ثبت چک صیادی بانک صادرات

بانک صادرات نیز مانند سایر بانک‌ها برای راحتی مشتریانش خدمات الکترونیکی مختلفی را در سامانه خود معرفی نموده است. بنابراین اگر چک صیادی بانک صادرات در دست دارید و باید آن را ثبت کنید، این مطلب از ساد۲۴ را تا انتها مطالعه نمایید. زیرا ما در این مطلب به ۳ روش ساده ثبت چک صیادی بانک صادرات پرداخته‌ایم.

طریقه ثبت چک صیادی بانک صادرات

با توجه به قانونی که در دو سال پیش اعمال شد، ثبت چک صیاد الزامی گردید و بانک صادرات برای ارائه خدمات خود در رابطه با چک‌های صیادی دو روش را ارائه نموده است؛ بنابراین اگر شما قصد ثبت چک صیادی بانک صادرات را دارید، می‌توانید از یکی از این دو روش استفاده نمایید:

 روش اول: سامانه صیادی بانک صادرات

روش دوم: برنامه ثبت چک صیاد بانک صادرات

 البته لازم است بدانید که این دو روش فقط مربوط به عملیات‌های چک صیاد بانک صادرات هستند و به هیچ عنوان افراد نمی‌توانند برای ثبت چک بانک‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنند. اما نگران نباشید ما در این مطلب از ساد۲۴ قصد داریم برنامه‌ای را به شما معرفی کنیم که ثبت، انتقال، استعلام، انتقال زنجیره‌ای و سایر عملیات‌های چک صیادی تمام بانک‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد بنابراین با ما همراه باشید.

نحوه ورود به سامانه صیاد بانک صادرات eb.bsi.ir

باتوجه به افزایش کلاهبرداری‌ها از طریق چک، بانک مرکزی در سال ۱۴۰۰ اقدام به معرفی سامانه صیاد کرد. این سامانه احتمال تقلب و کلاهبرداری رو به طور چشمگیری کاهش داد. به همین منظور بانک‌های مختلف سامانه‌های اختصاصی را برای خود طراحی نمودند، یکی از این سامانه‌ها، سامانه اختصاصی بانک صادرات به نشانی اینترنتی eb.bsi.ir است. مشتریان بانک صادرات برای انجام هرگونه عملیات برای چک‌ صیاد این بانک باید ابتدا وارد سامانه صیاد بانک صادرات شوند. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

 ابتدا باید آدرس اینترنتی eb.bsi.ir را در مرورگر خود وارد و سپس جستجو کنید.

 پس از ورود به این سایت اطلاعات خواسته شده را اعم از نام کاربری، کلمه عبور و عبارت امنیتی را وارد کنید.

ثبت چک بانک صادرات در سامانه صیاد

 سپس بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

 اکنون شما وارد سامانه صیاد بانک صادرات خواهید شد.

می‌توانید برای ورود به این صفحه روی لینک زیر کلیک کنید.

در ادامه با نحوه ثبت چک در سامانه صیادی بانک صادرات و تایید آن، آشنا خواهید شد.

ثبت چک صیادی در سامانه بانک صادرات eb.bsi.ir

تمام افراد حقوقی و حقیقی که تصمیم به ثبت چک‌های صیادی و یا استفاده از دیگر امکانات چک صیادی را از طریق بانک صادرات دارند، باید به سامانه چک صیاد بانک صادرات مراجعه نمایند تا از خدمات این بانک برای چک‌های صیادی بهره‌مند شوند. در ادامه برای ثبت چک‌های صیادی در سامانه پیچک بانک کشاورزی مراحل زیر را بادقت انجام دهید:

ابتدا در مرورگر خود آدرس اینترنتی eb.bsi.ir را جستجو کنید و مانند قسمت بالا فیلدهای خواسته شده را پر نمایید.

سپس در صفحه جدید، اقدامات لازم برای ثبت چک صیادی بانک صادرات را انجام دهید.

البته توجه داشته باشید که این کار را با دقت انجام دهید. زیرا با اشتباه وارد کردن یکی از فیلدها دریافت کننده چک در هنگام دریافت وجه از شعب بانک به مشکل برمی‌خورد.

بیشتر بدانید: ثبت چک در سامانه صیاد بانک سپه

تایید چک صیادی بانک صادرات در سامانه صیادی eb.bsi.ir

پس از ثبت چک توسط صادرکننده، فرد دریافت کننده باید اطلاعات وارد شده چک را تایید کند، در غیر این صورت در هنگام دریافت وجه، مبلغ به او پرداخت نمی‌گردد. برای ثبت تایید دریافت آن باید ابتدا آدرس اینترنتی eb.bsi.ir را در مرورگر خود جستجو کنید، سپس اطلاعات خواسته شده را مانند بالا درج کرده و روی دکمه ورود به سامانه کلیک کنند.

پس از ورود به سامانه گزینه تایید چک را انتخاب نمایید و اطلاعات خواسته شده را وارد و در نهایت تایید کنید.

برنامه ثبت چک در سامانه صیاد بانک صادرات

یکی دیگر از راه‌های ثبت چک بانک صادرات استفاده از همراه بانک است. برای این کار ابتدا باید این برنامه را دانلود و نصب کنید. می‌توانید از طریق لینک‌های زیر همراه بانک صادرات را برای گوشی اندروید و آیفون دانلود و سپس نصب کنید.

پس از ورود به این برنامه گزینه چک صیاد را انتخاب نمایید.

سپس روی خدمت «ثبت چک صیاد» کلیک کنید.

یرنامه ثبت چک  بانک صادرات

در مرحله بعد باید اطلاعاتی نظیر شناسه چک صیاد، مبلغ، تاریخ و غیره را وارد نمایید.

ثبت چک صیادی صادرات

پس از درج اطلاعات، گزینه ثبت چک را انتخاب نمایید تا ثبت نهایی انجام گیرد.

در ادامه مطلب با ثبت چک در تمام بانک‌ها آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: ثبت چک صیاد در سامانه صیاد بانک ملی

ثبت چک صیاد تمامی بانک‌ها

پیش‌تر گفتیم که برای ثبت چک هر بانک باید افراد از برنامه همان بانک استفاده کنند، این موضوع می‌تواند برای شما سخت باشد، به همین خاطر ما قصد داریم برنامه‌ای را به شما معرفی کنیم که بتواند عملیات‌های مربوط به چک تمام بانک‌ها را انجام دهد. برای استفاده از برنامه ثبت چک بانک صادرات و تمامی بانک‌ها باید روی لینک زیر کلیک کنید.

سپس وارد برنامه شوید و بادقت احراز هویت کنید. (توجه داشته باشید که نام صاحب سیم‌کارت باید با صاحب کد ملی مطابقت داشته باشد)

در این مرحله روی خدمت «ثبت چک صیاد» کلیک فرمایید.

ثبت چک  بانک صادرات

بانک صادرات را از بین بانک‌های فعال انتخاب نمایید.

ثبت چک صیاد بانک صادرات از طریق سایت

سپس در صفحه جدید فیلدهای موردنظر را پرکنید. (پیش از تأیید نهایی، تمام اطلاعات را بادقت کافی بررسی نمایید)

درنهایت چک را «ثبت نهایی» کنید.

شما به همین راحتی می‌توانید ثبت چک صیادی بانک صادرات و سایر بانک‌ها را انجام دهید .

درنهایت

ثبت و تایید چک صیادی صادرات با دو روش اینترنت بانک و همراه بانک انجام می‌گیرد که ما در این مطلب به‌طور کامل به آن‌ها پرداختیم. همچنین گفتیم که این دو روش فقط عملیات‌های چک‌ صیادی بانک صادرات انجام می‌گردد. به همین منظور برنامه‌ای برای انجام عملیات چک صیادی تمام بانک‌ها معرفی نمودیم، در مطلب بالا به طور کامل به نحوه کار برنامه ساد۲۴ پرداختیم. امیدواریم این مطلب و این برنامه به شما کمک بسزایی در ثبت چک صیادی بانک صادرات نمایید.

چنانچه سوال درمورد ثبت چک بانک صادرات در سامانه صیاد دارید که در این مقاله رفع نشده است. سوال خود را در قسمت دیدگاه درج و سپس ارسال فرمایید، تا همکاران ما در بخش پشتیبانی در کوتاه‌ترین زمان پاسخگو شما باشند.

سؤالات متداول

چگونه چک صادرات را ثبت کنیم؟

برای ثبت چک صیادی دو راه دارید که در این مقاله به طور کامل به آن پرداختیم.

در همراه بانک صادرات چک سایر بانک‌ها قابل ثبت است؟

خیر- فقط چک مربوط به بانک صادرات را می‌توانید ثبت نمایید.

آیا انتقال چک در همراه بانک صادرات امکان پذیر است؟

بله شما می‌توانید علاوه بر ثبت چک، تمام خدمات مربوط به سمانه صیاد را در این برنامه انجام دهید. ما در این مطلب به طور کامل درمورد این موضوع بحث نمودیم.

به این نوشته امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

    1. سلام کاربر عزیز
      چنانچه در روند ثبت چک صیادی بانک صادرات در اپلیکیشن ساد۲۴ با مشکل مواجه شدید با شماره ۰۵۱۴۱۴۲۴۳۰۰ تماس حاصل فرمایید. همکارانم در تیم پشتیبانی جهت رفع این مشکل همراه شما خواهند بود.

  1. سلام ببخشید آیا برای ثبت چک به شناسه صیاد نیاز است؟ به تاریخ چطور؟ ممنون از شما سید محمود حسینی‌مقدم‌

    1. سلام جناب حسینی عزیز
      بله درج شناسه صیاد و تاریخ سررسید چک به منظور ثبت چک در سامانه صیادی، لازم است. در متن همین مقاله به طور کامل به نحوه ثبت چک بانک صادرات پرداخته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا