بهترین برنامه برای مدیریت چک صیاد

با شروع سال ۱۴۰۰ و در اولین روز کاری سال یعنی پنجم فروردین ماه، با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و اجرایی شد ؛ طبق این قانون زین‌پس در زمان دریافت چک نیاز است که اطلاعات آن را در سامانه صیاد از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه ثبت و تایید کنید. درغیر این صورت لاشه چک شما بی‌اعتبار خواهد شد. در این مقاله بهترین برنامه جهت مدیریت چک‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد؛ اگر در معاملات روزانه خود از چک استفاده می‌کنید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

راه‌های ثبت چک صیاد

یکی از سوالات مهمی که در رابطه با سامانه صیاد قانون جدید صدور چک مطرح می‌شود، آن است که نحوه ثبت چک در سامانه صیاد به چه صورت بوده و چگونه چک را در سامانه صیاد ثبت کنیم؟
چک های صیادی چک‌های جدیدی هستند که تفاوت‌هایی با چک‌های قدیمی دارند. یکی از مهم ترین این تفاوت‌ها داشتن شناسه صیادی ۱۶ رقمی است. این شناسه ۱۶ رقمی لازمه بسیاری از اقدامات مربوط به این چک است. به طور مثال شما می‌توانید با در دست داشتن این شناسه، به یکی از سامانه‌های منتخب صیادی مراجعه کنید و از وضعیت بدهی صادر کننده چک مطلع شوید.

نوشتن چک صیاد

اما به چه نرم‌افزاری می‌توان اعتماد کرد؟

سامانه ساد۲۴ سال‌هاست که خدمات بانکی از جمله استعلام چک (ساد۲۴)، اعلام سرقت یا مفقودی چک، راس گیری چک، محاسبه اقساط وام بانکی، تنظیم یادآور برای چک‌های دریافتی یا پرداختی و هم‌اکنون استعلام چک صیاد را جهت سهولت مردم عزیزمان ارائه می‌دهد که می‌توانید با نصب این نرم‌افزار برروی تلفن همراه خود از این ویژگی‌ها و برخی قابلیت‌های کاربردی دیگر که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود بهره‌مند شوید.

اعتماد به نرم افزارها

آیا چک دریافتی من پرداخت خواهد شد؟

با کمک ویژگی موجود در اپلیکیشن ساد۲۴ به نام استعلام صیاد میتوانیم از وضعیت خوش حسابی شخص صادر کننده چک باخبر بشویم. یعنی با وارد کردن کد ۱۶ رقمی صیاد درج شده بر روی چک در نرمافزار ساد۲۴ استعلامی تحت عنوان استعلام صیاد برای شما نمایش داده خواهد شد که شامل چند بخش از جمله ،نتیجه استعلام که با نام رنگ مشخص میشود، نام و نامخانوادگی مالک چک، و توضیحات نتیجه استعلام میباشد.

اکنون با دانستن سابقه فرد صادر کننده چک میتوانیم تصمیم درستی در زمان دریافت چک بگیریم و از عواقب گاهاً دردسر ساز جلوگیری کنیم.

نکته: در بخش (سوابق استعلام صیاد) نیز میتوانید استعلامهای قبلی خود را مشاهده کنید.

پرداخت چک صیاد

وجه تمایز ساد۲۴ با بقیه نرم‌افزارها

در زمان دریافت چک در وجه حامل باید به این نکته نیز توجه کرد که آیا این چک سرقتی/مفقودی نیست؟
این قابلیت نیز مدت‌هاست که در نرم‌افزار ساد۲۴ درحال کار و خدمت رسانی است؛ با وارد کردن شماره شبا و شماره سریال چک در بخش استعلام ساد۲۴، علاوه بر جلوگیری از نقل و انتقال و سوء استفاده چک سرقتی/مفقودی، از دارایی‌های خود نیز محافظت کنید و یک گام جلوتر از کلاهبرداران باشید.

منوی دریافتی یادآور چک در برنامه ساد 24
منوی افزودن یادآور پرداختی چک در ساد 24

چرا داشتن یک یاد آور چک ضروری است؟ + معرفی راهکار

با توجه به مشغله‌های کاری فراوان، فراموشی سررسید چک یک استرس و نگرانی بزرگ است که ذهن صاحب چک را مشوش می‌کند و ممکن است انقدر زیاد باشد که آرامش از زندگی وی صلب شود. در اپلیکیشن ساد۲۴، قسمتی به نام یادآور چک وجود دارد تا زمانی که موعد چک شما فرا می‌رسد، از طریق تلفن همراه شما که همواره همراه شماست بسیار هوشمندانه و به موقع سررسید چک را به شما یادآوری کند.

کاربرد راس‌گیری در معاملات

راس‌گيری چک درواقع روش محاسبه سررسيد واقعی تعدادی چک دريافتی با مبالغ مختلف و در تاريخ‌های مختلف از شخصی واحد می‌باشد. برای مثال اگر يک مشتری قرار بوده تا مبلغی را طبق توافق در تاريخ خاصی با شما تسويه كند و اكنون تعدادی چک با مبالغ مختلف و در تاريخ‌هاي متنوع به شما داده است، با استفاده از راس‌گيری می‌توانيد بدانيد كه آيا راس مجموع چک‌های دريافتی در همان تاريخ توافق شده می‌باشد يا كمتر/بيشتر شده.

محاسبه اقساط وام بانکی

از دیگر ویژگی‌های برنامه ساد۲۴ می‌توان از محاسبه‌گر اقساط وام بانکی نیز یاد کرد.
جهت استفاده از این قابلیت، به فهرست برنامه رفته و محاسبه اقساط وام بانکی را انتخاب کرده و مقادیر را وارد کنید. نتیجه این عملیات در پایین صفحه نمایش داده خواهدشد.

و در آخر

همه ساله تغییراتی در زمینه چک صورت می‌پذیرد و هر سال قوانین در حوزه چک سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند تا معاملات امن‌تری را برای معامله کنندگان فراهم کنند؛ از این رو نیاز است که از برنامه‌ای جهت مدیریت چک‌های خود کمک بگیریم و البته چه بهتر که این اپلیکیشن روی تلفن همراه باشد و تمام نیازهای مارا درحوزه چک برطرف کند.

1.2/5 - (106 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا