آموزش نحوه کار سامانه استعلام چک برگشتی با کد ملی – گام به گام

این روز ها با توجه به عدم اطلاع رسانی درست درباره سامانه صیاد، اکثر افراد آن را با نام استعلام چک با کد ملی می شناسند. اما باید بدانید که چنین سامانه ای وجود ندارد و اگر می خواهید از چک های برگشتی صادر کننده چک استعلام بگیرید، باید شماره صیادی درج شده روی یکی از چک های او را در اختیار داشته باشید.

در ادامه درباره روش های درست استعلام چک و اطلاع رسانی های غلط درباره سامانه صیاد با شما سخن می گوییم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

استعلام چک برگشتی با کد ملی

استعلام چک از طریق کد ملی امکان ندارد و برای اطلاع از تعداد و مبلغ چک های برگشتی صادر کننده چک باید شماره صیادی درج شده روی یکی از چک های صادر کننده چک را داشته باشیم. با داشتن شماره صیادی از طریق اپلیکیشن ساد۲۴ می توانید ضمن اطلاع از سرقتی/ مفقودی نبودن چک دریافتی از تعداد و مبلغ چک های برگشتی صادر کننده چک آگاه شوید و با آرامش خاطر معامله کنید.

بیشتر بخوانید: استعلام چک سریع و آسان

سامانه استعلام چک برگشتی

سامانه استعلام چک برگشتی یا همان سامانه سامانه صیاد، چند سالی است که در جهت پیشگیری از وقوع جرم فعالیت می کند. فعالیت ها و خدمات این سامانه در جهت جلوگیری از برگشت خوردن چک است و به همین خاطر امنیت و اعتبار را به معاملات که با چک انجام می شود، برگردانده است. بعد از راه اندازی سامانه استعلام چک صیادی، آمار چک های برگشتی را به طرز چشمگیری کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: چک برگشتی از پیگیری چک تا نقد کردن پول

استعلام از بانک مرکزی با کد ملی

همانطور که در ابتدای متن گفتیم استعلام از بانک مرکزی با کد ملی امکان پذیر نیست و این اشتباه رایجی است که در بین صاحبان چک جا افتاده است. استعلام چک با کمک شماره صیادی روی چک انجام می شود و این استعلام با کد ملی امکان پذیر نیست.

استعلام چک برگشتی قدیمی

استعلام چک برگشتی قدیمی از طریق سامانه صیاد بانک مرکزی امکان پذیر نیست و فقط به کمک استعلام ساد امکان پذیر است. استعلام چک برگشتی قدیمی از طریق سامانه رسمی و کشوری ساد۲۴ یا اپلیکیشن ساد۲۴ انجام می شود.

شماره پیامک استعلام چک

استعلام چک از طریق پیامک با سرشماره ۷۰۱۷۰۱ امکان پذیر است. اما استعلام چک به صورت پیامکی دارای ۳۵۰ تومان هزینه است. هزینه دار بودن استعلام پیامکی چک برگشتی باعث شده این سامانه جز خدمات ارزش افزوده یا وس به شمار بیاید به همین علت جدیدا این سامانه دچار اختلال شده است.

بیشتر بخوانید: استعلام پیامکی چک برگشتی

اپلیکیشن استعلام چک

اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴ یکی از کامل ترین و جامع ترین اپلیکیشن های حوزه چک هست که می توانید به طور کاملا رایگان از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن تحت حمایت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هست و خدمات مدیریت ۳۶۰ درجه چک را به شما ارائه می دهد. کلیه خدمات و امکانات ساد۲۴ رایگان می باشد.

اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴، را همین الان از کافه بازار دانلود کنید.

2.1/5 - (354 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫23 دیدگاه ها

    1. کاربر محترم سلام، استعلام چک در برنامه ساد۲۴ مستقیم از بانک مرکزی می‌باشد و مخصوص چک‌هایی که دارای کد ۱۶ رقمی هستند می‌باشد. در صورتی که فرد صادرکننده چک در پرونده خود در گذشته چک برگشتی داشته باشد با وارد کردن شناسه ۱۶ رقمی چک ایشان در قسمت استعلام چک برنامه ساد۲۴ وضعیت حساب مشخص می‌شود.
      دانلود رایگان برنامه ساد۲۴ https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

  1. با سلام ممنون میشم راهنماییم کنید من حدودا تعداد ۱۰ فقره چک برگشتی دارم که پاس نشده و دست کساییه که دیگه بهشون دسترسی ندارم الان نه ساله که گذشته آیا میتونم با این که پاس نشده رفع سو اثر کنم مچکرم

    1. سلام دوست عزیز شرایط کامل رفع سوءاثر از چک برگشتی را در مقاله صفر تا صد چک صیاد بخوانید. https://sad24.ir/blog/2021/08/07/what-is-a-sayyad-cheque/
      با وارد کردن شناسه ۱۶ رقمی چک خود در قسمت استعلام چک برنامه ساد۲۴ وضعیت حساب شما مشخص می‌شود.
      دانلود رایگان برنامه ساد۲۴ https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

  2. سللم خسته نباشید من‌چنتا چک برگشتی دارم نمیدونم چه کسی برگشت زده با این برنامه میتونم بدونم چه کسانی برگشت زده اند ، چک من قدیمی است

    1. سلام دوست عزیز با برنامه ساد۲۴ در قسمت استعلام صیاد می‌توانید بفهمید چند فقره چک برگشتی دارید ولی امکان فهمیدن اینکه چه کسی چک را برگشت زده است وجود ندارد.

  3. من یه برگه چک برگشتی داشتم سال ۹۷ شکایتی هم رو چک نیست باتوجه با اینکه به گفته اینکه بعد از سه سال رفع سواثر میشود از بانک مرکزی پاک میشود صحیح است

    1. سلام جهت استعلام سوابق حساب خود در برنامه ساد۲۴ وارد قسمت استعلام چک صیاد شده و شماره ۱۶ رقمی چک صیاد خود را وارد نمایید. سوابق شما نمایش داده می‌شود.
      دانلود رایگان برنامه ساد۲۴
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app
      پیشنهاد می‌شود روش‌های رفع سوءاثر از چک برگشتی را در مقاله صفرتاصد چک صیاد و چک برگشتی بخوانید.
      https://sad24.ir/blog/2021/08/07/what-is-a-sayyad-cheque/

    2. خیر متاسفانه , ۱۰ سال هم بگذره باید تشریف ببرید بانک ۱۲ هزار تومن بدید و پس از ۳ روز کاری رفع سواثر می شود

  4. سلام من دو چک برگشتی از سال ۸۹ داشتم الان برا رفع سوء اثر اقدام کردم اما هنوز اعمال نشده ده روز هم گذشته و الان برا ثبت چک های جدید تو سامانه صیاد دچار مشکل شدم میتونید راهنماییم کنید

    1. سلام زمانی که برای رفع سوءاثر از چک برگشتی اقدام می‌کنید بانک موظف است بین ۷تا۱۰ روز کاری سوءاثر را ازسوابق شما حذف کند.جهت پیگیری مجدد به بانک مراجعه کنید.

  5. با سلام .لطفا یاداور شوید با این نرم افزار چگونه از سواثر شدن چک های خود اطلاع پیدا کنم با تشکر

    1. سلام شما می‌توانید در نرم‌افزار ساد۲۴ گزینه استعلام صیاد را انتخاب کرده و شناسه ۱۶ رقمی چک صیاد خود را وارد نمایید سپس وضعیت شما نمایش داده می‌شود.
      پاسخ به سوالات متدوال در حوزه چک صیاد را در مقاله صفرتاصد چک صیاد بخوانید
      https://sad24.ir/blog/2021/08/07/what-is-a-sayyad-cheque/
      دانلود رایگان برنامه ساد۲۴
      https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app

  6. با سلام .لطفا یاداور شوید با این نرم افزار چگونه از سواثر شدن چکهای برگشتی خود اطلاع پیدا کنم با تشکر

    1. سلام. شما می‌توانید از منوی برنامه ساد۲۴ قسمت استعلام صیاد را انتخاب کرده و بعد از ورود شناسه۱۶رقمی چک صیاد خود، از رفع سوءاثر از سوابق خود استعلام بگیرید.
      دانلود رایگان برنامه ساد۲۴ https://cafebazaar.ir/app/ir.sad24.app
      مقاله صفرتاصد چک صیاد در وبلاگ ساد۲۴
      https://sad24.ir/blog/2021/08/07/what-is-a-sayyad-cheque/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا