسی انجام می‌گردید. اما با اصلاحات جدید در قانون چک این عملیات شکل دیگری به خود گرفت این عملیات از طریق سامانه صیاد انجام می‌شود و نام این خدمت ثبت انتقال چک است؛ بنابراین اگر قصد ثبت انتقال چک بانک پارسیان را دارید مراحل زیر را با دقت طی کنید:

 ابتدا مانند مطالب بالا نشانی اینترنتی pichak.parsian-bank.ir را در مرورگر خود سرچ نمایید.

 اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و در نهایت کد امنیتی را وارد نمایید.

پس از ورود به سامانه صیاد از بین خدمات آن، خدمت انتقال چک را انتخاب نمایید.

ثبت انتقال چک در سامانه صیاد بانک پارسیان

اطلاعات خواسته شده اعم از شناسه صیاد شماره شبا مبلغ چک تاریخ چک و غیره را وارد کنید.

 سپس گزینه ادامه را انتخاب نموده و در مرحله بعد اطلاعات گیرنده جدید چک رو وارد کنید.

 توجه داشته باشید که این عملیات نیز باید توسط گیرنده جدید چک تایید گردد در غیر این صورت وجه چک به وی داده نمی‌شود.

نحوه ثبت چک در موبایل بانک پارسیان

بانک پارسیان علاوه بر ثبت چک صیادی پارسیان در سامانه اینترنت بانک، برای راحتی مشتریان خود موبایل بانک پارسیان را نیز ارائه نموده است. برای ثبت چک در موبایل بانک پارسیان ابتدا باید این برنامه را دانلود و نصب نمایید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

برای دانلود مستقیم نرم‌افزار ثبت چک صیادی بانک پارسیان ایران برای گوشی اندروید خود روی لینک زیر کلیک نمایید. نرم‌افزار ثبت چک صیادی این بانک به صورت مستقیم روی گوشی شما ثبت و راه‌اندازی می‌گردد.

 دانلود نرم‌افزار ثبت چک صیادی بانک پارسیان برای موبایل‌های اندروید

برای دانلود مستقیم برنامه ثبت چک صیادی بانک پارسیان برای گوشی آیفون خود می‌توانید از طریق موبایل خود روی لینک زیر کلیک نمایید تا به صفحه دانلود این اپلیکیشن هدایت شوید و آن را به راحتی روی گوشی نصب کنید.

دانلود مستقیم برنامه ثبت چک صیادی بانک پارسیان برای IOS

مشتریان بانک پارسیان بعد از دانلود و نصب نرم‌افزار پارسیان من می‌توانند از قسمت مدیریت چک‌های صیادی عملیات مورد نظر مانند ثبت، انتقال، استعلام، تایید یا رد چک را انجام دهند. نحوه ثبت و تایید چک‌های صیادی در پارسیان من مانند سامانه آنلاین بانک پارسیان است؛ بنابراین اگر با نحوه ثبت و تایید چک‌های صیادی در سامانه اینترنت بانک پارسیان به طور کامل آشنا شده باشید، می‌توانید به راحتی این عملیات‌ها را از طریق نرم‌افزار پارسیان من انجام دهید. اما توجه داشته باشید که با این نرم‌افزار فقط می‌توانید عملیات‌های مربوط به مدیریت چک‌های صیاد بانک پارسیان را انجام دهید.

چنانچه شما قصد ثبت چک‌ بانک‌های مختلف را دارید قسمت بعد را‌ با دقت مطالعه نمایید.

ثبت چک صیادی تمامی بانک‌ها

پیش‌تر گفتیم که با اینترنت بانک و برنامه هر بانک فقط می‌توان چک مرتبط با همان بانک را ثبت نمود. اما نگران نباشید ما در اینجا اپلیکیشنی را معرفی می‌کنیم که ثبت چک صیادی تمام بانک‌ها در آن امکان‌پذیر است. البته لازم است بدانید که در این اپلیکیشن تمام خدمات مربوط به چک صیاد اعم از انتقال چک، تایید یا رد، استعلام سرقتی بودن چک، انتقال زنجیره‌ای چک و غیره انجام می‌گیرد.

بنابراین برای ثبت چک صیادی بانک پارسیان و سایر بانک‌ها برنامه ساد۲۴ را نصب نمایید.

سپس وارد برنامه شوید و خدمت ثبت چک صیاد را انتخاب کنید.

ثبت چک صیاد بانک پارسیان

 از بین بانک‌های فعال بانک پارسیان را انتخاب کنید.

نحوه سامانه ثبت چک صیادی بانک پارسیان

 سپس اطلاعات چک را وارد نمایید و گزینه ثبت را انتخاب نمایید.

 شما به همین راحتی می‌توانید ثبت چک پارسیان و سایر بانک‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

دانلود و نصب برنامه ساد۲۴

 در نهایت

در این مطلب به طور کامل به نحوه ثبت چک بانک پارسیان در سامانه صیاد این بانک، تایید و انتقال آن، نحوه ثبت چک در موبایل بانک پارسیان و دانلود آن برای گوشی اندروید و آیفون پرداختیم. علاوه بر آن راه حلی برای ثبت چک تمامی بانک‌ها دادیم، آن هم دانلود و نصب برنامه کاربردی ساد۲۴ است. امیدواریم خواندن این مطلب به شما کمک بسزایی کرده باشد.

چنانچه سوالی در مورد ثبت چک صیادی پارسیان داشتید که در این مطلب به آن پرداخته نشده بود، سوال خود را در قسمت دیدگاه درج و برای ما ارسال بفرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

سوالات متداول

چگونه وارد سامانه ثبت چک صیاد بانک پارسیان شویم؟

برای ورود به سامانه صیاد بانک پارسیان نشانی اینترنتی pichak.parsian-bank.ir را در مرورگر خود سرچ کنید، در متن مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم.

آیا ثبت چک بانک پارسیان با گوشی آیفون امکان پذیر است؟

بله شما می‌توانید به کمک گوشی آیفون خود ثبت چک صیاد بانک پارسیان را انجام دهید، در متن مقاله به طور کامل این موضوع را بررسی نموده‌ایم.

آیا ثبت انتقال چک در همراه بانک پارسیان امکان‌پذیر است؟

بله شما می‌توانید در این همراه بانک ثبت، تایید یا رد، استعلام و انتقال چک بانک پارسیان را بگیرید، که در این مقاله به صورت کامل به این موضوع را پرداختیم.

به این نوشته امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام فرهناز عزیز
      بابت این موضوع متاسفیم، کاش درمورد مشکلتان بیشتر توضیح میدادید تا قادر به راهنمایی بهتر شما بودیم. توصیه می‌کنیم از ساعت ۸ الی ۲۰ با شماره ۰۵۱۴۱۴۲۴۳۰۰ تماس برقرار کنید، تا همکاران ما .درجهت رفع هرگونه مشکل شما را راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا