سود سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سهام عدالت بخشی از سهام‌های زیر نظر دولت می‌باشد که جهت بهبود شرایط افراد کم درآمد جامعه به مردم واگذار شده است. به زودی در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰ سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز خواهد شد و افرادی که سود سال قبل را دریافت نکرده‌اند می‌توانند همزمان در سال ۱۴۰۰ سود دریافت کنند. در این مقاله شرایط ثبت نام سهام عدالت، وام سهام عدالت، آزادسازی سهام عدالت و فروش سهام عدالت بررسی شده است. اگر سهام عدالت دارید و یا متقاضی ثبت نام سهام عدالت هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سهام عدالت چیست؟

سهام عدالت در واقع یک نوع یارانه دولت به اقشار کم درآمد جامعه می‌باشد که طی آن سهام بعضی از شرکت‌های دولتی به مردم واگذار می‌شود. این طرح در دولت نهم ارایه و تصویب شده است و هدف آن بهبود شرایط معیشت افراد کم درآمد جامعه می‌باشد.

سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام فرزندآوری یکی از طرح‌های تسهیلاتی دولت می‌باشد که به ازای تولد فرزند جدید به خانواده‌ها پرداخت می‌شود. اگر به دنبال دریافت وام فرزندآوری و یا افزایش وام مسکن با توجه به تولد فرزند جدید هستید مقاله زیر را در وبلاگ ساد۲۴ مطالعه نمایید.

شرایط دریافت وام فرزندآوری

سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

  • مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی
  • روستاییان و عشایر
  • کارگران فصلی ساختمانی
  • گروه سایر اقشار: گروه‌های کم‌جمعیت مانند خبرنگاران، زنان سرپرست خانوار، طلاب، خادمان مساجد
  • گروه کارمندان و بازنشستگان دولتی، دستگاه‌های عمومی و بازنشستگان کشوری و لشکری هستند.

نکته: اگر در اسفند سال ۱۴۰۰ برای شما سود سهام عدالت واریز نشده است حتما به سامانه سهام عدالت به آدرس https://samanese.ir/ رفته و شماره شبای حساب خود را ویرایش نمایید.

ارزش سهام عدالت چه قدر است

ارزش سهام عدالت چه قدر است؟

۱۲ سال پیش، زمانی که سهام عدالت مشمولان توزیع شده است برای تمام افراد سهام یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده و برای مثال یک خانواده ۵ نفره سهامی به ارزش ۵ میلیون تومان دارند. قرار بر این بود که ثمن سهام عدالت از سود سهام از دارندگان سهام عدالت کسر شود اما با گذر زمان سود سهام جوابگوی میزان بدهی سهامداران بوده است و در نتیجه از ارزش سهام برخی از افراد کاسته شده است.
در حال حاضر افراد سهام‌های مختلف به ارزش ۴۹۲ هزارتومان، ۵۳۲ هزارتومان و سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند.
اگر می‌خداهید بدانید ارزش سهام عدالت شما چه قدر است به سامانه سجام مراجعه به آدرس اینترنتی https://www.samanese.ir/ مراجعه نمایید.

سفته الکترونیک نوع جدیدی از سفته می‌باشد که صدور آن بصورت الکترونیکی بوده و از اعتبار بالایی برخوردار است. در مقاله سفته الکترونیک چیست و چه کاربردهایی دارد روش استفاده و دریافت سفته را به طور کامل توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌شود لینک زیر را انتخاب کرده و مقاله را مطالعه نمایید.

سفته الکترونیک چیست؟

ثبت نام سهام عدالت چگونه است؟

اگر جزء دهک‌های پایین جامعه هستید و در ۱۲ سال گذشته موفق به ثبت نام سهام عدالت نشده‌اید باید بدانید که در سال ۱۴۰۰طرح ثبت نام مجدد سهام عدالت ویژه اقشار کم در آمد و ضعیف جامعه، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و کودکان در مجلس تصویب شده است و به زودی اجرایی می‌شود. ثبت نام سهام عدالت ویژه کودکان تازه متولد شده و سایر جاماندگان از ابتدای خرداد سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

روش آزادسازی سهام عدالت

آزادسازی سهام عدالت به چه معنا است؟

آزادسازی سهام عدالت یعنی می‌توانید اختیار مدیریت سهام عدالت را خودتان به عهده بگیرید و امکان فروش سهام عدالت خود را دارید! تا قبل از سال ۹۹ سازمان خصوصی سازی مسئولیت مدیریت و ساماندهی سهام عدالت مشمولان را به عهده داشت و در حال حاضر هر فرد تعیین می‌کند که خود با سهام عدالتی که دارد در بورس فعالیت کند یا مدیریت آن را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بسپارد.
آزادسازی سهام عدالت به دو روش صورت می‌گیرد:

روش آزادسازی مستقیم: در این روش باید کدبورسی دریافت کنید و اختیار مدیریت سهام را خودتان به عهده بگیرید. اگر آگاهی و مهارت کامل را در مدیریت سبد سهام دارید از این روش استفاده کنید.

روش آزادسازی غیر مستقیم: همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد در روش آزادسازی غیر مستقیم سهام عدالت، مدیریت سهام به شرکت‌‎های سرمایه‌گذاری استانی(ETF) واگذار می‌شود.

روش فروش سهام عدالت

نحوه فروش سهام عدالت چگونه است؟

کلیه دارندگان سهام عدالت که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند طی سه مرحله هر مرحله فقط ۳۰ درصد از سهام خود را از دو روش(۱.فروش توسط بانک‌ها طریق بانکی که شماره شبای آن را در سامانه سجام ثبت کرده اند ۲. فروش توسط کارگذاری‌های بورس ) اقدام نمایند.

در صورتی که روش آزادسازی غیرمستقیم را برای سهام خود در نظر گرفته‌اید و قصد فروش سهام عدالت را دارید می‌توانید به سامانه سجام( لینک آن در ابتدای مقاله موجود است) مراجعه کرده و کدبورسی دریافت نمایید.

۱۰ روش دریافت وام فوری مسکن عنوان مقاله‌ای است که پیشنهاد می‌شود حتما مطالعه کنید. جهت دسترسی به مقاله وام مسکن لینک زیر را انتخاب نمایید:

وام مسکن و ۱۰ روش آسان دریافت آن

قیمت فروش سهام عدالت چه قدر است؟

در حال حاضر طبق آخرین استعلام ساد۲۴ از کارگزاری بورس در تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ سهام عدالت به قیمت‌های زیر خرید و فروش می‌شود:

ارزش سهام عدالت ۴۹۲ هزارتومانی۱۱ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان
ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان
ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی۲۲ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان

سود سهام عدالت چه قدر است؟

تا کنون سه مرحله سود به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شده است و در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰ سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به حساب سهامداران پرداخت خواهد شد. همچنین افرادی که سود سال ۱۳۹۸ را در سال گذشته دریافت نکرده‌اند می‌توانند شماره شبای حساب خود را در سامانه سجام وارد کنند تا سود سال ۹۸ و ۹۹ بصورت همزمان در اسفند ۱۴۰۰ به حساب ایشان واریز شود.

مبلغ سود سهام عدالت که در اسفند ۱۴۰۰ واریز خواهد شد به شرح زیر می‌باشد:

سود سهام عدالت ۴۹۲ هزارتومانیحدود ۴۰۰ هزارتومان
سود سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانیحدود ۵۵۰ هزارتومان
سود سهام عدالت یک میلیون تومانیحدود یک میلیون تومان
وام سهام عدالت و کارت اعتباری سهام عدالت

وام سهام عدالت

اگر سهام عدالت دارید و هیچ میزان از سهم عدالت خود را نفروخته‌اید می‌توانید تاسقف ۷ میلیون تومان وام در قالب کارت اعتباری دریافت نمایید.
جهت دریافت سهام عدالت باید از طریق سامانه سجام احراز هویت شده و سپس در یکی از دو بانک‌های ملی و تجارت افتتاح حساب نمایید. پس از افتتاح حساب می‌توانید از طریق برنامه‌های موبایلی بانک ملی و تجارت درخواست وام سهام عدالت خود را ثبت کنید.

اگر بعد از یک ماه از دریافت وام، قصد تسویه وام خود را داشته باشید وام با سود صفر درصد برای شما محاسبه می‌شود در غیر این صورت باید وام سهام عدالت را با بازپرداخت سه ساله و سود ۱۸ درصد تسویه نمایید.

اگر به دنبال دریافت وام‌های فوری و کاربردی مانند وام خرید ماشین، وام خرید کالا، وام خرید مسکن و… هستید می‌توانید در قسمت بانک،وام برنامه ساد۲۴ اطلاعات بیش از ۳۰۰ وام بانکی رو مشاهده کرده و با یکدیگر مقایسه نمایید. فقط کافی است برنامه ساد۲۴ را نصب نمایید و از امکانات بینظیر آن لذت ببرید.

دانلود رایگان برنامه ساد۲۴ از کافه بازار

نتیجه‌گیری

با توجه به مقاله سهام عدالت می‌دانیم که در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰ سود سهام عدالت به حساب سهام‌داران واریز می‌شود. همچنین بر اساس آنچه خواندیم روش فروش سهام عدالت، ثبت نام سهام عدالت، آزادسازی سهام و ویرایش اطلاعات ثبت شده را با یکدیگر بررسی کردیم. شما می‌توانید هرگونه اخبار جدید در مورد سهام عدالت را از طریق بروزرسانی این مقاله دریافت نمایید.

لطفا نظرات، انتقادات، پیشنهادات و هرگونه سوال در مورد مقاله سهام عدالت را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

4.5/5 - (83 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. من میخاهم سهام عدالت بگیرم کجا برم کسی ادرس یا تلفن دارد که من شخصا برم پیگیر بشم چون هیچ جا جوابگو نیست

    1. کاربر گرامی اگر سهام عدالت دارید و برای شما سود واریز نشده است در قسمت پیشخوان برنامه ساد۲۴ می توانید وارد سایت سهام عدالت شوید.
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app
      و اگر سهام عدالت ندارید در حال حاضر امکان ثبت نام برای شما وجود ندارد.

  2. سلام من قبلاً سی درصد سهام عدالتم رو فروختم الان سود بحسابمنمیاد دیگه برای اون باقیمانده

  3. فقط سرپرست خانوار باید ثبت نام کنه یا بچه هاشم و همسرش هم باید جداگانه ثبت نام کنن
    من ۱۸ سالم شده خودم باید برای خودم ثبت نام کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام بله تمام اعضا باید ثبت نام شوند. در حال حاضر امکان ثبت نام برای شما وجود ندارد.

  4. سلام ماازمحرومین ودهک اول هستیم نه یارانه واریزکردندونه زیرپوشش بهزیستی وکمیته امدادنکردندوهیچی بناممان نیست سهام عدالت هم نداریم قراربودخود دولت ماراتحت پوشش بیمه سلامت.ثبت نام درسهام عدالت ثبت نام دربهزیستی وکمیته امدادکندیارانه امان واریزکندبراهمه واریزامابراماواریزنکردندحالابایدچیکارکنیم لطفاخبرماراخدمتشان برسانیدخردادتمام داره میشه هنوزهیچ خبری برامون ندادندونمیدند

  5. سلام من یه خانم فرهنگی هستم وسهام عدالت ندارم ولی همکارهام همه دارند وسودآن روهم‌دریافت کردند،نمی دونم چکاربایدانجام بدم ووقتی وارد لینک می شوم برای نصب اون نرم افزار باید ۳۰۰هزارتومن واریزکنم،لطفا رسیدگی بفرمایید وجواب من روبدید

    1. سلام در حال حاضر نباید کاری انجام دهید، زمان ثبت نام سهام عدالت به زودی از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.
      اگر نیاز فوری به وام دارید برنامه ساد۲۴ را از لینک زیر نصب کنید و اطلاعات بیش از ۳۰۰ وام را بررسی کنید.
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

  6. سلام خسته نباشید من میخواستم وام بردارم از سهام عدالت ارزش ۸۰۰ تومن می باشد راهنمایی بی زحمت بخونیم چه کار کنم

      1. سلام وام سهام عدالت رو از طریق نرم افزار قسمت نشان بانک دریافت کنید به صورت غیر حضوری و خیلی ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا