خدمات ارزش افزوده، سدی برای اجرای قانون جدید چک صیاد

مدتی است که افرادی که با چک سر و کار دارند وبه طور کاملا هوشمندانه ای همیشه قبل از دریافت چک استعلام می گرفتند، با مشکل اختلال در سامانه استعلام چک صیاد دست و پنجه نرم می کنند. ابتدا به بررسی و سپس به رفع مشکل استعلام چک می پردازیم. با ما همراه باشید.

استعلام چک صیاد یا خدمات ارزش افزوده؟

مدتی‌است به دستور وزارت ارتباطات، سامانه استعلام پیامکی چک برگشتی جزء سامانه های خدمات ارزش افزوده به حساب می آید. در پی این دستور اختلالات فراوانی در این سامانه بوجود آمده است و اکثر استعلام ها بی پاسخ می ماند. این اتفاق باعث شده است که سامانه استعلام چک صیاد ماهیت سهل الوصول بودن خود را از دست بدهد.

استعلام چک صیاد چیست و چه فایده ای دارد؟

با تصویب شدن قانون جدید چک در سال های اخیر، تغییر تحول های مفیدی در این حوزه صورت پذیرفت. با جایگزین شدن دسته چک های صیاد به جای دسته چک های قدیمی این امکان افراد فراهم شد تا قبل از دریافت چک ازپیشنیه صادر کننده چک مطلع شوند.

واضح و مبرهن است که تصویب و اجرای چنین قانونی نیازمند دقت، تلاش، کارشناسی و زیرساخت های فراوانی بوده است که به درست ترین شیوه انجام شد.

مزایای سامانه استعلام چک صیاد چیست؟

همانطور که گفتیم این سامانه یک سامانه دقیق و کارشناسی شده است که آمار چک های برگشتی و کلاه برداری را تا حد ممکن کاهش می دهد. با راه اندازی سامانه صیاد معایب و خلل هایی که در حوزه چک وجود داشت کاهش یافت و چک صیاد با ویژگی های منحصر به فرد توانست اعتباری دوباره به چک و مبادلات با چک ببخشد.

استعلام چک صیادی قبل از دریافت آن

از مزایای چک های صیادی می توان به این مورد اشاره کرد که شما میتوانید قبل از دریافت چک با وارد کردن شماره ۱۶ رقمی روی چک در سامانه پیامکی استعلام چک و یا اپلیکیشن ساد۲۴ از خوش حسابی صادر کننده چک مطلع شوید. هر فردی می‌تواند با ارسال پیامکی به سامانه استعلام پیامکی چک برگشتی یا وارد کردن آن در اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴، بدون هیچ کار اضافه‌ای، سوابق طرف معامله را سنجیده و تصمیم به فروش یا عدم فروش کالای خود کند و نگران این نباشد در گیر مشکلات چک برگشتی شود.

مراحل استعلام چک جهت اطمینان از پاس شدن آن

همین الان از کافه بازار رایگان دانلود کنید: اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴

افزایش رونق اقتصادی

با توجه به ساده بودن استعلام چک های برگشتی و راحت بودن استفاده از آن، در مدت کوتاهی استعلام گرفتن از چک های صیادی بین همه بازاریان و معامله کنندگان رواج پیدا کرد و این باعث افزایش رونق اقتصادی در جامعه شد.

البته این در حالی است که قانون جدید چک به طور کامل اجرا نشده و فقط به برخی از از آن ها عمل شده است. در صورت اجرا شدن کامل قانون چک جدید، تحولی بزرگ تر رخ خواهد داد و اثرات مثبت بیشتری از آن در بازار نمایان خواهد شد.

استعلام چک برگشتی با پیامک رایگان نیست، مشکل اینجاست!

پس از اقدامات جدی وزیر ارتباطات برای مقابله با خدمات ارزش افزوده یا همان وس، سامانه استعلام چک صیاد نیز به عنوان خدمات ارزش افزوده شناخته شد. با توجه به اینکه استعلام چک صیاد از طریق پیامک رایگان نیست، باید از طریق شارژ کیف پول استعلام چک بگیرید.

با ساد۲۴ رایگان و بدون دردسر استعلام بگیرید.

با توجه به این مشکل که جدیدا در سامانه پیامکی چک بوجود امده است، استعلام چک بتدیل به یک کار طولانی و طاقت فرسا شده است. برای استعلام گرفتن از چک های خود در یک مرحله و در کمتر از یک دقیقه بدون اتلاف وقت و کاملا رایگان ، کافی است تا اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴ را نصب کنید.

همین الان از کافه بازار رایگان دانلود کنید: اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴

عدم اطلاع رسانی درست به مردم مشکل ساز است

با توجه به این که هیچ گونه اطلاع رسانی مبنی بر اینکه سامانه استعلام چک برگشتی یا همان سامانه استعلام چک صیاد، جز خدمات ارزش افزوده قرار گرفته است، انجام نشده است، کاربران این سامانه گمان می کنند که اختلالی در این سامانه رخ داده است.
این نگرش که «در سامانه استعلام چک، اختلالاتی وجود دارد» باعث بی اعتمادی مردم نسبت به این سامانه می شود و اگر مدت بیشتری طول بکشد سامانه استعلام چک صیاد از نظر مردم بی اعتبار خواهد شد.

چطور با وجود این شرایط باز هم از استعلام پیامکی استفاده کنیم؟

برای استفاده از خدمات استعلام پیامکی چک باید ابتدا کیف پول الکترونیکی خود را شارژ کنید. پس از شارژ کیف پول استعلام بگیرید تا جواب استعلام را دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: استعلام پیامکی چک، فقط با شارژ کیف پول الکترونیکی امکان پذیر است.

همچنین می توانید برای آسان تر شدن کار خود با اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴ کاملا رایگان استعلام بگیرید.

سامانه ساد۲۴ سامانه ثبت و استعلام چک های سرقتی و مفقودی است، برای جلوگیری از نقل و انتقال چک های مفقودی یا سرقتی خود کافی است آن ها را در سامانه ساد۲۴ ثبت کنید.

1.2/5 - (81 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا