چگونه وام فرزندآوری بگیریم؟

بچه دارشدن حس زیبایی به شما القا می‌کند و هر زوجی آرزو دارند که چارچوب خانواده خود را با به دنیا آوردن فرزند محکم‌تر نمایند. البته بچه دارشدن مخارج بالایی دارد که بسیاری از خانواده‌ها از برآورده شدن آرزوی خود هراس دارند! در راستای کم کردن مشکلات خانواده‌ها، دولت طرح‌های تسهیلاتی را برای خانواده‌هایی که بچه دار می‌شوند در نظر گرفته است. وام فرزندآوری جزء وام‌هایی است که دولت جهت ترویج بچه دارشدن و افزایش جمعیت برای خانواده‌های ایرانی در نظر گرفته است. مبلغ وام فرزندآوری از ۲۰ میلیون تومان تا ۱۵۰میلیون متغیر می‌باشد و به تعداد فرزند و اینکه بچه متولد شده فرزند چندم خانواده است بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم روش دریافت وام فرزند اول، وام فرزند دوم، وام فرزند سوم و وام فرزند چهارم به بعد را بررسی نماییم. اگر به دنبال اطلاعات کامل در مورد نحوه ثبت نام وام فرزندآوری، سایت ثبت نام، سود وام و شرایط بازپرداخت وام فرزندآوری هستید تا انتهای مقاله با تیم تحریریه ساد۲۴ همراه باشید.

مبلغ وام فرزندآوری چه قدر است؟

مبلغ وام فرزندآوری چه قدر است؟

بر اساس مصوبه جدید مجلس بودجه‌ای جهت اعطای وام فرزندآوری به خانواده‌ها در نظر گرفته شده است که بسته به اینکه صاحب فرزند اول، دوم، سوم یا بیشتر می‌شوید مبلغ وام متفاوت می‌باشد. مبلغ وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مبلغ وام فرزند اول۲۰ میلیون تومانبا بازپرداخت ۳ ساله
مبلغ وام فرزند دوم۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۴ ساله
مبلغ وام فرزند سوم۶۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله
مبلغ وام فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶ ساله
مبلغ وام فرزند پنجم و بالاتر۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۷ ساله

وام فرزندآوری به افرادی تعلق می‌گیرد که آخرین کودک آن‌ها متولد ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد باشد و حداکثر تا دوسال بعد از تولد فرزند جهت ثبت نام وام فرصت دارید.

شرایط دریافت وام مسکن فرزندآوری

وام مسکن فرزندآوری چه قدر است؟

همان‌طور که در مقاله ۱۰ روش دریافت وام مسکن به آن اشاره کردیم هر فرد می‌تواند نفری ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت کند و در نتیجه هر زوج می‌توانند ۴۰۰ میلیون تومان وام ساخت یا خرید مسکن دریافت نمایند. در طرح تسهیلات فرزندآوری دولت، به ازای تولد هر نوزاد زوجین می‌توانند ۱۲۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت نمایند.
همچنین خانواده‌هایی که از سال ۱۳۹۹ به بعد فرزند سوم خود را به دنیا بیاورند می‌توانند ۱۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن فرزند سوم دریافت کنند.
در یک طرح دیگر دولت به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعد به دنیا بیاورند وام جهت خرید ۲۰۰ متر زمین پرداخت می‌کند که مدت بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

جهت ثبت نام و دریافت وام ودیعه مسکن فرزند سوم باید به یکی از ۶ بانک عامل یعنی بانک‌های مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک مراجعه کنید.

بانک‌ها طرح‌های مختلفی برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود دارند. یکی از این تسهیلات پرداخت وام به بانوان می‌باشد، در مقاله زیر انواع روش‌هایی که بانوان می‌توانند از بانک‌ها وام دریافت کنند بررسی شده است. پیشنهاد می‌شود لینک زیر را انتخاب کرده و شرایط دریافت وام بانوان را مطالعه نمایید.

۶ روش دریافت وام بانوان

سود وام فرزندآوری چند درصد است؟

وام فرزندآوری در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود و سود آن ۴ درصد باشد.

اگر می‌خواهید که از شرایط وام ازدواج ۱۴۰۱ مطلع شوید و وام ۳۰۰ میلیونی بگیرید پیشنهاد می‌کنم که روی لینک زیر کلیک کرده و مقاله وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی را در وبلاگ ساد۲۴ مطالعه نمایید.

ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱

اقساط وام فرزندآوری چه قدر است؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد مدت بازپرداخت وام فرزند اول ۳ سال، فرزند دوم ۴ سال، فرزند سوم ۵ سال، فرزند چهارم شش سال و فرزند پنجم به بالا ۷ سال می‌باشد.
بر اساس آخرین اخبار بازپرداخت وام ودیعه مسکن فرزند سوم ۲۰ ساله خواهد بود.

از مزیت‌های مهم وام فرزندآوری این است که پرداخت وام بدون سپرده‌گزاری بوده و بازپرداخت آن بعد از دوره تنفس ۶ ماهه می‌باشد.

از کدام بانک ها وام فرزندآوری بگیریم

وام فرزندآوری را از کجا بگیریم؟

روال ثبت نام وام فرزندآوری دقیقا مشابه وام ازدواج می‌باشد. جهت دریافت این وام باید به سامانه تسهیلات قرض الحسنه بانک مرکزی مراجعه کرده و به صورت اینترنتی جهت دریافت وام ثبت نام نمایید.

پس از ثبت نام یک کد رهگیری برای شما پیامک می‌شود که به وسیله آن می‌توانید وضعیت ثبت نام خود، شعبه اخذ وام و روند تسهیلات خود را را از سایت پیگیری نمایید.

بعد از ارسال پیامک تایید ۱۲ روز کاری فرصت دارید جهت تکمنیل ثبت نام مدارک زیر را به بانک ببرید:     

  •   اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه پدر و فرزند
  •   اصل و کپی کارت ملی پدر
  •    کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت
  •   کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سامانه پس از مرحله ثبت نام

پس از ارایه مدارک به بانک و تایید آن ظرف مدت ۴۵ روز باید پرونده خود را تکمیل کنید.

آیا می‌دانید بانک‌ها در قالب طرح‌های مختلف وام پرداخت می‌کنند و شما از بسیاری از آن‌ها اطلاع ندارید؟؟
در برنامه ساد۲۴ قسمت بانک،وام اطلاعات بیش از ۳۰۰ نوع وام که از بانک‌های مختلف قابل دریافت می‌باشد برای شما بارگزاری شده است، فقط کافیست لینک زیر را انتخاب کرده و برنامه ساد۲۴ را نصب نمایید.

برنامه معرفی وام فوری ساد۲۴

روش ثبت نام وام فرزندآوری چگونه است

روش ثبت نام وام فرزندآوری

همان طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد جهت ثبت نام باید به سامانه تسهیلات وام فرزندآوری بانک مرکزی به آدرس https://ve.cbi.ir/ مراجعه کرده و اطلاعات زیر را تکمیل نمایید:

  • شماره ملی، تاریخ تولد، شهرستان و استان محل تولد و شماره همراه پدر
  • شماره ملی، تاریخ تولد، شهرستان و استان محل تولد فرزند

نکته: به ازای تولد هر فرزند فقط یک بار می‌توانید وام دریافت کنید.

توجه کنید یک شرط مهم جهت ثبت نام وام فرزندآوری این است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند ، بالای ۲/۵ نباشد.( نرخ باروری توسط سامانه به صورت خودکار استعلام می‌شود)

وام فرزندآوری بانک ملی

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد بانک ملی جزء بانک‌های متصدی پرداخت وام فرزندآوری می‌باشد و جزییات پرداخت وام فرزند سوم نیز توسط این بانک از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مقاله شرایط دریافت وام فرزندآوری را با یکدیگر بررسی کردیم. وام فرزندآوری در جهت رشد افزایش جمعیت به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و جزییات پرداخت آن در سال ۱۴۰۱ حداکثر ابتدای اردیبهشت به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود. شما می‌توانید بروزترین اخبار مربوط به وام فرزندآوری را در بروزرسانی بعدی این مقاله مطالعه نمایید.

لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

3.6/5 - (707 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫268 دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز این طرح تصویب شده و در حال حاضر به بانک ها ابلاغ نشده است. اخبار مربوط به وام فرزندآوری را در این مقاله دنبال کنید.
      اگر نیاز فوری به وام دارید همین الان برنامه ساد۲۴ را نصب کرده و اطلاعات وام های فوری را مشاهده نمایید.
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

  1. دولت اگه یک سایت رو مشخص کنه و کسایی که موافق فرزند اوری هستند ثبت نام کنند و دارم رو واریز کنه ولی قابل برداشت به از تولد فرزند برداشت بشه و

  2. با عرض سلام،برای کسانی که فرزند دوقلو دارند و فرزند سومشون اسفند سال ۹۹ به دنیا آمده شامل هیچ کدوم از وام مسکن و وام فرزند آوری نمیشه؟؟اینکه خیلی بی انصافیه

    1. سلام در صورت ابلاغ وام به بانک‌ها می‌توانید وام ودیعه مسکن دریافت نمایید.
      اگر نیاز فوری به وام دارید برنامه ساد۲۴ را نصب کرده و در قسمت وام ها اطلاعات ۳۰۰ وام مختلف را مشاهده نمایید.
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

  3. سلام من از یک کارمند بانک پرسیدم گفت بانک های دولتی … همکارم رفتن و گرفتن
    مثل بانک مسکن ملی ملت و…

  4. سلام وقت بخیر
    من دوتابچه دارم وسومی مهر۱۴۰۱قراره بدنیابیادمیخواستم بدونم برای وام فرزندآوری قبل اینکه بچه بدنیابیادثبت نام کنیم یابعداینکه بدنیااومد ممنون میشم جواب بدین

  5. سلام من دو فرزن دارم ک یکی نیمه دوم ۹۹ و دومی فروردین ۴۰۱ بدنیا اومده با اینکه کارگرم و مستاجر چگونه این وام رو دریافت کنم مرسی

    1. سلام هنوز اخبار دقیقی در مورد زمان پرداخت وام فرزندآوری وجود ندارد. جدیدترین اخبار مربوط به وام را در اینستاگرام ساد۲۴ دنبال کنید. @sad24ir

    1. سلام هنوز اطلاعات کاملی در دسترس نست، پیشنهاد می‌کنم برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به وام صفحه رسمی ساد۲۴ را در اینستاگرام @sad24ir دنبال کنید.

  6. سلام بابت وام ۶۰میلیونی فرزندسوم به کجامراجعه کنیم فرزندسوم من سی ام دی ناه ۱۴۰۰به دنیااومده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام وام فرزندآوری تصویب شده است و به زودی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود. جزییات اخبار آن را می‌توانید در صفحه رسمی ساد۲۴ در اینستاگرام @sad24ir دنبال کنید.

  7. سلام وقت بخیر
    پیگیری بفرمائید که وام ودیعه بچه سوم کی پرداخت می شود و دستور العمل آن به بانک های عامل کی ابلاغ می گردد این وام در سال ۱۳۹۹ تصویب شد یعنی قبل از قانون جوانی جمعیت و در ماده ۶۹ قانون جوانی جمعیت نیز ذکر و مقرر شده در سال ۱۴۰۱ مبلغ آن افزایش یابد
    با تشکر

    1. سلام کاربر عزیز در سال ۱۴۰۱ زمان قطعی واریز وام فرزندآوری مشخص خواهد شد و می‌توانید از طریق این مقاله پیگیری نمایید.

      1. سلام وقت بخیر.
        بنده اطلاعی در این خصوص که وام فرزند سوم ۶۰تومن شده نداشتم و ۳۰تومن رو اسفند۱۴۰۰ اقدام کرده و گرفتم.
        حالا میشه ۳۰تومن مابقی رو پیگیری کرد.چ؟باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا