مسکن ملی و پاسخ به ۱۰ سوال مهم نهضت مسکن!

مسکن ملی یکی از طرح‌های پرطرفدار دولت جهت خانه دار شدن مردم است. در طرح مسکن مهر بسیاری از افراد صاحب خانه شدند و توانستند رویای دیرینه خود را تحقق ببخشند. در حال حاضر طرح نهضت مسکن ابهامات زیادی دارد که ما در این مقاله در مورد آن صحبت می‌کنیم. اگر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اید و نمی‌دانید مبلغ آورده نهایی شما چه قدر است و یا ساخت مسکن ملی چه قدر زمان می‌برد تا انتهای مقاله همراه تیم ساد۲۴ باشید.

مسکن ملی چیست؟

طرح ملی مسکن چیست؟

مسکن ملی همان مسکن مهر است که چندین سال پیش به خانه دار شدن افراد زیادی کمک کرد. هم اکنون دو طرح مسکن ملی و نهضت مسکن در فاز ثبت نام و اجرا قرار دارد و قرارهست مسکن ارزان قیمت به افرادی که دارای ملک یا سند مسکونی نیستند تعلق گیرد. مسکن ملی در ۵ فاز به کمک آورده متقاضیان و وامی که توسط دولت پرداخت خواهد شد اجرا می‌شود.
طبق آخرین اخبار بیش از ۵ میلیون نفر در طرح مسکن ملی و نهضت مسکن ثبت نام کرده اند که ۲.۳ میلیون نفر واجد شرایط دریافت مسکن بوده و پیامک تایید برای آن‌ها ارسال شده است.

اگر منزل مسکونی ندارید و به دنبال دریافت وام خرید مسکن هستید پیشنهاد می‌کنم لینک زیر را انتخاب کرده و مقاله ۱۰ روش دریافت وام مسکن را مطالعه نمایید.

۱۰ روش دریافت وام مسکن

چه کسانی می‌توانند مسکن ملی دریافت کنند

چه کسانی می‌توانند مسکن ملی دریافت کنند؟

بر اساس اطلاعیه‌ای که در سایت نهضت مسکن منتشر شده است افراد زیر واجد شرایط مسکن ملی هستند:

  1. متقاضیان یا باید متاهل بوده و یا در صورت مجرد بودن نیازمند رعایت قوانین تأهل یا تجرد هستند. بر طبق این شروط متقاضی یا مردان متأهل سرپرست خانوار هستند یا بانوان سرپرست خانوار به‌شمار می‌روند. در صورت تجرد، بانوان بالای ۳۵ سال تمام قادر به ثبت‌نام بوده و مردان مجرد نیز باید تا هنگام تحویل مسکن ازدواج کرده و متأهل باشند.
  2. کلیه اشخاصی که از هیچ‌گونه تسهیلات دولتی،‌ امکانات اداری و طرح‌های سازمانی جهت خانه‌دار شدن استفاده نکرده‌اند،‌ ثبت‌نام در این پروژه بلامانع است.
  3. افراد می‌بایست بومی شهر ثبت‌نامی باشند. این بدان معنا است که شخص متقاضی حداقل ۵ سال در شهر مورد درخواست زندگی کرده و یا متولد و ساکن آن‌جا باشد.
  4. هیچ ملک مسکونی از سال ۱۳۸۴ به بعد نباید به‌نام شخص ثبت‌نام کننده باشد.
  5. امکان پرداخت اقساط وام مسکن ملی و پیش‌پرداخت‌های لازم و تعیین شده را داشته و مبالغ را سر موعد مقرر واریز کند.
  6. لازم است هیچ‌کدام از متقاضیان درگیر پرونده‌های مالی نظیر چک برگشتی یا منع قانونی عدم امکان معامله نداشته باشند.
  7. با توجه به آن‌که برای شروع به کار، نیاز است تا سی درصد از مبلغ کل مسکن ثبت‌نامی به‌صورت پیش‌پرداخت واریز شود، هر متقاضی باید دارای تمکن مالی مناسبی باشد.

اگر واجد شرایط ثبت نام مسکن ملی هستید اما ثبت نام نکرده‌‎اید نگران نباشید به زودی می‌توانید جهت ثبت نام مسکن ملی از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن اقدام کنید.

پیگیری ثبت نام مسکن ملی چگونه است؟

اگر در طرح مسکن ملی و یا نهضت مسکن ثبت نام کرده‌اید اما برای شما پیامک تایید ارسال نشده است نا امید نباشید. توجه کنید ارسال پیامک به صورت مرحله‌ای می‌باشد و ممکن است به زودی برای شما پیامک تایید ثبت نام و یا واریز وجه ارسال شود.

اما برای اطمینان به سایت نهضت مسکن مراجعه کنید و در قسمت مشاهده درخواست متقاضی بعد از وارد کردن کد ملی و شماره تماس وضعیت ثبت نام خود را و متن کلیه پیامک‌هایی که برای شما ارسال شده است مشاهده کنید.

هزینه ساخت مسکن ملی چه قدر است؟

هزینه ساخت مسکن ملی چه قدر است؟

در طرح نهضت ملی مسکن و همچنین مسکن ملی هزینه ساخت هر متر چیزی در حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است اما با توجه به درصد بالای تورم باید مبلغ ۶ میلیون تومان برای هر متر از منزل مسکونی در نظر بگیرید. با توجه به این قیمت برای هر واحد ۸۰ متری باید مبلغ ۴۸۰ میلیون تومان در نظر گرفت. اما تمام این اعداد در حالی است که یک سازنده ساختمان می‌گوید هنوز خیلی از مخارج مانند نرخ عوارض و دستمزد سازمان نظام مهندسی مشخص نشده است. پس می‌توان نتیجه گرفت هزینه نهایی خیلی بیشتر از این حرف‌ها خواهد بود.

یکی از نکاتی که در وام مسکن ملی باید به آن توجه کنید میزان اقساط ماهانه است. آیا می‌دانید اقساط وام نهضت مسکن چه قدر است؟ آیا می‌توانید اقساط ماهانه وام مسکن ملی را پرداخت کنید؟ برنامه ساد۲۴ به شما کمک می‌‎کند اقساط هر وامی محاسبه کنید علاوه برآن به اطلاعات ۳۰۰ وام در بانک‌های مختلف دسترسی دارید. می‌توانید لینک زیر را انتخاب کرده و همین الان برنامه ساد۲۴ را نصب نمایید.

دانلود رایگان برنامه مدیریت وام ساد۲۴

مبلغ آورده متقاضیان مسکن ملی

مبلغ آورده متقاضیان در طرح نهضت مسکن چه قدر است؟

نکته‌ای که در طرح نهضت مسکن وجود دارد میزان آورده متقاضیان است. در بسیاری از اخبار و اطلاعیه‌ها برای مسکن ملی تهران، مسکن ملی رشت، مسکن ملی یزد و دیگر شهرها گفته شده که متقاضیان باید آورده ۴۰ میلیون تومانی داشته باشند.

هم اکنون این سوال پیش می‌آید که کل آورده متقاضیان فقط ۴۰ میلیون تومان خواهد بود؟؟
در جواب این سوال باید بگوییم خیر! شما با ۴۰ میلیون تومان وارد طرح می‌شوید و باید تا ۴ مرحله دیگر به حساب خود در بانک مسکن پول واریز کنید.

مراحل واریز آورده در طرح ملی مسکن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مراحل واریز آورده نهضت مسکنمبلغ حدودی آورده متقاضیان
ورود به طرح۴۰ میلیون تومان
پی کنی، فوندانسیونمبلغی حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان
اسکلت، سقف زنی مبلغی حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان
سفت کاری۴۰ میلیون تومان (با توجه به زمان و نرخ تورم متغیر است)
نازک کاری۴۰ میلیون تومان (با توجه به زمان و نرخ تورم متغیر است)

شما آورده خود را در کمترین حالت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در نظر بگیرید و طبق اطلاعیه سایت نهضت مسکن مبلغ ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان به متقاضیان در شهرهای مختلف کشور وام پرداخت می‌شود. وام نهضت ملی مسکن به صورت مرحله به مرحله به حساب پیمانکار واریز خواهد شد.
شما باید بعد از دو سال اقساط خود را پرداخت کنید. سود وام و مدت بازپرداخت آن هنوز مشخص نشده است و با توجه به دهک‌های درآمدی متفاوت می‌باشد.

متقاضیان مسکن ملی باید آورده خود را چگونه پرداخت کنند؟

جهت پرداخت آورده ۴۰ میلیون تومانی مسکن ملی نیاز نیست حتما به بانک مراجعه کنید شما می‌توانید به شماره حسابی که به شماره شما پیامک شده است آورده خود را واریز کنید. مشخصات حساب شما و رسید وجه‌های واریزی در پرتال شما در سایت نهضت ملی مسکن قابل مشاهده و در دسترس است.

مدت زمان ساخت نهضت ملی مسکن چه قدر است؟

براساس تحقیقات ما مدت زمان ساخت مسکن ملی از ۲ تا ۳ سال در نظر گرفته شده است و بیشتر وابسته به زمان واریز آورده و سرعت کار پیمانکار می‌باشد.

انصراف از نهضت ملی مسکن

آیا می‌توان از نهضت ملی مسکن انصراف داد؟

اگر پیامک واریز وجه به شماره شما ارسال شده است و توانایی پرداخت آورده ۴۰ میلیونی خود را ندارید نیاز نیست کاری انجام دهید، در صورت عدم واریز وجه سیستم به طور خودکار انصراف شما را از طرح مسکن ملی ثبت خواهد کرد.
توجه کنید در صورت انصراف از طرح، در مراحل بعدی ثبت نام می‌توانید مجدد ثبت نام نمایید و از تسهیلات مسکن، وام ودیعه و طرح نهضت مسکن استفاده کنید.
اما اگر حق خود را به شخص دیگری واگذار نمایید تمام امتیازات مربوط به ثبت نام مسکن ملی و طرح‌هایی مانند وام ودیعه، وام مسکن و… از شما سلب خواهد شد.

وام جعاله مسکن نیز یکی از طرح‌هایی است که می‌توانید جهت تعمیر منزل مسکونی خود استفاده کنید. در مقاله وام جعاله مسکن ۶ روش دریافت این وام را برای شما توضیح داده‌ایم، جهت مطالعه مقاله لینک زیر را انتخاب کنید.

۶ روش دریافت وام جعاله مسکن

ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن

ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن چه زمانی است؟

جهت ثبت نام در طرح ملی نهضت مسکن باید به سایت مسکن ملی به آدرس https://saman.mrud.ir/ مراجعه کرده و گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن را انتخاب نمایید.

در حال حاضر امکان ثبت نام جدید وجود ندارد و در آینده زمان ثبت نام مشخص خواهد شد.

ثبت نام افراد مجزد در نهضت ملی مسکن

آیا افراد مجرد می‌توانند در طرح نهضت مسکن ثبت نام کنند؟

یکی از اهداف مهم دولت سیزدم تشویق جوانان به ازدواج و در نتیجه افزایش جمعیت می‌باشد. طرح نهضت مسکن ویژه مجردها نیز یکی از طرح‌های دولت رییسی برای تشویق جوانان به ازدواج می‌باشد. کلیه آقایان مجرد بالای ۲۳ سال که سند ملکی به نام آن‌ها ثبت نشده است می‌توانند در طرح نهضت مسکن ثبت نام نمایند اما به این شرط که تا زمان تحویل ساختمان حتما ازدواج کرده باشند!! در غیر این صورت نمی‌توانند از منزل مسکونی خود استفاده کنند و باید آن را به شخص دیگری واگذار کنند.

گروه بعدی افراد مجرد بانوان سرپرست خانوار بالای ۳۵ سال می‌باشند.

نتیجه گیری

بر اساس آنچه در مورد مسکن ملی و نهضت ملی مسکن خواندیم اجرای این طرح تصویب شده است و قرار هست اجرا شود اما اطلاعات دقیقی در مورد نحوه اجرای آن، مبلغ تمام شده هر واحد مسکونی و زمان تحویل واحدها در دسترس نیست. به نظر شما اجرای این طرح امکان پذیر است و در صورت اجرا شدن با ۴۵۰ میلیون تومان ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود؟

دوست دارید کسب و کار خود را گسترش دهید؟ اگر جواب شما مثبت است مقاله ۱۰ روش دریافت وام کسب و کار را در وبلاگ ساد۲۴ مطالعه نمایید.
وام کسب و کار

3.4/5 - (353 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫976 دیدگاه ها

  1. سلام، برای من پیامک اومده جهت واریز آورده نقدی مرحله ۱ به مبلغ ۴۰ میلیون تومان اقدام کنم. من دو ماه پیش بعد از افتتاح حسابی که نزد بانک مسکن توسط دفتر پیشخوان داشتم مبلغ ۳۰ میلیون تومان واریز کردم و خب سودش هم داره واریز میشه | سوالم این هست این آورده نقدی مرحله ا همون مبلغ موقع ثبت نام میشه؟ (یعنی باید ۱۰ میلیون دیگه بریزم برای مابه التفاوت) یا اینکه مرحله ۱ میشه فونداسیون و باید مبلغ ۴۰ میلیون رو بریزم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  2. سلام وقت بخیر خواهشا جواب بدید از ساد۲۴ درخواست راهنمایی دارم
    اوایل امسال مدارک بردم پرند تحویل دادم گفتند تا شهریور پیامک افتتاح حساب میاد ۵ ماه گذشته هنوز نیومده چه کار کنیم؟

  3. سلام من ۴۰تومان رو واریز کردم الان دوماه به نظرتون چقدر طول میکشه خونه تحویل بدن

    1. سلام کاربر عزیز باید ۵ قسط دیگر طی دو سال پرداخت کنید سپس واحد مسکونی تحویل شما می شود.

  4. سلام پدر و مادرهایی که از سازمان بهزیستی سرپرستی بچه های یتیم یا بدسرپرست را بعهده گرفتند میتوانند برای این بچه ها ثبت نام مسکن طرح ملی را انجام بدهند؟

    1. سلام شرایط افراد تابع بهزیستی را در سایت نهضت ملی مسکن مطالعه نمایید.

  5. با سلام بنده برج ۵ مدارک بردم شرکت ایوانکی توی سایت زده بود در انتظار بررسی زنگ زدم اونجا روز بعد رفتم توی سایت زده در انتظار افتتاح حساب ،الان من باید چکار کنم ،آیا منتظر پیامک واریز اولیه بشم؟

  6. سلام،ما الان نزدیک ۶ ماهه منتطریم پیامک واریز وجه بیاد ولی خبری نیست،مشکل از چیه؟به علت کمبود زمین تو زنجان هست؟؟

  7. سلام من برای مسکن ثبت نام کردم هنوزبرام اس ام اس نیومده کافی نت میرم میگن درحال تاییدنهایی درخواست هستش اخرش چی میشه لطفاراهنماییم کنید

    1. با سلام،ثبت نام ما برای طرح مسکن ملی میباشد،پنج دوره ۴۰میلیونی پرداخت کردم و الان پیام دوره ششم امده،با شرکت عمران ونک ک شرکت مادر هست تماس گرفتم و میگن مبلغ قسط ده تا شده،در صورتی ک اوایل امسال راهور شهرسازی رباط کریم ک مربوط به ما میشد رفتم و گفتن شش دوریت و سال۱۴۰۲تحویل میدیم,حالا من نمیدونم داستان چیه کی واقعیت و میگه

      1. سلام احتمال افزایش اقساط وجود دارد، جهت اطلاع دقیق می توانید به اداره راه و شهرسازی شهرستان خود مراجعه کنید.
        همچنین در قسمت پیشخوان برنامه ساد۲۴ روند پیشرفت پروژه شما مشخص می باشد.
        https://sad24.ir/

  8. سلام این چه مسکنی شد نه مبلغ قطعی میگین نه قرارداد مینویسن نه توضیحی میدن گفتن ۳ ماهی ۵۰تومن باید بدین ولی از فروردین تا الان ۳۵۰ تومن گرفتن کجا میشه پیگیری کرد ک ایا قانونی هست یا نه شهرستان سیرجان هستیم میتونین تحقیق کنین

  9. سلام کاربر گرامی توجه کنید به مبلغ واریزی شما سود تعلق گرفته و به موجودی حسابتان اضافه می شود.

  10. سلام ببخشید شهرجدید ایوانکی ثبت نام کردم قسط اول ۴۰تومن ریختم آیا هنوزم معلوم نیست چقد دیگه باید واریز کنم ؟کجا باید پیگیری کنم

    1. سلام جهت اطلاع از این موضوع باید به اداره راه و شهرسازی شهرستان خود مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا