بهترین برنامه ثبت چک صیاد نصب و استفاده آسان!

ثبت چک صیاد از جمله مسائلی است که دارندگان دسته چک این روزها با آن روبرو هستند. چک همواره وسیله‌ای مهم در انجام معاملات کوچک و بزرگ بوده که در سال‌های اخیر به دلیل بروز مشکلات متعدد از جمله افزایش صدور چک‌های برگشتی از اعتبار آن کاسته شده و دریافت کنندگان چک همواره نگران وصول چک‌های دریافتی خود بوده‌اند. لذا به منظور جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات و کاهش نگرانی‌ها سامانه‌ای با نام صیاد راه اندازی شد. درصورتی‌ که در معاملات خود از برگه چک استفاده می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنم جهت آموزش نصب و آموزش استفاده از بهترین برنامه ثبت چک صیاد و تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سامانه صیاد چیست؟ توضیحات کامل

صیاد در واقع به معنی “صدور یکپارچه الکترونیکی چک” می‌باشد. سامانه صیاد، سامانه‌ای است که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند. این سامانه امکان استعلام صیاد و نیز ثبت چک صیاد را به کاربران می‌دهد. در حال حاضر ثبت چک صیاد از طریق اینترنت بانک، همراه بانک و تعدادی از اپلیکیشن‌های موبایل صورت می‌گیرد.
با راه اندازی این سامانه دارندگان دسته چک موظف هستند تا در هنگام صدور چک، اطلاعات آن را در سامانه صیاد ثبت کنند. از این طریق امکان اعتبار‌سنجی چک و استعلام صیاد نیز فراهم شده است. گیرندگان چک می‌توانند با بررسی چک دریافتی از سابقه حساب صادر کننده آن مطلع شده و پیش از دریافت چک وضعیت او را در قالب رنگ‌های سفید، زرد، نارنجی، قهوه‌ای و قرمز بررسی کنند.

نوشتن چک

چه مواردی را باید در سامانه صیاد وارد کنیم؟

طبق قانون جدید چک صادرکننده چک مکلف است اطلاعات تاریخ، مبلغ و هویت ذی‌نفع را علاوه بر درج در برگه چک، در سامانه صیاد نیز وارد کند. همچنین هنگام ثبت چک‌های جدید در سامانه، قسمتی با عنوان «بابت» وجود دارد که صاحب حساب علت صدور چک را در آن ثبت می‌کند.
گیرنده چک نیز موظف است با مراجعه به سامانه صیاد، حتماً اطلاعات برگه چک را با اطلاعات ثبت شده در سامانه صیاد تطبیق دهد و اگر تمام موارد صحیح بود، مراتب تأیید دریافت چک را به سامانه اعلام کند.

روش ثبت چک در سامانه صیاد + پر استفاده ترین روش

چندی پیش بانک مرکزی جهت کاهش آمار چک‌های برگشتی اعلام کرد که همه افراد می‌توانند در برنامه‌های اینترنت بانک خودشان، نسبت به ثبت چک خود اقدام کنند، ولی بعد از اینکه بررسی های لازم صورت گرفت، معلوم شد تنها ۱۰ درصد از این افراد نسبت به ثبت چک در اینترنت بانک خودشان اقدام کرده‌اند! یکی از دلایل این اتفاق در دسترس نبودن اینترنت بانک برای همه افراد است. به همین منظور و برای فرهنگ سازی هرچه بیشتر به تازگی بانک مرکزی از امکان جدیدی، تحت عنوان ثبت چک در اپلیکیشن‌های موبایلی رونمایی کرد. 

همه چک ها را باید در سامانه ثبت کنیم؟

خیر! همانطور که کمی بالاتر گفتیم این چک‌‌ها، بدون ثبت در سامانه صیاد، قابلیت پردازش در شبکه بانکی را ندارند و بانک‌ها از پرداخت وجه چک جدید ثبت نشده در این سامانه، امتناع خواهند کرد. البته چک‌های قدیمی فعلاً به رویه قبلی خود بدون نیاز به ثبت در سامانه صیاد، کارسازی می‌شوند.

استعلام چک های صیاد و مشاهده وضعیت سرقتی/مفقودی آن در برنامه ساد 24

استعلام وضعیت صادر کننده چک در سامانه صیاد

با راه اندازی سامانه صیاد، برای اطمینان از اعتبار چک صیادی و بررسی خوش حسابی صادرکننده چک می‌توان از شناسه ۱۶ رقمی درج شده روی چک صیادی استعلام گرفت. برنامه ساد ۲۴ این امکان را به سهولت برای شما فراهم کرده است. شما از طریق این برنامه و تنها با وارد کردن شناسه ۱۶ رقمی روی چک می‌توانید از وضعیت آن مطلع شوید. همانطور که پیش‌تر گفته شد وضعیت چک بعد از استعلام با ۵ رنگ مختلف مشخص می‌شود:

رنگ سفید: این رنگ نشان می‌دهد که صادر کننده چک دارای سابقه چک برگشتی نبوده و یا در صورت وجود سابقه، این مسئله برطرف شده است.

رنگ زرد: درصورتی که وضعیت استعلام صیاد رنگ زرد را نشان دهد بدین معنی است که صادر کننده چک دارای یک فقره چک برگشتی و یا ۵ میلیون تومان تعهد برگشتی می‌باشد.

رنگ نارنجی: با مشاهده این رنگ باید بدانید که صادر کننده چک دارای دو تا چهار فقره چک برگشتی و یا ۲۰ میلیون تومان تعهد برگشتی می‌باشد.

رنگ قهوه‌ای: این رنگ بدین معنی است که صادر کننده چک دارای پنج تا ده فقره چک برگشتی و یا ۵۰ میلیون تومان تعهد برگشتی می‌باشد.

رنگ قرمز: در صورتی که وضعیت استعلام چکی رنگ قرمز باشد یعنی صادر کننده چک دارای بیش از ده فقره چک برگشتی و یا مبلغ ۵۰ میلیون تعهد برگشتی و حتی بیشتر از آن می‌باشد.

مشاهده وضعیت چک های برگشتی

اکنون با دانستن سابقه فرد صادر کننده چک می‌توانیم تصمیم درستی در زمان دریافت چک بگیریم و از عواقب گاهاً دردسر‌ساز جلوگیری کنیم.

نکته: در بخش (سوابق استعلام صیاد) نیز می‌توانید استعلام‌های قبلی خود را مشاهده کنید.

استعلام ساد۲۴

از دیگر اطلاعات مورد نیاز دریافت کننده چک حصول اطمینان از عدم مفقودی یا سرقتی بودن چک است. با توجه به افزایش جرائمی همچون سرقت و کلاهبرداری در سال‌های اخیر موارد متعددی اتفاق می‌افتد که فرد بعد از دریافت چک متوجه می‌شود چک دریافتی معتبر نبوده و صاحب اصلی آن فرد دیگری می‌باشد. با ثبت چک صیاد می‌توان با چنین مواردی مقابله کرد.
برنامه ساد۲۴ این امکان را نیز فراهم می‌کند تا با وارد کردن شماره شبا و شماره سریال چک از وضعیت سرقتی و یا مفقودی نبودن چک‌ها مطلع شوید. همچنین در صورت سرقت چک و یا مفقود شدن آن می‌توانید آن را ثبت کرده تا از نقل و انتقال آن جلوگیری شود. همه این امکانات به صورت رایگان انجام می‌شود و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

سررسید چک

یکی از مشکلاتی که صادر کنندگان چک همواره با آن روبرو هستند فراموش کردن تاریخ سررسید چک است. نرم‌افزار ساد ۲۴ این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا از طریق ثبت چک صیاد خود در این نرم‌افزار این معضل را به راحتی برطرف کنند. یکی از قابلیت‌های ساد۲۴ ، برنامه ثبت چک جهت یادآوری به صادرکنندگان چک است. لذا شما با نصب این نرم‌افزار به راحتی می‌توانید از تاریخ موعد چک‌های خود مطلع شوید.

آیکون چک ساد 24

در پایان می‌توان اشاره کرد  اگر از کسانی هستید که از دسته چک استفاده می‌کنید و به دنبال بهترین برنامه ثبت چک هستید تا از این طریق با ثبت چک صیاد خود از مزایای آن بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا از ساد۲۴ استفاده کنید.

از کدام برنامه برای ثبت چک استفاده کنیم؟ + معرفی نرم‌افزار

اگر از کسانی هستید که از دسته چک استفاده می‌کنید و به دنبال بهترین برنامه ثبت چک هستید؛ اینک قطعا به نرم‌افزاری جهت ثبت چک صیاد نیاز دارید، چه بهتر که یک برنامه مدیریتی کامل برای حسابرسی دقیق بر چک‌ها نصب کرده و استفاده کنید.

سامانه ساد۲۴ سال‌هاست که خدمات بانکی از جمله استعلام چک ، اعلام سرقت یا مفقودی چک، راس گیری چک، محاسبه اقساط وام بانکی، تنظیم یادآور برای چک‌های دریافتی یا پرداختی و هم‌اکنون استعلام چک صیاد را جهت سهولت مردم عزیزمان ارائه می‌دهد که می‌توانید با نصب این نرم‌افزار برروی تلفن همراه خود از این ویژگی‌ها و برخی قابلیت‌های کاربردی دیگر بهره‌مند شوید.

و در آخر اگر تصمیم به نصب برنامه‌ای با تمام ویژگی‌های لازم جهت مدیریت دسته‌چک خود گرفته‌اید بر روی لینک زیر کلیک کرده و آن را دریافت کنید.

اپلیکیشن ساد۲۴ را می‌توانید از کافه بازار رایگان دانلود کنید:
دانلود اپلیکیشن استعلام چک و محاسبه سود بانکی

1.6/5 - (263 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. سلام و روز بخیر زنگ هشدار رو از کدام قسمت میشه تغییر داد یا صداشو درست کرد شدیدا رو مغزه هرچی برنامرو گشتم همچین امکاناتی نداشت یا حتی راهنا نداره

  2. اصلا امکان تایید چک با کارت بانک ملی مقدور نیست
    لطفا برنامه تونو کامل کنید بعد معرفی کنید تا الاف نشیم

    1. سلام دوست عزیز متاسفانه این مشکل برای کاربران بانک ملی پیش آمده است. این مشکل دو علت دارد ۱.زمانی که قصد تایید چک را داشتید سامانه صیاد قطع بوده است. ۲. باید با پشتیبانی بانک ملی تماس بگیرید تا مشکل را در سوابق پرونده شما در این بانک برطرف کنند.
      پیشنهاد می‌کنم اگر در بانک دیگری حساب دارید در برنامه ساد۲۴ وارد بانک دیگری شود.
      فیلم آموزشی تایید چک صیاد در وبلاگ ساد۲۴
      https://sad24.ir/blog/2021/08/07/what-is-a-sayyad-cheque/

    1. سلام دوست عزیز ابتدا برنامه خود را بروزرسانی کنید سپس در منوی اصلی برنامه گزینه ثبت چک صیاد را انتخاب کرده تا لیست همه بانک‌های کشور برای شما نمایش داده شود سپس بانک صادرکننده دسته چک را انتخاب کرده و چک صیاد خود را ثبت کنید.
      دانلود رایگان برنامه ساد۲۴ https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

  3. دو تا سوال داشتم :
    ۱- آیا چک همه بانک ها (ملی ، صادرات ، تجارت ، ملت و ….) رو میشه تو این نرم افزار ثبت کرد ؟
    ۲- اگرجواب سوال ۱ بله است ، آیا برای ثبت چک هر بانکی باید اطلاعات حساب اون بانک رو جداگانه وارد کنیم ؟

    1. سلام دوست عزیز بله امکان ثبت چک صیاد همه بانک‌ها در برنامه ساد۲۴ وجود دارد.
      وارد برنامه ساد۲۴ شده و از قسمت ثبت چک صیاد بانک صادرکننده دسته چک را انتخاب می‌کنید و چک خود را ثبت می‌کنید.
      پیشنهاد می‌شود مقاله ثبت چک در سامانه صیاد را در وبلاگ ساد۲۴ بخوانید.
      https://sad24.ir/blog/2021/08/29/registrar-um-sayyad-cheque/
      دانلود رایگان برنامه ساد۲۴
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا