مزایا و معایب چک صیاد و اسان ترین نحوه دریافت آن را اینجا بخوانید

چند سالی است که با تصویب قانون جدید چک، چک صیاد جای چک های قدیمی را گرفته است. به کمک این چک های صیادی می توانید قبل از دریافت چک از سابقه صادرکننده چک مطلع شوید.

چک صیاد چیست و چه فرقی با چک معمولی دارد؟

چک های صیادی در واقع همان چک های معمولی هستند با این تفاوت که چک های قدیمی یا معمولی قابلیت استعلام گرفتن نداشتند و نمی شد از سابقه صادرکننده چک مطلع شد. با استعلام چک صیادی می توانید متوجه شوید که آیا صادر کننده چک در پرونده مالی خود چک برگشتی دارد یا خیر؟

اپلیکیشن استعلام چک صیاد ساد۲۴، به صورت کاملا رایگان این امکان را برای شما فراهم کرده تا از خوش حسابی صادر کننده چک مطلع شوید. در صورتی که استعلام با سامانه پیامکی بانک مرکزی ۳۵۰ تومان هزینه و دردسر های زیادی دارد.

نحوه استعلام چک صیاد

  1. استعلام غیر رایگان چک صیاد با پیامک: برای استعلام گرفتن از چک صیادی باید شماره صیادی روی چک را به شماره شماره ۷۰۱۷۰۱ارسال کنید این روش دارای هزینه است و به ازای هر پیامک مبلغ ۳۵۰ تومان هزینه از حساب شارژ سیم کارت شما کم خواهد شد!
  2. استعلام چک صیاد رایگان با اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴: این روش استعلام چک، در حال چک جامع ترین و سریع ترین روش استعلام چک است که می توانید با نصب این اپلیکیشن استعلام چک از خوشحسابی صادر کننده چک مطلع شوید. با این اپلیکیشن رایگان استعلام بگیرید و در کنار خوش حسابی از سرقتی/مفقودی نبودن چک نیز اگاه باشید.

بیشتر بخوانید: استعلام چک سریع و آسان

شرایط دریافت دسته چک صیاد

برای گرفتن دسته چک صیاد باید مراحل مختلفی را طی کنید. در شکل زیر مراحل دریافت دسته چک صیاد توضیح داده شده است:

مراحل دریافت چک صیادی

اگر میخواهید قبل از مراجعه به بانک از وضعیت فعلی خود استعلام بگیرید کافی است شماره صیادی روی یکی از چک های خود را در اپلیکیشن ساد۲۴ استعلام بگیرید تا وضعیت شما مشخص شود.

معرف در دسته چک، کسی است که شما را به بانک معرفی می کند و هیچ مسئولیتی در قبال چک های شما ندارد.
معرف شرایط خاصی نیز ندارد فقط کافی است که در بانک حساب داشته باشد.

نمونه چک صیادی

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید، چک صیادی به شکل زیر هست و شما می توانید در سمت چپ چگ شماره صیادی و شماره سریال و شماره سری چک را مشاهده کنید و در پایین پک هم شماره شبای مربوط به حساب شما درج شده است.

مشخصات چک صیاد

نحوه نوشتن چک صیادی

برای نوشتن چک صیاد کافی است نکات کلی را بدانید:
تاریخ سررسید که روی چک نوشته شده است، دقیقا همان تاریخی است که شما قصد دارید، در ان تاریخ چک را نقد کنید. پس در نوشتن تاریخ سررسید چک دقت کنید و حتما آن را به خاطر بسپارید. اگر فکر می کنید که امکان دارد تاریخ چک را فراموش کنید حتما تاریخ چک را در یادآور چک صیاد ساد۲۴ ثبت کنید.

حتما بخوانید: نحوه نوشتن چک صیاد

مبلغ چک را هم به حروف و هم به عدد بنویسید و در نوشتن آن دقت کنید زیرا هرگونه عدم تطابق مبلغ روی چک یا خط خوردگی آن موجب برگشت خوردن چک می شود. اگر فکر می کنید این کار هم برای شما کار مشکلی است، حتما از مبدل عدد به حروف و ریال به تومان ساد۲۴ استفاده کنید.

اپلیکیشنی برای یاد آوری چک و تبدیل عدد به حروف یا همان ساد۲۴ را می توانید رایگان از کافه بازار دانلود کنید برای دانلود اینجا کلیک کنید.

مزایا و معایب چک صیاد

از مهم ترین مزایای ساد۲۴ میتوان به این موضوع اشاره کرد که می توانید قبل از دریافت چک از خوش حسابی صادر کننده چک مطلع شوید.

از دیگر مزایای چک صیاد می توان به عدم اعطای دسته چک به افراد فاقد صلاحیت اشاره کرد.
با توجه به نکات امنیتی چک صیاد، امکان جعل چک های صیادی برای جاعلان وجود ندارد و کار بسیار سختی است.

یکی از معایب چک صیاد این است که نمیتوان با استعلام صیاد از سرقتی مفقودی بودن آن مطلع شد، برای اطلاع از سرقتی/مفقودی نبودن چک دریافتی حتما از سامانه استعلام چک ساد۲۴ کمک بگیرید.

2.4/5 - (150 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا