قوانین جدید بانک مرکزی برای پیشگیری از ویروس کرونا

با توجه به انتشار سریع ویروس کرونا و خطرناک بودن این ویروس، بانک مرکزی اقداماتی را برای پیشگیری این ویروس انجام داد. همانطور که می دانید، یکی از راه های پیشگیری از ویروس کرونا، اجتناب از حضور درجمع ها و امکان عمومی است مگر در مواقع ضروری!
مسئولین مربوطه بانک مرکزی هم برای جلوگیری از تجمع وهم برای بهداشتی بودن محیط بانک ها تدابیری اندیشیده اند که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.با ما تا انتهای مطلب همراه باشید:

قوانین لازم الاجرای بانک ها در مواجهه با با ویروس کرونا


بانک مرکزی با در نظر گرفتن شرایط خاص بهداشتی کشور برای پیشگیری از ویروس کرونا برای سایربانک‌های کشور بخشنامه‌ای صادر کرد که در این بخشنامه، سقف کارت به کارت را از ۳ میلیون تومان در هر شبانه روز به ۵ میلیون تومان افزایش داد.
بر اساس این بخشنامه امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز مراجعه حضوری مشتری به مدت ۳ ماه از تاریخ انقضا وجود دارد و تا سه ماه بعد از تاریخ انقضای درج شده روی کارت، کارت بانکی دارای اعتبار است.
از دیگر قوانین تصویب شده توسط بانک مرکزی این است که حداکثر برداشت نقدی درون بانکی از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

ساختمان بانک مرکزی

همچنین تعداد تلاش های متوالی ناموفق رمز دوم در هر شبانه روز از سه بار به پنج بار افزایش می‌یابد .

براساس بانک مرکزی رعایت مفاد این بخشنامه تا اطلع بعدی لازم الاجرا است و بازگشت به وضع عادی با ابلاغ این بانک صورت خواهد گرفت.

۶ نکته ضروری برای شعب و باجه‌ها در خصوص مبارزه با ویروس کرونا

 محمدرضا حسین زاده ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، نظافت فردی و ضدعفونی کردن و نظافت محیط بانک ها، افزود : با توجه به شیوع بیماری کرونا، از مشتریان گرامی بانک ها استدعا داریم برای حفظ سلامتی خود، تا آنجا که ممکن است امور بانکی شان را با استفاده از انواع سامانه ها و اپلیکیشن های بانکی انجام دهند و از مراجعه حضوری به شعب خودداری نمایند.بر همین  اساس توجه به ۶ مورد در شعب بانکی ضروری است.

۱_  وجود اسپری الکل به منظور ضدعفونی در شعب.

۲_ ضد عفونی باجه ها و لوازم تحریر و لوازم مورد استفاده پشت باجه ها هر چند ساعت یکبار.

۳_  مشتریانی که رفتارهای مشکوک و یا علائم شدید سرماخوردگی شدید دارند یک نماینده برای انجام امور بانکی اعلام کنند.

۴_ به هیچ عنوان از خودکار مشترک با مشتریان استفاده نگردد و سعی شود فیش های مربوطه به اندازه کافی در اختیار مشتریان قرار گیرد.

۵_ باتوجه به آلوده بودن اسکناس ها  شست و شوی دست ها پس از دریافت و پرداخت انجام شود.

۶_ مشتریان از مراجعه به خودپرداز حتی الامکان خودداری کنند و در صورت لزوم شستشوی کامل دست ها انجام شود.

خدمات بانکداری الکترونیک بهترین راه حل برای اجتناب از مراجعه به بانک

  با توجه به اهمیت مبارزه با کرونا، رییس شورای هماهنگی بانک‌ها  بر انجام امور بانکی به صورت غیرحضوری و با استفاده از سامانه‌های بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال تاکید کرده است.
توجه به اینکه امروز مردم می‌توانند بسیاری از امور بانکی خود را از راه دور و بدون مراجعه به بانک انجام دهند و تمامی بانک های کشور سامانه ها و نرم افزارهایی را به مشتریان خود ارائه نموده اند که قابلیت های فراوانی هم دارند؛ ضروری است تا از این ظرفیت شبکه بانکی برای ریشه کن شدن بیماری کرونا در کشور استفاده شود.

اکنون قابلیت هایی نظیر انتقال وجه حسابی درون بانکی و شتابی، کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی از طریق بارکدخوان، پرداخت اقساط تسهیلات، خرید شارژ، شارژ خودکار، مانده کارت، صورتحساب تسهیلات، افزودن تسهیلات دیگران، استعلام برگه چک، خرید بسته اینترنت، نیکوکاری و… می‌توان از راه دور وبدون مراجعه به بانک با استفاده از نرم افزارهای مربوطه استفاده کرد.

افزایش سقف کارت به کارت

.📌بانک مرکزی اعلام کرد؛
💠سقف کارت به کارت ۱۰ میلیون تومان شد .
🔹مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از افزایش سقف کارت به کارت به ۱۰ میلیون تومان در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک خبر داد.
🔹داوود محمد بیگی، در خصوص اعمال تمهیدات جدید از سوی بانک مرکزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش حضور مشتریان در شعب بانکی گفت: سقف عملیات کارت به کارت در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک در راستای کاهش مراجعه شهروندان به شعب بانکی تا اطلاع ثانوی با ابلاغ جدید به شبکه بانکی به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
🔹 سقف کارت به کارت در نرم افزارهای پرداخت سازان همچنان تا اطلاع ثانوی ۳ میلیون تومان است.

منبع خبر: خبر فارسی

1/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا