خودروی فرسوده ۱۴۰۱ و روش دریافت وام خودروی فرسوده

طرح تعویض خودروی فرسوده یکی از برنامه‌های دولت برای کاهش آلودگی هوا و از رده خارج کردن خودرو‌های اسقاطی می‌باشد. اگر می‌خواهید بدانید چه خودرویی فرسوده می‌باشد و چگونه می‌توانید در طرح تعویض خودروی فرسوده شرکت کنید و یا چه مزایایی به خودروی فرسوده شما تعلق می‌گیرید و چگونه باید وام خودروی فرسوده بگیرید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر نیاز فوری به دریافت وام دارید در برنامه ساد۲۴ می‌توانید ۳۰۰ طرح وام از بانک‌های مختلف را بررسی کرده و متوجه شوید چه وامی را از چه بانکی دریافت کنید. جهت دریافت مستقیم برنامه ساد۲۴ روی بنر زیر کلیک کرده و ساد۲۴ را نصب نمایید.

چگونه راحت تر وام بگیریم
روش دریافت وام فوری

طرح خودروی فرسوده چیست؟

حتما می‌دانید هر وسیله‌ای که استفاده می‌کنید عمر مفیدی دارد و بعد از گذشت مدتی وسیله شما دیگر کارایی قبل را ندارد. این قائده در مورد خودرو نیز صدق می‌کند. اگر بیش از ۲۰ سال است که از عمر خودروی شما می‌گذرد شما صاحب یک خودروی فرسوده هستید و باید به فکر تعویض خودروی فرسوده خود باشید. دولت از مهر ۱۴۰۱ طرح تعویض خودروهای فرسوده را مطرح کرده است و قرار هست به مرور خودروهای تولید شرکت‌های ایران خودرو و سایپا جایگزین خودروهای فرسوده شود. در ادامه در مورد وام خودروی فرسوده و طرح تعویض خودروی اسقاطی با نو صحبت می‌کنیم.

برای اطلاع از خلافی خودروی فرسوده خود و پرداخت آن کلیک کنید.

تعریف خودروی فرسوده

اگر بخواهیم در تعریف یک خودروی فرسوده دقیق‌تر شویم باید به عواملی مانند عمومی بودن خودرو، نوع سوخت خودرو و سواری یا باری بودن آن توجه کنیم. به گفته رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط سن مفید انواع خودرو متفاوت می‌باشد که در جدول طرح تعویض خودروی فرسوده مشاهده می‌کنید:

نوع خودروی فرسودهسن فرسودگی خودرو
خودروی عمومی بنزینی و دوگانه سوز۸ سال
خودروی عمومی پایه گازسوز۱۰ سال
خودروی عمومی برقی۱۴ سال
وانت پایه گازسوز۱۴ سال
بنزینی دوگانه سوز دیزلی۱۳ سال
اتوبوس درون شهری دیزلی۸ سال
اتوبوس پایه گازسوز ۱۰ سال
اتوبوس درون شهری برقی(بازسازی شده)۲۰ سال
مینی‌بوس و میدل‌باس درون‌شهری و برون‌شهری دیزلی۸ سال
مینی‌بوس و میدل‌باس درون‌شهری و برون‌شهری دیزلی پایه گاز۱۰ سال
اتوبوس برون شهری۱۰ سال
کشنده، کامیون و کامیونت۱۶ سال
سواری دولتی۱۳ سال
تعریف موتور فرسوده

تعریف موتور فرسوده

شاید ندانید اما موتورسیکلت نیز مانند خودرو سن فرسودگی دارد. در جدول زیر سن موتورسیکلت فرسوده را مشاهده می‌نمایید:

موتورسیکلت بنزینی کاربراتوری۵ سال
موتورسیکلت انژکتوری۶ سال
موتورسیکلت برقی۱۲ سال

طرح پلاک سوم خودروها عنوان مقاله‌ای است که پیشنهاد می‌کنیم در وبلاگ ساد۲۴ در مورد آن بیشتر بخوانید.

قیمت خودروی اسقاطی

قیمت خودروی اسقاطی

اگر شما نیز صاحب یک خودروی فرسوده هستید حتما دوست دارید بدانید قیمت خودروی اسقاطی شما چه قدر است. در جدول زیر قیمت صدور گواهی اسقاط و تحویل انواع خودروی سواری فرسوده، اتوبوس درون شهری و برون شهری و خودروی باری فرسوده را مشاهده می‌نمایید:

جدول قیمت خودروی اسقاطی

همچنین شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق خودروی فرسوده خود به سامانه خودروی فرسوده مراجعه نمایید.

طرح تعویض خودروی فرسوده ایران خودرو

طرح تعویض خودروی فرسوده ایران خودرو

در آبان ماه سال جاری (۱۴۰۱) ایران خودرو در قالب فروش فوق العاده خود، از طرح قرعه کشی خودروی فرسوده نیز رونمایی کرد. طرح تعویض خودروی فرسوده یکی از طرح‌های دولت برای کاهش آلایندگی و از میان برداشتن خودروهای اسقاطی می‌باشد. اگر خودروی فرسوده دارید باید بدانید تنها امتیازی که شرکت‌های خودروسازی برای خودروی اسقاطی شما قائل می‌شوند شانس بیشتر جهت شرکت در قرعه کشی می‌باشد و با برنده شدن در این طرح هیچ هزینه‌ای بابت خودروی فرسوده شما توسط ایران خودرو یا سایپا به شما پرداخت نخواهد شد. البته باید به این نکته توجه کنید خودروی دریافتی به قیمت مصوب کارخانه بوده و با قیمت بازار تفاوت قابل توجهی دارد. طرح تعویض خودروی فرسوده ویژه خودروهای سواری غیر تاکسی می‌باشد که شما می‌توانید در سه طرح فروش فوق العاده، فروش جاری و پیش فروش جهت دریافت خودروهای زیر شرکت کنید:

  • سورن پلاس
  • پژو پارس سال
  • پژو پارس سال با موتور سفارشي (ELX ) با موتور X
  • پژو ۲۰۷i دستي فرمان برقي
  • پژو ۲۰۷i اتوماتيك ۶ سرعته سقف قرمز (MC ) با موتور TU5P

جهت ثبت نام در طرح تعویض خودروی فرسوده ایران خودرو و اطلاع از نتایج قرعه کشی خودرو دیگر نیاز نیست به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کنید و باید مستقیم به سایت ایران خودرو مراجعه نمایید.

طرح تعویض خودروی فرسوده سایپا

طرح تعویض خودروی فرسوده سایپا

اگر صاحب خودروی فرسوده هستید می‌توانید در طرح تعویض خودروی فرسوده سایپا نیز شرکت کنید. شرکت خودروسازی سایپا در قالب قرعه کشی و طرح فروش فوق العاده خود به دارندگان خودروی اسقاطی خودروی ساینا تحویل می‌دهد. جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط ثبت نام خودروهای سایپا می‌توانید به سایت فروش شرکت سایپا مراجعه نمایید.

خرید خودرو بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه سازی خودرو و خودروی فرسوده

سامانه یکپارچه سازی خودرو

اگر دوست دارید شرایط خرید خودرو بدون قرعه کشی از شرکت‌های خودروسازی را بدانید حتما یک سر به سامانه یکپارچه سازی خودرو بزنید. در ابتدا هر شخصی که قصد شرکت در قرعه کشی خودرو داشت باید به سامانه یکپارچه سازی خودرو مراجعه می‌کرد. در حال حاضر ثبت نام قرعه کشی شرکت ایران خودرو و سایپا از طریق سایت شرکت انجام می‌شود و در سایت یکپارچه سازی خودرو فقط طرح‌های بدون قرعه کشی شرکت های تولید خودرو دیده می‌شود.

وام خودروی فرسوده

وام خودروی فرسوده ۱۴۰۱

پیش‌تر گفتیم معضل آلودگی هوا و تعداد بالای خودروهای فرسوده باعث شده است که مسئولین به دنبال راه چاره برای کاهش خودروهای اسقاطی و در نتیجه کاهش آلایندگی نمایند. وام خودروی فرسوده نیز یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند خودروهای فرسوده را از رده خارج نماید. در سال ۹۸ وام خودروی فرسوده توسط بانک ملی، ملت، سامان و… پرداخت شد اما متاسفانه در سال ۱۴۰۱ خبری از پرداخت این وام نیست!

امیدواریم به زودی پرداخت تسهیلات کم بهره جهت تعویض خودروی فرسوده آغاز شود. شما می‌توانید روش دریافت وام خرید خودرو را در وبلاگ ساد۲۴ مطالعه نمایید.

استعلام خلافی خودروی فرسوده

استعلام خلافی خودروی فرسوده

حتما می‌دانید در طرح تعویض خودروی فرسوده باید خلافی خودرو خود را صفر نمایید تا مراحل تحویل خودروی جدید سریع‌تر انجام شود. همچنین بی توجهی به خلافی خودرو مشکلات زیادی مانند دریافت نمره منفی گواهینامه و دوبرابر شدن مبلغ جریمه نیز برای شما به همراه خواهد داشت. در قسمت استعلامات کاربردی اپلیکیشن ساد۲۴ می‌توانید استعلام خلافی خودروی فرسوده خود را دریافت نمایید. در این قسمت امکان استعلام نمره منفی گواهینامه نیز برای شما فراهم شده است. برنامه ساد۲۴ را از لینک زیر نصب کنید و از امکانات کاربردی آن در زمینه چک، وام و خودرو لذت ببرید.

دانلود برنامه استعلام خلافی خودرو از کافه بازار

دانلود برنامه استعلام خلافی خودرو از مایکت

سخن پایانی

در این مقاله خودروی فرسوده را معرفی کردیم و فهمیدیم در طرح تعویض خودروی فرسوده دولت چه مزایایی برای خودروی اسقاطی شما در نظر گرفته است. همچنین با طرح تعویض خودروی فرسوده ایران خودرو و سایپا آشنا شدیم. وام خودروی فرسوده نیز به زودی تصویب می‌شود و اطلاعات آن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. اگر سوال یا تجربه ای در زمینه تعویض خودروی فرسوده دارید در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

4.1/5 - (253 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫256 دیدگاه ها

  1. واسی من الان یک هفته گفتن درحال بررسی امروز زده درحال بررسی امکان انصراف نمیباشد خودروفرسوده

  2. سلام واسی من خودرو فرسوده یک هفته درحال بررسی امروز زده درحال بررسی امکان انصراف نیست کسی می‌دونن

  3. سلام…سوال من سوال جناب مهدی محمدی تاریخ هشت بهمن هست ..‌.خودرو های فرسوده چطور قیمت گذاری میشن و معیار چیه؟ قیمت کیلویی هم حساب بشه بیشتر از این قیمتها در میاد

  4. سلام قبل از ثبت نام طرح خودروی فرسوده در سایت ایران خودرو، باید در سایت خودرو فرسوده ثبت نام کنم؟ و ایران خودرو از این طریق استعلام می‌کنه که ماشین من حائز شرایط خودرو فرسوده است یا خیر؟ روال همینه ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. سلام پس از ثبت نام در سایت ایران خودرو و یا سایپا و برنده شدن در قرعه کشی باید در سایت خودروی فرسوده ثبت نام نمایید.

  5. سلام من یه پیکان مدل ۸۰ رو ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ از یکی خریدم و تعویض پلاک کردم به اسم خودم و برگ سبزش به اسم خودمه الان میتونم برا طرح فرسوده ثبت نام کنم
    چون بعضیا میگن باید از تاریخ تعویض پلاک دو سال بگذره ممنون میشم راهنماییم کنین

  6. سلام بنده پیکان مدل ۷۴دارم شامل این طرح میشم اما پلاک بنام مالک قبلی هستش و مالک درقید حیات هستن

    1. سلام بله می توانید ثبت نام کنید اما در زمان تحویل خودروی فرسوده باید سند به نام شما باشد.

  7. سلام من یه پراید ۸۴دارم میگن طرح جایگزین فرسوده لطفا راهنمایی کنید کدوم سایت باید برم ایران خودرو.سایپا.بهمن موتور.یا هر جایی دیگه آدرس سایت رو میخوام ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام کاربر عزیز بعد از اعلام زمان ثبت نام توسط شرکت های خودروسازی می توانید در طرح خودروی فرسوده شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا