استعلام چک برگشتی با ساد۲۴، پیشنهاد ویژه وکلای برجسته کشور

یکی از معضلاتی که تا چندی قبل در مبحث معامله با چک وجود داشت این بود که افراد نمی توانستند از وضعیت حساب صادر کننده چک مطلع شوند. به عنوان مثال نمی توانستند بررسی کنند که آیا صادر کننده چک خوش حساب است یا خیر؟ آیا تا کنون چک برگشتی دارد یا خیر؟ اما امروزه می توان با استعلام چک برگشتی از میزان و مبلغ تعداد چک های برگشتی صادر کندده مطلع شوید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

چطور با استعلام چک برگشتی از تعداد چک برگشتی صادر کننده چک آگاه شویم؟

اگر شما هم جر افرادی هستید که نمیخواهید درگیر چک های برگشتی شوید، کافی است که قبل از دریافت چک از چک ها استعلام بگیرید.
استعلام چک برگشتی بدین معناست که درست قبل از اینکه از شخص مورد نظر چک را دریافت کنید، ابتدا استعلام بگیرید که آیا این شخص تا کنون چک برگشتی داشته یا خیر؟ اگر چک برگشتی داشته باشد در نتیجه استعلام چک برگشتی شما مبلغ حدودی چک نمایش داده می شود.

با راه اندازی سامانه صیاد، این امکان برای دریافت کنندگان چک فراهم شد تا قبل از دریافت چک از خوش حسابی صادر کننده چک اطمینان پیدا کنند.

برای اطلاعات بیشتر راجع به استعلام چک برگشتی مطلب استعلام چک برگشتی ساد۲۴ را مطالعه کنید.

از دیگر معضلاتی که در زمینه چک و چک های برگشتی وجود داشت این بود که پس از اطمینان نسبت به سفید بودن وضعیت چک برگشتی، و نداشتن سوء اثر نمی شد اطمینان حاصل کرد که چک دریافتی سرقتی یا مفقودی نباشد.

اطلاعات کامل و جامع راجع به چک برگشتی را در این مطلب بخوانید!

چطور با استعلام چک از سرقتی/مفقودی نبودن چک مطمئن شویم؟

با راه اندازی سامانه ساد ۲۴، سامانه استعلام دسته چک تحت حمایت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه این امکان برای دریافت کنندگان چک فراهم شده است که بتوانند قبل از دریافت چک از سرقتی یا مفقودی نبودن چک دریافتی مطلع شوند.

با راه اندازی این سامانه، دیگر این معضل در حوزه چک وجود ندارد که چک دریافتی سرقتی یا مفقودی باشد. برای اطلاع از سرقتی نبودن از چک باید شماره شبا چک را به همراه سریال چک در سامانه ساد۲۴ یا اپلیکیشن ساد۲۴ وارد کنید.

در ادامه مطلب ویدئویی از وکیل گرانقدر سرکار خانم فائزه صداقتی برا شما به اشتراک گذاشته ایم لطفا تا انتهای ویدئو به صحبت های این بزرگوار گوش فرا دهید.

پیشنهاد وکیل پایه یک دادگستری سرکار خانم صداقتی برای استعلام چک سرقتی

سرکار خانم صداقتی در این ویدئو بیان می کنند که :

سابقا با معضل رو به رو بودیم که در زمانی که چکی را دریافت می کردیم نمی توانستیم از وضعیت خوشحسابی، سرقتی یا مفقودی و مسدود بودن حساب اطلاع پیدا کنیم. با راه اندازی سامانه ساد۲۴ به صورت ۲۴ ساعته این امکان برای شما فراهم شده که از وضعیت حساب و وضعیت چک اطلاع پیدا کنید.

پس هر زمانی که چک دریافت کردید به سامانه www.sad24.ir مراجعه کنید و با درج اطلاعات چک دریافتی از وضعیت حساب صادر کننده چک مطلع شوید. از سایر مزایای سامانه ساد۲۴ این است که در صورت سرقت یا مفقود شدن چک می توانید در هر ساعت از شبانه روز چک خود را در این سامانه ثبت کنید.

برای اطلاع از وضعیت حساب صادر کننده چک قبل از دریافت چک، همین الان اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴ را از کافه بازار دانلود کنید.
برای دانلود اینجا کلیک کنید.

آسان ترین راه و مطمئن ترین راه برای استعلام چک های برگشتی

همانطور که می دانید راه های مختلفی برای استعلام از چک برگشتی وجود دارد اما همانطور که در اول مقاله ذکر کردیم، فقط اطلاع از تعداد چک برگشتی و مبلغ آن ها برای استعلام چک کافی نیست و باید از سرقتی و مفقودی نبودن چک دریافتی نیز مطمئن شوید.

مراحل استعلام چک جهت اطمینان از پاس شدن آن

تنها یک راه حل وجود دارد تا همزمان از سرقتی مفقودی نبودن و خوش حسابی صادرکننده چک مطلع شوید و آن هم اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴ است. اپلیکیشن ساد۲۴ یک مدیر همه جانبه چک هست که متعلق به سامانه ساد۲۴ می باشد. این اپلیکیشن پیشنهاد ویژه وکلای محترم به شما عزیزان است.

اپلکیشن ساد۲۴ ضمن استعلام رایگان سرقتی/مفقودی نبودن چک و استعلام چک برگشتی، کاربردهای رایگان دیگری برای شما عزیزان فراهم کرده است این کاربرد ها عبارتند از:

  • یادآور برای چک های دریافتی و پرداختی
  • یادآور برای اقساط بانکی
  • محاسبه سود و اقساط وام بانکی
  • ثبت چک های سرقتی/مفقودی
  • بایگانی چک ها
  • راس گیری از چک ها با قابلیت تغییر مبدا زمانی
  • مبدل عدد به حروف

اگر شما جز افرادی هستید که با چک یا دسته چک سر و کار دارید حتما اپلیکیشن ساد۲۴ را از کافه بازار دانلود کنید تا بتوانید به راحتی و بدون دغدغه امور مربوطه را مدیریت کنید و با ارامش خاطرو آگاهانه چک را بپذیرید.

برای اطلاع از وضعیت حساب صادر کننده چک قبل از دریافت چک، همین الان اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴ را از کافه بازار دانلود کنید.
برای دانلود اینجا کلیک کنید.

1.2/5 - (41 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. دیدگاه من این است اصلا قانون چک راهی برای اعتماد وبعد نابودی من ۹ میلیون خرج کرده وپی گیری به گدایی مرساند خدا ارج بدهد بانی انرا.من ۲ماه .صاحب حساب قدرت داره وکارمند.دادگاه اماه ابلاغ نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا