دستگیری سارقین چک در تهران! سریع‌ترین روش جلوگیری از سوءاستفاده با چک سرقتی

به گزارش خبرگزاری تابناک دو سارق حرفه‌ای که با تعداد زیادی چک سرقتی قصد کلاهبرداری و سوءاستفاده از مردم را داشتند دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق و مالخر چک‌های سرقتی که به فروش چک‌های سرقتی می‌پرداختند خبر داد.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: در محدوده ناصر خسرو دو نفر کلاهبردار اقدام به فروش چک‌های سرقتی می‌کردند که تیم اطلاعاتی کلانتری نواب با رصد فعالیت‌های این دو مالخر پی به این موضوع بردند و دستگیری این افراد در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با پیگیری رفت و آمدهای مالخر در محدوده نواب فرد سارق نیز شناسایی شد. فرد سارق دسته چک را از خودرو افراد سرقت کرده و با قیمت معینی به فرد مالخر می‌فروخته است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: هر دو فرد سارق و مالخر در حین خرید و فروش چک سرقتی دستگیر شدند و چند فقره چک سرقتی از آنان کشف شده است. همچنین متهمان نیز به جرم خود اقرار کردند.

وی در پایان گفت: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سریع‌ترین روش جلوگیری از سوءاستفاده با چک سرقتی

سامانه ساد۲۴ به عنوان تنها مرجع ثبت و استعلام چک سرقتی و مفقودی در سراسر کشور مراتب تشکر و قدردانی خود را از رییس پلیس محترم پیشگیری تهران جهت این اقدام بزرگ اعلام می‌دارد.

از هموطنان محترم خواهشمندیم از دسته چک خود به عنوان اوراق بهادار که به راحتی قابل سوءاستفاده می‌باشد محافظت بیشتری کرده و خطراتی که چک سرقتی ممکن است برای ایشان به وجود آورد را جدی بگیرند.

همچنین قبل از دریافت چک از شخص مقابل با استعلام ساد۲۴ یا همان استعلام سرقتی نبودن چک از سرقتی یا مفقودی نبودن چک دریافتی خود مطمئن شوند.

و اگر برگه چک یا دسته چک شما به سرقت رفت سریع‌ترین و آسان‌ترین اقدامی که می‌توان انجام داد ثبت اطلاعات آن در سامانه ساد۲۴ می‌باشد.

با ثبت چک سرقتی در این سامانه از دست به دست شدن چک و سوءاستفاده‌های احتمالی از آن جلوگیری به عمل می‌آید.

ساد۲۴، تنها مرجع ثبت و استعلام چک سرقتی و مفقودی در کشور

1.1/5 - (48 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا