نحوه دریافت شماره شبا بانک کشاورزی

اگر قصد دریافت شماره شبا بانک کشاورزی را دارید، این مطلب از ساد۲۴ را تا انتها بخوانید. زیرا ما در این مطلب علاوه بر این که به تمام روش‌های دریافت شماره شبا پرداخته‌ایم به اجزاء تشکیل‌دهنده و کاربردهای آن نیز اشاره کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از طریق شماره کارت

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از طریق شماره کارت

برای دریافت شماره شبا یا به اصطلاح دیگری شناسه یکتا حساب، به شماره کارت نیاز است. بنابراین اگر برای انتقال وجه با ساتنا و پایا، پرداخت قبوض، ثبت نام یارانه، دریافت وام و غیره به شماره شبا بانک کشاورزی نیاز دارید، شماره کارت آن بانک را به شبا تبدیل کنید. البته لازم است بدانید که این کار به صورت دستی انجام نمی‌شود و برای آن باید از شعب بانک کشاورزی، خودپردازها، اپلکیشن‌های مانند ساد۲۴ و غیره کمک بگیرید. همچنین شما می‌توانید برای دریافت شماره شبا کشاورزی از شماره حساب آن نیز استفاده کنید که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از طریق شماره حساب

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از طریق شماره حساب

یکی دیگر از راه‌های دریافت شبا، تبدیل شماره حساب به شبا است. معمولا شماره‌ حساب‌های بانک کشاورزی باتوجه‌به نوع حساب دارای تعداد کاراکتر متفاوتی هستند. البته این موضوع فقط مربوط به شماره شبا بانک کشاورزی نیست و برای تمام بانک‌ها این موضوع صدق می‌کند. بنابراین یکی از راه‌های دریافت شبا تبدیل شماره حساب بانک کشاورزی به شماره شبا است. البته لازم است بدانید که شما نمی‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید و باید از سامانه بانک کشاورزی، اپلیکیشن‌ها مربوط به محاسبه شبا و غیره استفاده کنید که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: ثبت چک در سامانه صیاد بانک کشاورزی

۶ روش دریافت شماره شبا بانک کشاورزی

برای تبدیل شماره کارت به شبا یا تبدیل شماره حساب به شبا بانک کشاورزی ۶ راه دارید که در ادامه با ‌آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد:

دریافت شبا با مراجعه حضوری به شعب بانک:

یکی از راه‌های دریافت شماره شبا مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها است. برای این کار با در دست داشتن کدملی و شماره حساب یا شماره کارت می‌توانید شماره شبا را دریافت کنید. اما لازم است بدانید که نوبت دهی بانک زمان زیادی را از شما میگیرد و شما باید حتما برای گرفتن شماره شبا به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه کنید، بنابراین توصیه می‌کنیم از روش‌های دیگر استفاده کنید.

دریافت شماره شبا از طریق پیامک

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با پیامک

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا این بانک، پیامک شماره حساب به سرشماره ۳۰۰۰۸۹۸۹ است. البته توجه داشته باشید که این روش نیازی به اینترنت ندارد. اما ممکن است ارسال شماره شبا با موفقیت انجام نشود یا حتی شماره حساب را اشتباه وارد کنید و درنهایت شماره شبا اشتباه دریافت کنید. در این حالت ممکن است شما خسارات جبران ناپذیری را متحمل شوید. بنابراین توصیه می‌کنیم تا حد امکان از این روش استفاده نکنید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از طریق خودپرداز

یکی دیگر از روش‌های گرفتن شماره شبا بانک کشاورزی استفاده از خودپردازها سطح شهر است. برای این کار مراحل زیر را بادقت انجام دهید:

  • ابتدا به یکی از خودپردازهای سطح شهر مراجعه کنید. (دریافت شماره شبا هر بانکی فقط با خودپرداز همان بانک امکان پذیر است)
  • از منو اصلی روی گزینه دریافت شماره شبا کلیک کنید.
  • شماره حساب یا شماره کارت خود را با دقت وارد نمایید.
  • در نهایت دکمه Enter را فشار دهید.
  • سپس شماره شبا حساب موردنظر شما روی صفحه خودپرداز ظاهر می‌شود.

این روش یکی از زمان‌برترین و پردرسرترین روش‌های گرفتن شماره شبا بانک کشاورزی است. زیرا یافتن خودپرداز این بانک کار نسبتا سختی است.

دریافت شماره شبا از طریق اینترنت بانک کشاورزی

بانک کشاورزی برای راحتی مشتریان خود شرایط دریافت شماره شبا از طریق اینترنت بانک را فراهم نموده است. برای این کار کافی است وارد سایت بانک کشاورزی شوید، سپس نوع حساب را از لحاظ سپرده یا تسهیلات مشخص سازید و شماره حساب خود را وارد کنید؛ در نهایت روی گزینه دریافت شناسه شبا کلیک کنید.

توجه داشته باشید که در این روش فقط می‌توانید شماره شبا بانک کشاورزی را دریافت کنید و چنانچه به اینترنت متصل نباشید این روش امکان پذیر نیست. همچنین اگر نوع حساب بانکی خود را نمی‌دانید پیشنهاد می‌دهیم از روش‌های دیگر استفاده کنید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از طریق اپلیکیشن ساد۲۴

آسان‌ترین و بهترین روش دریافت شماره شبا این بانک استفاده از برنامه ساد۲۴ است. شما در این برنامه می‌توانید با چند کلیک ساده شماره شبا بانک‌های مختلف به‌ویژه کشاورزی را بی‌دردسر دریافت کنید. در ضمن شما می‌توانید در این اپلیکیشن هم از طریق شماره کارت و هم از طریق شماره حساب، شبا خود را دریافت کنید. از دیگر مزایا این خدمت ساد۲۴ می‌توانیم به سرعت العمل بالا و کم هزینه بودن آن اشاره کنیم.

تبدیل شماره کارت به شبا کشاورزی از طریق ساد۲۴

اگر قصد دریافت شماره شبا بانک کشاورزی را دارید و فقط کارت در دسترس شما است. پیشنهاد می‌دهیم برای این کار از اپلیکیشن ساد۲۴ استفاده کنید. زیرا این برنامه به شما کمک می‌کند با چند کلیک ساده شماره کارت خود را به شماره شبا تبدیل کنید. برای این کار مراحل زیر را با دقت طی کنید.

ابتدا برنامه ساد۲۴ را دانلود و نصب نمایید.

فیلدهای خواسته شده را جهت احراز هویت با دقت پر کنید.

در بین خدمات این اپلیکیشن، خدمت «تبدیل کارت به شبا» را انتخاب نمایید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی رایگان

سپس شماره کارت بانک کشاورزی را وارد کنید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت رایگان

روی گزینه استعلام کلیک کنید.

شما به همین راحتی از طریق این خدمت شماره شبا بانک کشاورزی خود را دریافت کردید.

تبدیل شماره حساب به شبا از طریق اپلیکیشن ساد۲۴

یکی دیگر از راه‌های دریافت شماره شبا بانک کشاورزی استفاده از خدمت تبدیل حساب به شبا برنامه ساد۲۴ است. این برنامه به شما کمک می‌کند بی‌دردسر و در کوتاه‌ترین زمان شماره شبا خود را دریافت کنید. برای این کار مراحل زیر را با دقت طی کنید.

ابتدا برنامه ساد۲۴ را دانلود و نصب کنید.

اطلاعات خواسته شده را به‌منظور احراز هویت با دقت پر کنید.

از بین خدمات «تبدیل حساب به شبا» را انتخاب نمایید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از طریق شماره حساب رایگان

سپس از بین بانک‌های فعال، بانک کشاورزی را انتخاب کنید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با حساب

شماره حساب بانک کشاورزی خود را وارد نمایید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی رایگان

روی گزینه استعلام کلیک کنید.

به همین راحتی و با چند کلیک توانستید به سرعت شماره شبا بانک کشاورزی را از طریق خدمت تبدیل شماره کارت به شبا ساد۲۴ بگیرید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از طریق کدملی

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با کدملی از روش‌های متعدد

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با کدملی به تنهایی امکان پذیر نیست. زیرا ممکن است شما در یک بانک چندین حساب داشته باشید. از آن جایی که هر حساب به یک شماره شبا نیاز دارد. پس این موضوع امکان پذیر نیست. مگر اینکه شما در بانک کشاورزی فقط یک حساب داشته باشید. در این حالت می‌توانید با در دست داشتن کد ملی به شعب بانک مراجعه کنید و شماره شبا آن را دریافت کنید.

کاربرد دریافت شماره شبا بانک کشاورزی

شماره شبا به منظور تسهیل مبادلات بین بانکی و بین الملی اولین بار در سال ۱۳۸۸ به وجود آمد. البته شماره شبا دارای کاربردهای بسیار زیادی است که از آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • انتقال مبالغ بالا در بین بانک‌های مختلف
  • انتقال مبلغ بالا در بین بانک‌های بین المللی
  • ایجاد کسب و کار جدید و خرید کارتخوان
  • انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا

توجه داشته باشید که کاربرد شماره شبا در تمام بانک‌ها یکسان است و فقط مربوط به شماره شبا بانک کشاورزی نیست.

بیشتر بخوانید: همه چیز درمورد ساتنا و پایا

ساختار شماره شبا بانک کشاورزی

درحالت کلی شماره شبا از ۲۶ کاراکتر تشکیل شده است. توجه داشته باشید که تعداد کاراکتر کمتر یا بیشتر از ۲۶ عدد مجاز نیست. شماره شبا تمامی بانک‌ها از سمت چپ دارای سه قسمت ثابت هستند:

  • ۲ کاراکتر ابتدای IR می‌باشد که نشان‌دهنده کد کشور ایران است.
  • ۲ کاراکتر بعدی نشان‌دهنده ارقام کنترلی است که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت‌های کد شبا می‌باشد.
  • ۲۲ کاراکتر بعدی شماره حساب پایه است. شماره حساب پایه متشکل از شناسه بانک و شناسه حساب است.

(شناسه بانک یا به اصطلاح دیگری کد بانک کشاورزی عدد ۰۱۶ می‌باشد، پس از آن ۱۹ کاراکتر دیگر باقی می‌ماند. که کاراکتر بعد از کد بانک نشان دهنده نوع حساب است، چنانچه حساب شما سپرده باشد عدد ۰ و اگر حساب تسهیلات باشد عدد ۱ قرار می‌گیرد. پس از گذاشتن کاراکتر نوع حساب، ۱۸ کاراکتر دیگر باقی می‌ماند.

لازم است بدانید که معمولا شماره حساب بانک کشاورزی از ۱۳ رقم بیشتر نیست. به همین منظور باید تعداد کاراکترهای باقی‌مانده را ۰ بگذارید. البته توجه داشته باشید که پس از نوع شماره حساب تعداد صفرهای موردنظر و سپس شماره حساب درج می‌شود)

به عنوان مثال شماره شبا IR40 0160 0000 0000 0000 9515 57 مربوط به حساب سپرده بانک کشاوری به شماره ۹۵۱۵۵۷ می‌باشد.

در نهایت

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از روش‌های متعددی امکان پذیر است که در این مطلب به طور کامل به آن‌ها پرداختیم و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را بررسی کردیم. البته لازم است بدانید که بهترین روش باید سریع و بی‌دردسر شماره شبا را تحویل کاربر دهد. بنابراین با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله اپلیکیشن همه جانبه ساد۲۴ می‌تواند یک انتخاب مناسب برای دریافت شماره شبا تمامی بانک‌ها از جمله کشاورزی باشد.

نصب اپلیکیشن ساد۲۴ از کافه بازار

سوالات متداول

نحوه دریافت شماره شبا بانک کشاورزی چگونه است؟

نحوه دریافت شماره شبا این بانک از روش‌های متعددی امکان‌پذیر است که در مقاله بالا به‌طور کامل به آن‌ها پرداختیم.

اگر شماره شبا خود را فراموش کنیم، چه کاری باید انجام دهیم؟

می‌توانید یکی از روش‌های بالا را برای دریافت شماره شبا انتخاب کنید.

آیا شماره شبا همه حساب‌های بانک کشاورزی یکسان است؟

خیر هر شماره حساب یک شماره شبا دارد.

آیا شماره شبا برای دریافت وام ضروری است؟

باید شرایط وام موردنظرتان را بررسی کنید. گاهی برای دریافت وام به شماره شبا نیاز نیست.

به این نوشته امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا