چگونه وام فرزندآوری بگیریم؟

بچه دارشدن حس زیبایی به شما القا می‌کند و هر زوجی آرزو دارند که چارچوب خانواده خود را با به دنیا آوردن فرزند محکم‌تر نمایند. البته بچه دارشدن مخارج بالایی دارد که بسیاری از خانواده‌ها از برآورده شدن آرزوی خود هراس دارند! در راستای کم کردن مشکلات خانواده‌ها، دولت طرح‌های تسهیلاتی را برای خانواده‌هایی که بچه دار می‌شوند در نظر گرفته است. وام فرزندآوری جزء وام‌هایی است که دولت جهت ترویج بچه دارشدن و افزایش جمعیت برای خانواده‌های ایرانی در نظر گرفته است. مبلغ وام فرزندآوری از ۲۰ میلیون تومان تا ۱۵۰میلیون متغیر می‌باشد و به تعداد فرزند و اینکه بچه متولد شده فرزند چندم خانواده است بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم روش دریافت وام فرزند اول، وام فرزند دوم، وام فرزند سوم و وام فرزند چهارم به بعد را بررسی نماییم. اگر به دنبال اطلاعات کامل در مورد نحوه ثبت نام وام فرزندآوری، سایت ثبت نام، سود وام و شرایط بازپرداخت وام فرزندآوری هستید تا انتهای مقاله با تیم تحریریه ساد۲۴ همراه باشید.

مبلغ وام فرزندآوری چه قدر است؟

مبلغ وام فرزندآوری چه قدر است؟

بر اساس مصوبه جدید مجلس بودجه‌ای جهت اعطای وام فرزندآوری به خانواده‌ها در نظر گرفته شده است که بسته به اینکه صاحب فرزند اول، دوم، سوم یا بیشتر می‌شوید مبلغ وام متفاوت می‌باشد. مبلغ وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مبلغ وام فرزند اول۲۰ میلیون تومانبا بازپرداخت ۳ ساله
مبلغ وام فرزند دوم۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۴ ساله
مبلغ وام فرزند سوم۶۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله
مبلغ وام فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶ ساله
مبلغ وام فرزند پنجم و بالاتر۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۷ ساله

وام فرزندآوری به افرادی تعلق می‌گیرد که آخرین کودک آن‌ها متولد ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد باشد و حداکثر تا دوسال بعد از تولد فرزند جهت ثبت نام وام فرصت دارید.

شرایط دریافت وام مسکن فرزندآوری

وام مسکن فرزندآوری چه قدر است؟

همان‌طور که در مقاله ۱۰ روش دریافت وام مسکن به آن اشاره کردیم هر فرد می‌تواند نفری ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت کند و در نتیجه هر زوج می‌توانند ۴۰۰ میلیون تومان وام ساخت یا خرید مسکن دریافت نمایند. در طرح تسهیلات فرزندآوری دولت، به ازای تولد هر نوزاد زوجین می‌توانند ۱۲۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت نمایند.
همچنین خانواده‌هایی که از سال ۱۳۹۹ به بعد فرزند سوم خود را به دنیا بیاورند می‌توانند ۱۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن فرزند سوم دریافت کنند.
در یک طرح دیگر دولت به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعد به دنیا بیاورند وام جهت خرید ۲۰۰ متر زمین پرداخت می‌کند که مدت بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

جهت ثبت نام و دریافت وام ودیعه مسکن فرزند سوم باید به یکی از ۶ بانک عامل یعنی بانک‌های مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک مراجعه کنید.

بانک‌ها طرح‌های مختلفی برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود دارند. یکی از این تسهیلات پرداخت وام به بانوان می‌باشد، در مقاله زیر انواع روش‌هایی که بانوان می‌توانند از بانک‌ها وام دریافت کنند بررسی شده است. پیشنهاد می‌شود لینک زیر را انتخاب کرده و شرایط دریافت وام بانوان را مطالعه نمایید.

۶ روش دریافت وام بانوان

سود وام فرزندآوری چند درصد است؟

وام فرزندآوری در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود و سود آن ۴ درصد باشد.

اگر می‌خواهید که از شرایط وام ازدواج ۱۴۰۱ مطلع شوید و وام ۳۰۰ میلیونی بگیرید پیشنهاد می‌کنم که روی لینک زیر کلیک کرده و مقاله وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی را در وبلاگ ساد۲۴ مطالعه نمایید.

ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱

اقساط وام فرزندآوری چه قدر است؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد مدت بازپرداخت وام فرزند اول ۳ سال، فرزند دوم ۴ سال، فرزند سوم ۵ سال، فرزند چهارم شش سال و فرزند پنجم به بالا ۷ سال می‌باشد.
بر اساس آخرین اخبار بازپرداخت وام ودیعه مسکن فرزند سوم ۲۰ ساله خواهد بود.

از مزیت‌های مهم وام فرزندآوری این است که پرداخت وام بدون سپرده‌گزاری بوده و بازپرداخت آن بعد از دوره تنفس ۶ ماهه می‌باشد.

از کدام بانک ها وام فرزندآوری بگیریم

وام فرزندآوری را از کجا بگیریم؟

روال ثبت نام وام فرزندآوری دقیقا مشابه وام ازدواج می‌باشد. جهت دریافت این وام باید به سامانه تسهیلات قرض الحسنه بانک مرکزی مراجعه کرده و به صورت اینترنتی جهت دریافت وام ثبت نام نمایید.

پس از ثبت نام یک کد رهگیری برای شما پیامک می‌شود که به وسیله آن می‌توانید وضعیت ثبت نام خود، شعبه اخذ وام و روند تسهیلات خود را را از سایت پیگیری نمایید.

بعد از ارسال پیامک تایید ۱۲ روز کاری فرصت دارید جهت تکمنیل ثبت نام مدارک زیر را به بانک ببرید:     

  •   اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه پدر و فرزند
  •   اصل و کپی کارت ملی پدر
  •    کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت
  •   کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سامانه پس از مرحله ثبت نام

پس از ارایه مدارک به بانک و تایید آن ظرف مدت ۴۵ روز باید پرونده خود را تکمیل کنید.

آیا می‌دانید بانک‌ها در قالب طرح‌های مختلف وام پرداخت می‌کنند و شما از بسیاری از آن‌ها اطلاع ندارید؟؟
در برنامه ساد۲۴ قسمت بانک،وام اطلاعات بیش از ۳۰۰ نوع وام که از بانک‌های مختلف قابل دریافت می‌باشد برای شما بارگزاری شده است، فقط کافیست لینک زیر را انتخاب کرده و برنامه ساد۲۴ را نصب نمایید.

برنامه معرفی وام فوری ساد۲۴

روش ثبت نام وام فرزندآوری چگونه است

روش ثبت نام وام فرزندآوری

همان طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد جهت ثبت نام باید به سامانه تسهیلات وام فرزندآوری بانک مرکزی به آدرس https://ve.cbi.ir/ مراجعه کرده و اطلاعات زیر را تکمیل نمایید:

  • شماره ملی، تاریخ تولد، شهرستان و استان محل تولد و شماره همراه پدر
  • شماره ملی، تاریخ تولد، شهرستان و استان محل تولد فرزند

نکته: به ازای تولد هر فرزند فقط یک بار می‌توانید وام دریافت کنید.

توجه کنید یک شرط مهم جهت ثبت نام وام فرزندآوری این است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند ، بالای ۲/۵ نباشد.( نرخ باروری توسط سامانه به صورت خودکار استعلام می‌شود)

وام فرزندآوری بانک ملی

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد بانک ملی جزء بانک‌های متصدی پرداخت وام فرزندآوری می‌باشد و جزییات پرداخت وام فرزند سوم نیز توسط این بانک از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مقاله شرایط دریافت وام فرزندآوری را با یکدیگر بررسی کردیم. وام فرزندآوری در جهت رشد افزایش جمعیت به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و جزییات پرداخت آن در سال ۱۴۰۱ حداکثر ابتدای اردیبهشت به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود. شما می‌توانید بروزترین اخبار مربوط به وام فرزندآوری را در بروزرسانی بعدی این مقاله مطالعه نمایید.

لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

3.6/5 - (707 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫268 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر،ببخشید سوالی داشتم در صورت امکان جواب بدین🌷
    در صورتی که محل تولد پدر در منطقه ای باشد که نرخ باروری بالای ۲ونیم یا ۳ باشد،ولی فرزند چهارم در منطقه باروری زیر ۱ونیم باشد آیا وام فرزند آوری تعلق می‌گیرد یا نه؟بچه چهارم هست اگه تعلق میگیره به همین یک نفر که زیر نرخ باروری هست ۲۰تومن تعلق میگیره یا با هم حساب میشن ۸۰تومن.تشکر 🙏💐

  2. سلام. بنده سه فرزند دارم فرزند سوم آخرسال ۱۳۹۹تولدشده است. وام شامل ما می‌شود؟ هر وامی شامل ما می‌شود لطف کنید راهنمایی کنید. چه بانکی رو لطفا بگید. وام ودیعه خانه چطور؟ اگه می شودچه بانکی؟ ممنون از لطف شما بزگوار

    1. سلام می‌توانید وام ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کنید باید به یکی از ۶ بانکی که در مقاله به آن اشاره شده است مراجعه نمایید.

  3. باسلام وخسته نباشین من فرزندسومم درماه اسفندبه دنیامیاد ازالعان میتونم ثبت نام کنم چون نه اسمی انتخاب شده نه به دنیااومده که شناسنامه داشته باشه
    ممنون میشم جواب بدین

  4. باسلام واحترام
    بنده صاحب دوفرزند متولد ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ هستم آیا وام تسهیلات مسکن بهم تعلق میگیرد ؟اگر بله مبلغش چقدر است؟
    باتشکر از زحمات شما

  5. سلام و احترام خدمت شما
    بنده وام فرزند اوری رو میخوام بگیرم اما ضامن کارمند ندارم
    بانکی وجود داره که سند زمین قبول کنه ؟ یا سند ملکی !
    لطفا اطلاع بدید اسم بانک رو چون من گشتم پیدا نکردم.
    و اگر میشه لینک ثبت نام وام رو بفرستید
    پیشاپیش از پاسخ شما سپاس گزارم.

  6. سلام
    دوتا بچه متولد ۹۷ دارم
    اردیبهشت ۱۴۰۱ صاحب فرزند سوم شدم
    به من وام بچه سوم تعلق میگیره ؟
    ۶۰ میلیونی؟
    یا بچه اول بعد از تصویب قانون حساب میشه و ۲۰ میلیونی؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    بانک گفته بچه اول حساب میشه؟

  7. ببخشید، این دیگه چه نوع قانون نویسی است!!!؟ فرق کسی که درسال ۹۸صاحب فرزندش ده است بامتولدین سال۹۹و۴۰۰ و۴۰۱ چیست!!!؟ آیانمی شدیک بازه زمانی ۵ساله راتعین کردتادرحق افرادی که بافاصله های زمانی اندک ازتاریخ های اعلام شده جهت دریافت وام صاحب فرزندشده انداجحافی صورت نگیرد!؟ واصولا مبنای اعلام تاریخهای ذکرشده چه بوده است!!!؟

        1. سلام من یه دختر ۷ساله دارم و دوقلو که دوقلو‌های من سال ۱۴۰۰ تیرماه دنیا اومدن
          به صورت حضوری میشه اقدام کرد ؟

  8. سلام ،بانک صادرات،در خرم آباد وقتی نمیتونه از طرف متقاضی دریافت وام فرزند سوم ایراد بگیره،میگه آقا شما درسته کارمند دولت هستید اما چون معافیت در جیب ندارید نمیتوانید وام را دریافت کنید ،شما را به خدای بزرگ پیگیری کنید،این وام سلیقه ای شده،این وام کسی به مردم اهمیت نمیده

    1. سلام وام من حدود ۴۰ روز طول کشید و فقط یک ضامن خواست ، فقط ۶۰م وام حدود ۸۰م با سودش پس میگیره ، این میشه وام ۴درصد؟!!!

  9. سلام چرا بانک برا وام فرزند آوری پایان خدمت می خواد؟
    هر چی در مورد این ایراد بانک سرچ کردم چیزی جایی نبود که واقعا بدونم بانک مرکزی شرط پایان خدمت یا کارت معافی گذاشته یا شعب بانکا از خودشون دراوردن؟؟؟
    خواهش میکنم حتما این مورد رو پیگیری کنید چون بانکا خیلیا رو بخاطر این مشکل از دریافت وام محروم کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا