نحوه ثبت چک صیادی در چند روش مختلف

اکنون که شما در این صفحه قدم گذاشته‌اید احتمالا قصد ثبت چک صیاد را دارید. برای این کار کافی است وارد سامانه صیاد شوید و اطلاعات درج شده روی برگه‌چک را با دقت در سامانه وارد نمایید. ما در این مطلب از ساد۲۴ به‌طور کامل به نحوه ثبت چک صیادی می‌پردازیم. البته شایان به‌ذکر است که ثبت چک صیادی بانک‌های مختلف تقریبا مشابه هم است و شما با یک آموزش می‌توانید ثبت چک بانک‌های مختلف را انجام دهید. بنابراین توصیه می‌کنیم برای ثبت چک صیاد به ساده‌ترین روش این مقاله را مطالعه فرمایید.

سامانه ثبت چک چیست؟

سامانه ثبت چک

در چندین دهه اخیر چک یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبادلات است اما متاسفانه به دلیل حجم بالای کلاه‌برداری‌ها و سوء استفاده از چک‌های عادی، بانک مرکزی به فکر چاره‌ای افتاد. برای این کار سامانه صیاد و چک‌های مربوط به آن را ارائه نمود. این چک‌ها دارای یک کد ۱۶ رقمی هستند که در بالای برگه‌چک قرار دارند. این شناسه صیاد از اهمیت بالای برخوردار است و افراد باید به کمک همان شناسه چک را در سامانه صیاد ثبت، تایید، رد، انتقال و حتی استعلام بگیرند.

بنابراین باید بگوییم برای هر انجام معامله با چک صیاد حتما باید تمام نقل و انتقالات آن در سامانه صیاد اعلام گردد.

بخوانید: نحوه ثبت چک صیادی بانک کشاورزی

چک صیادی چیست؟

چک‌های صیادی از سال ۱۴۰۰ به بعد به منظور جلوگیری از کلاه‌برداری‌ها از سوی بانک مرکزی ارائه گردید. همانطور که در بالا اشاره کردیم این چک‌ها در سمت چپ خود یک شناسه ۱۶ رقمی دارند و همین شناسه یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها با چک‌های عادی است. این شناسه ۱۶ رقمی پلی برای شناسایی چک در سامانه صیاد است زیرا با استفاده از همین چک اطلاعات ویژه در سامانه ثبت و همچنین اطلاعاتی از سامانه دریافت می‌شود.

نحوه ثبت چک صیادی از طریق پیامک

یکی از روش‌های ثبت چک صیادی، استفاده از خدمت پیامک سامانه صیاد می‌باشد. برای این کار کافی است عدد ۱ را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال نمایید. پس از ارسال پیامک از همان سرشماره برای شما یک پیامک راهنمای استفاده از خدمات سامانه صیاد خواهد آمد و شما با طی کردن مراحل می‌توانید چک خود را در سامانه صیاد از طریق پیامک ثبت نمایید.

نحوه ثبت چک صیادی از خودپرداز

یکی دیگر از روش‌های نحوه ثبت چک صیادی در سامانه صیادی استفاده از خودپرداز است. برای ثبت چک در سامانه صیاد با خودپرداز باید با در دست داشتن کارت بانکی خود به شعب بانکی که دسته چک از آن است مراجعه فرمایید.

سپس کارت بانکی را وارد خودپرداز نموده و به منظور احراز هویت رمز خود را وارد کنید.

گزینه صدور چک را انتخاب کرد و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

شما به همین راحتی می‌توانید به کمک خودپرداز چک را در سامانه ثبت نمایید.

نحوه ثبت چک صیاد از طریق همراه بانک

بانک‌ها به منظور تسهیل امور مشتریان خود اپلیکیشن‌هایی را طراحی و ارائه نمودند. به همین منظور می‌توانیم بگوییم یکی از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک‌ها است. البته توجه داشته باشید که در همراه بانک هر بانکی می‌توان فقط چک مربوط به همان بانک را ثبت نمایید. به عنوان مثال نحوه ثبت چک صیادی همراه بانک تجارت با نحوه ثبت چک صیادی در بانک ملت متفاوت است.

اما معمولا ثبت چک در همراه بانک‌های مختلف مشابه هم هستند.

آسان‌ترین نحوه ثبت چک صیادی در ساد۲۴

یکی دیگر از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از اپلیکیشن ساد۲۴ است، شما در این اپلییکشن می‌توانید به سادگی چک مربوط به بانک‌های مختلف را ثبت نمایید.

آموزش ثبت چک در سامانه صیاد

برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا اپلیکیشن ساد۲۴ را دانلود و نصب نمایید.

سپس به جهت احراز هویت اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

از بین خدمات چک صیاد گزینه ثبت چک صیاد را انتخاب نمایید.

نحوه ثبت چک صیادی بانک صادرات

در صفحه جدید بانک مورد نظر را انتخاب کرده یا نام آن را جستجو کنید.

نحوه ثبت چک صیادی بانک ملت

سپس در صفحه پیش رو فیلدها خواسته شده اعم از شناسه صیاد، نام و نام‌خانوادگی گیرنده، مبلغ، تاریخ سررسید و سایر اطلاعات را وارد کنید.

شما به همین راحتی می‌توانید چک را در سامانه صیاد به وسیله اپلیکیشن ساد۲۴ ثبت نمایید.

نحوه ثبت چک صیادی جهت ضمانت

یکی از سوالات پر تکرار کاربران نحوه ثبت چک، جهت ضمانت است، برای این کار نیاز نیست شما کار خاصی انجام دهید و مراحل گفته شده در بالا کفایت می‌کند.

اما توصیه می‌کنیم به جهت اطمینان قراردادی تنظیم نمایید.

لازم است بدانید: بهترین نحوه ثبت چک برای ضمانت بانک

نحوه پیگیری ثبت چک صیادی

چنانچه قصد دارید بدانید که آیا چک به نام فرد ثبت شده یا خیر؟ باید از خدمت استعلام ثبت چک استفاده نمایید. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا اپلیکیشن ساد۲۴ را دانلود و نصب کنید.

سپس از بین خدمات، خدمت استعلام ثبت چک را انتخاب نمایید.

در صفحه جدید فیلدهای خواسته شده را وارد کنید و گزینه استعلام را انتخاب کنید.

شما به همین راحتی می‌توانید از ثبت چک صیادی استعلام بگیرید.

کلام آخر

از سال ۱۴۰۰ به بعد ثبت، تایید، رد، انتقال و حتی استعلام باید در سامانه صیاد ثبت گردد. به همین جهت ما در این مطلب از ساد۲۴ به نحوه ثبت چک صیادی پرداختیم. امیدواریم این مقاله از ساد۲۴ به شما در روند ثبت چک کمک بسزایی نماید.

سوالات متداول

چک صیادی چگونه ثبت میشود؟

برای ثبت چک صیادی چند روش وجود دارد که در یان مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.

نحوه ثبت چک صیادی از طریق سایت امکان پذیر است؟

به شما با ورود به سایت بانک مرکزی می‌توانید چک را ثبت کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا