همه نکات مهمی که باید از چک صیاد بدانید

با توجه به اینکه کلیه دسته چک های قدیمی بانکهای ملی، ملت، کشاورزی،سپه، صادرات، رفاه و تجارت تبدیل به دسته چک صیادی شده اند،شاید این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که مزیت دسته چک های صیادی نسبت به دسته چک های قدیمی چیست؟با ما همراه باشید.

مزیت‌های دسته چک جدید صیاد

در سامانه صیاد امکان استعلام از پیشینه صادرکننده چک برای دریافت‌کننده وجود دارد که بزرگ‌ترین مزیت برای کاهش آمار چک‌های برگشتی خواهد بود. با اجرایی شدن صدور دسته‌چک‌های جدید که علاوه بر متحدالشکل بودن، در نحوه صدور نیز از روش یکسانی پیروی می‌کنند، ارتباط متقاضی دسته‌چک با شعبه به ارتباط متقاضی با سامانه صیاد تغییر می‌کند. بنابراین با کنار رفتن شعبه و عوامل انسانی، فرآیند اعتبارسنجی، صدور و رصد استفاده از چک کاملاً مکانیزه می‌شود و امکان اینکه صدور دسته‌چک بر اساس روابط شعب و مشتریان شکل بگیرد، دیگر وجود نخواهد داشت. با راه‌اندازی این سامانه ی صیاد یعنی سیستم یک‌پارچه صدور چک، اطلاعات چک به‌صورت آنلاین در دسترس متقاضیان است که امکان شناسایی و اعتبارسنجی را فراهم می‌کند. این سیستم باعث منحصربه‌فرد بودن چک و آنلاین بودن آن بدون در نظر گرفتن بانک صادرکننده می‌شود.

نمونه چک های صیادی
نمونه چک صیاد

۱-خدمات غیرحضوری حوزه ی چک

شما می توانید بدون مراجعه به بانک و به کمک تلفن همراه خود از چک ها استعلام بگیرید. به کمک استعلام چک صیاد می توانید از سرقتی/مفقودی نبودن چک دریافتی مطلع شوید و با ارامش خاطر معامله کنید. با استعلام چک صیاد می توانید از خوشحسابی صادر کننده چک نیز مطلع شوید. برای استعلام گرفتن رایگان از چک ها کافی است اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴ را از کافه بازار نصب کنید و رایگان استعلام بگیرید.

۲-رفع مشکل چک‌های جعلی و کاهش مخاطرات جعل برگه چک

یکی از معایت دسته چک های قدیمی، اسان بودن جعل آنها بود. برای پیشگیری از جعل چک های صیادی، نکات امنیتی متفاوتی روی آن قرار دادند. به عنوان مثال کد QR روی چک های صیادی از نکات منحصر به فرد آن ها بود.

حتما بخوانید: مراقب دسته چک های صیادی تقلبی باشید.

۳-استعلام اعتبار صاحبان حساب و صاحبان امضاء

حتما بخوانید:چگونه از چک های صیادی استعلام بگیریم ؟

۴-عدم ارائه دسته‌چک به افراد دارای سوء عملکرد

حتما بخوانید:شرایط افراد متقاضی دسته چک

۵-افزایش اعتبار دسته‌چک با بررسی کامل و دقیق سوابق درخواست‌کننده

۶-حذف قدرت شعب در صدور دسته‌چک

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته برای ما بنویسید

3.9/5 - (47 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا