محاسبه اقساط وام بدون نیاز به ماشین حساب + دانلود رایگان اپلیکیشن

محاسبه اقساط وام بانکی با استفاده از فرمول‌های مشخصی صورت می‌گیرد که اگر شما متقاضی دریافت وام بانکی باشید برای تصمیم گیری خود و بررسی شرایط بازپرداخت آن نیاز به استفاده از این فرمول برای محاسبه اقساط وام بانکی دارید. اما این امر کمی پیچیده است و زمان شما را می‌گیرد. برای انجام این امر شما می‌توانید از راه‌هایی استفاده کنید که سریع‌تر و راحتتر شما را به نتیجه مورد نظرتان برساند.

چرا افراد از وام‌های بانکی استفاده می‌کنند؟

اکثر افراد جامعه هنگاهی که احساس نیاز مالی می‌کنند به سمت برداشتن وام بانکی گام برمی‌دارند. همانطور که عیان و آشکار است وام‌های بانکی از جهت‌های مختلفی باهم متفاوت‌اند و هر کدام ویژگی‌های متفاوت دارد به طور مثال وام‌ها از نظر تعداد اقساط، سود بانکی، مقدار بازپرداخت ماهیانه، شرایط ضامن ها و… باهم متفاوت‌اند.

وام چیست ؟

وام چیست؟ شاید هنوز ندانیم

وام بانکی در واقع پولی است که بانک به عنوان قرض‌دهنده به درخواست‌کننده وام به عنوان قرض‌گیرنده ودیعه می‌دهد و از این طریق گیرنده وام که احتمالا نیاز مبرم به مبلغ هنگفتی دارد و به دلیل نداشتن نقدینگی که از مشکلات رایج جامعه در این روزها می‌باشد، توانسته مبلغ مورد نیاز خود را فراهم کند. البته مبلغی نیز به عنوان کارمزد برای بانک در نظر گرفته می‌شود که وام گیرنده علاوه بر بازپرداخت مبلغ اصلی ملزم به پرداخت این میزان سود نیز می‌باشد.سود بانکی به این خاطر است که بانک بتواند منابع مالی خود را تأمین کند. اعطای وام‌های بانکی با اهداف متفاوتی صورت می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • وام مسکن: تسهیلاتی است که جهت خرید و یا ساخت مسکن داده می‌شود.
  • وام ازدواج: تسهیلاتی است که به زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که به تازگی ازدواج کرده‌اند.
  • وام تعمیر مسکن: تسهیلاتی است که برای تعمیرات خانه خود می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.
  • وام کالا: به کسانی تعلق می‌گیرد که قصد خرید لوازم منزل را دارند و با کسری بودجه مواجه هستند.
  • وام مضاربه: این تسهیلات به بازرگانان و تاجران تعلق می‌گیرد.
محاسبه قسط وام چطور انجام می شود؟

با توجه به فرمولی که در این مطلب قرار دارد و اپلیکیشن رایگان ساد۲۴ می توانید قسط وام را محاسبه کنید.

سود وام بانکی با توجه به بانک تعیین می شود؟

خیر سود وام بانکی بستگی به مبلغ وام و درصد سود دارد.

شرایط دریافت وام بانکی

بانک‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی قوانین و ضوابطی جهت دریافت وام بانکی وضع کرده‌اند که طبق این قوانین افراد برای دریافت وام و تسهیلات از بانک‌های کشور باید شرایط خاصی را دارا باشند. در ابتدا فرد درخواست‌کننده وام توسط بانک احراز هویت شده و صحت اطلاعات فردی شخص مورد بررسی قرار می‌گیرد.
افراد برای دریافت وام بانکی نیازمند ضامنی معتبر می‌باشند که در یکی از ادارات دولتی و موسسات معتبر در کشور مشغول به کار است و می‌تواند گواهی کسر از حقوق ارائه دهد. گواهی کسر از حقوق از این جهت درخواست می‌شود تا بانک اعطا کننده وام اطمینان حاصل کند که شرایط مالی جهت بازپرداخت وام وجود دارد. فرد درخواست‌کننده وام نباید دارای چک برگشتی و بدهی‌های بانکی باشد که با توجه به راه‌اندازی سامانه صیاد این استعلام از همه بانک‌های موجود در کشور گرفته می‌شود.

شرایط گفته شده مختصری از شرایط اعطای وام بانکی می‌باشد که موارد گسترده‌تر آن در بانک‌های مختلف، متفاوت می‌باشد.

اصطلاحات دریافت وام

اکثر کسانی که برای وام به بانک مراجعه می‌کنند، این سوال برایشان پیش می آید که قسط وام هرماه چقدر می‌شود؟ و چه مقدار پول باید به بانک برگردانند؟

طریقه محاسبه قسط وام و سود وام بانکی

برای محاسبه قسط وام وسود وام بانکی فرمول خاصی وجود دارد که در زیر مشاهده می‌کنید:

راه محاسبه قسط های وام و نرخ سود بانکی

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، مدت بازپرداخت و نرخ وام‌بانک و سود آن برای محاسبه سود وام بانکی مهم است. برای محاسبه قسط وام هم اصل وام و مقدار سود و مدت به ماه مهم است.

برای همه ما محاسبات کار سخت و وقت گیری است پس راه حل استفاده از اپلیکیشن محاسبه سود و اقساط وام بانکی است.

محاسبه قسط وام بانکی و سود با فرمول قدیمی

برای محاسبه قسط وام و سود وام های بانکی با فرمول قدیمی کافی است که فرمول زیر را با اعداد متناسبش جاگذاری کنید:

سود وام بانکی = (مبلغ کلی وام * نرخ سود * ( تعداد قسط ها+ فاصله مابین پرداخت هر قسط برحسب ماه) ) / ۲۴۰۰
مبلغ قسط ها برحسب ماه = ( اصل مبلغ وام + مبلغ سود) / تعداد اقساط. به طور مثال اگر شما ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال وام گرفته باشید نرخ بهره ۱۴ درصد باشد و شما باید در عرض ۱ سال و هرماهه وام را برگردانید به صورت زیر سود وام بانکی و مبلغ قسط را محاسبه خواهید کرد:

( ۲۰۰۰۰۰۰۰ * ۱۴ ( ۱۲+۱) ) / ۲۴۰۰ = ۱۵۱۶۶۶۶.۶۶ پس سود وام بانکی شما معادل ۱۵۱۶۶۶۶.۶۶ریال می باشد. ( ۲۰۰۰۰۰۰۰ + ۱۵۱۶۶۶۶.۶۶) / ۱۲= ۱۷۹۳۰۵۵.۵۵ و مبلغی که باید هر ماهه به عنوان قسط پرداخت کنید ۱۷۹۳۰۵۵.۵۵ ریال می باشد.


 همانطور که مشاهده می‌کنید استفاده از این روش‌ها بسیار پیچیده است و با پیشرفت فناوری و استفاده فراگیر از اینترنت و موبایل شما نیازی به استفاده از این فرمول‌ها ندارید. اپلیکیشین ساد ۲۴ این امکان را فراهم کرده تا به راحتی و تنها با وارد کردن مبلغ وام و نرخ سود بانکی و مدت بازپرداخت، محاسبه اقساط وام بانکی خود را انجام دهید.

اپلیکیشن محاسبه قسط وام و سود بانکی

ساد۲۴ اخیرا یک بخش به اپلیکیشن خود افزوده است که به کمک آن می توانید، مقدار سود بانکی و هزینه اقساط وام بانکی را به کمک اپلیکیشن محاسبه کنید. برای این کارفقط کافی است مبلغ وام و نرخ سود بانکی و مدت بازپرداخت را وارد اپلیکیشن کنید. در ادامه سود یک وام ۱۰ میلیون تومانی را محاسبه کرده‌ایم.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ابتدا باید از قسمت منوی اپلیکیشن ساد۲۴، محاسبه اقساط وام بانکی را انتخاب کنید و فیلد های مربوط به آن را کامل کنید.

محاسبه نرخ سود و قسط های وام با اپلیکیشن ساد24

سپس همانطور که در تصویر می بینید، سود با مقدار اقساط محاسبه شده و برای شما نمایش داده می شود:

وارد نمودن اطلاعات تسهیلاتی و دریافت اطلاعات قسط های وام بانکی همراه با نرخ سود در اپلیکیشن ساد24

استعلام چک با ساد۲۴

  • شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن ساد۲۴، ضمن محاسبه سود و اقساط بانکی، از چک های خود استعلام بگیرید تا در دام چک‌های برگشتی نیفتید. به کمک اپلیکیشن ساد ۲۴ شما می‌توانید از دو جهت چک‌های خود را بررسی کنید:
  • استعلام سرقتی/ مفقودی نبودن
  • استعلام خوش حسابی صادر کننده چک برگشتی

استعلام سرقتی/ مفقودی نبودن

با نصب اپلیکیشن ساد۲۴ و وارد کردن شماره شبا و شماره سریال در قسمت «استعلام ساد» یا اسکن کد QR روی چک، ازسرقتی مفقودی شدن آن مطمئن شوید و با آرامش خاطر معامله کنید.

اگر شما چکی را گم کرده‌اید یا به سرقت رفته است، حتما آن را در سامانه ساد۲۴، سامانه ثبت و استعلام دسته چک و چک سرقتی/مفقودی، ثبت کنید. در این صورت با اطلاع رسانی سراسری مفقودی بودن چک شما از نقل وانتقال آن در بازار جلوگیری می‌شود.
سامانه ثبت و استعلام چک سرقتی/ مفقودی
استعلام چک سرقتی

استعلام خوش حسابی صادرکننده چک

همانطور که می‌دانید استعلام صیاد یک روش اسعلام چک است که به کمک آن می‌توان از وضعیت صادرکننده چک مطلع شد و متوجه شد که صادرکننده چک آیا چک برگشتی دارد یا خیر؟ استعلام صیاد از طریق اپلیکیشن ساد۲۴ سریع ترین و مطمئن ترین روش استعلام صیاد است.

بیشتر بخوانید : آموزش روش های استعلام چک

اپلیکیشن ساد۲۴ را می توانید از کافه بازار رایگان دانلود کنید:
دانلود اپلیکیشن استعلام چک و محاسبه سود بانکی

3.4/5 - (52 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. جهت محاسبه اقساط وام نیاز به فرمول ندارید فقط کافیست برنامه ساد۲۴ را از لینک زیر نصب نمایید و وارد قسمت محاسبه اقساط وام شوید.
      https://sad24.ir/l/ci

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا