معرفی و اموزش کار با سامانه ثبت شکایات مشتریان بانکی دارای تسهیلات قرض الحسنه

با توجه به فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا یا همان covid-19، کسب کارهای زیادی از رونق افتادند و به به انها لطمه اقتصادی زیادی وارد شد. در این راستا بانک مرکزی تدابیری اندیشید تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند. همچنین با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، مصوباتی را صادر کرد که برخی از اقشار جامعه تحت فشار اقتصادی نباشند. از طرفی سامانه ثبت شکایت مشتریان بانکی دارای تسهیلات قرض الحسنه را راه اندازی کرد که مردم می توانند شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند. بانک مرکزی تاکید کرده است که شکایات مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

قوانین جدید بانک مرکزی برای مشتریان در زمان ویروس کرونا

رئیس کل بانک مرکزی در توضیح این تصمیم افزود: بر اساس قانون، هر فردی که چک بانکی وی برگشت بخورد، از خدمات بانکی محروم می‌شود ولی امروز از رئیس جمهور درخواست کردیم تا این مهلت داده شود تا کسانی که در فاصله اول اسفند تا آخر اردیبهشت ۹۹، چک برگشتی دارند، بتوانند از خدمات بانکی بهره گیرند؛ البته رابطه حقوقی که بین صادرکننده چک و ذی نفع وجود دارد، سر جای خود باقی خواهد ماند؛ اما شرط محرومیت از خدمات بانکی را حذف خواهیم کرد تا از زمانی که چک یک فرد برگشت بخورد، تا سه ماه می‌تواند از خدمات بانکی استفاده کند و سایر محرومیت‌های قانونی شامل حال وی نخواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، ۱۰ رسته کسب و کار تعیین شده بود که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، بنابراین این افراد می‌تواند سه قسط اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ را پرداخت نکنند؛ ضمن اینکه مردمی که کسب و کار آنها مشمول این ده گروه بوده، آسیب دیده و نتوانستند که درآمد کسب کرده و تسهیلات خود را پرداخت کنند، تا سه ماه می‌توانند به بانک‌ها مراجعه نکنند. بر این اساس، بانک‌ها بعد از سه ماه پرونده آنها را بررسی می‌کنند و کمک لازم را به آنها خواهند داشت.
همتی از پرداخت وام به ۴ میلیون نفر با نرخ سود ۴ درصد خبر داد و گفت: دریافت کنندگان این وام‌ها، طبقات آسیب پذیر کسب و کار هستند که بر این اساس دولت قبول کرده تا نرخ سود این تسهیلات به ۴ درصد کاهش یابد؛ این در حالی است که این افراد نیاز به ارایه ضامن نداشته و از یارانه خود، می‌توانند اقساط خود را بپردازند که این تصمیم مهمی بود که قرار است صورت گیرد.

سامانه ثبت شکایات احتمالی مشتریان تسهیلات قرض الحسنه

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای حمایت بانک مرکزی از کسب و کارهای زیان دیده از شیوع ویروس کرونا و تعویق پرداخت تسهیلات آنها و همچنین تعویق پرداخت تسهیلات وام‌های قرض الحسنه، سامانه ثبت شکایات احتمالی مشتریان بانکی دارای تسهیلات قرض الحسنه راه اندازی شد.

در پی ابلاغ بخشنامه های مربوطه به شبکه بانکی به اطلاع می رساند چنانچه از حساب کسانی که اقساط قرض الحسنه دارند یا از حساب ضامنین آنها در شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، برداشتی بابت اقساط انجام شد، هموطنان می توانند موضوع را در سامانه ذیل درج کنند و قطعا پیگیری لازم از طرف بانک مرکزی انجام خواهد شد.

سامانه ثبت شکایات

نحوه ثبت شکایت در سامانه ثبت شکایت مشتریان بانکی

  • ابتدا وارد سامانه شوید.
  • نام و نام خانوادگی خود را به همراه کد ملی را در کادر مربوطه وارد کنید.
  • شماره تماس را در کادر مربوط به شماره تماس وارد کنید.
پرکردن اطلاعات دریافت کننده وام
  • در مرحله بعد شما باید نام بانک و موسسه اعتباری مورد نظر را تایپ نمایید.
  • شعبه بانک یا موسسه اعتباری را ذکر کرده و سپس استان و شهرمربوطه را وارد نمایید.
وارد نمودن اطلاعات بانک
  • شکایت خود را نسبت به مواردی که در نظر دارید در قسمت«شرح شکایت » بنویسید و پس از وارد کردن عبارت امنیتی، دکمه ثبت را انتخاب کنید.
توضیح دلیل شکایت

سامانه ثبت و استعلام چک های بانکی ساد۲۴

سامانه ثبت و استعلام چک های برگشتی ساد۲۴، تحت حمایت قوه قضاییه، در جهت ثبت و استعلام چک های سرقتی و مفقودی راه اندازی شده است. شما می توانید با ثبت چک های سرقتی/مفقودی خود در این سامانه از نقل و انتقال آن ها در بازار جلوگیری کرده و از دارایی خود محافظت کنید.

سامانه ثبت و استعلام چک های بانکی

اپلیکیشن مدیریت ۳۶۰ درجه چک و اطلاع از رفع سوء اثر از چک بانکی

اگر شما جز افرادی هستید که در این مدت چک هایتان برگشت خورده است، سریعا برای رفع سوء اثر از آن ها اقدام کنید. همانطور که می دانید رفع سوء اثر از چک ها کار زمان بری هست و به به زمان نیاز دارد، پس با نصب اپلیکیشن استعلام چک صیاد ساد۲۴، از چک ها استعلام بگیرید و بدون مراجعه به بانک از رفع سوء اثر شدن ان ها مطلع شوید.
از دیگر ویژگی های اپلیکیشن ساد۲۴، میتوان به استعلام رایگان خوش حسابی صادرکننده چک، استعلام رایگان سرقتی/مفقودی نبودن چک دریافتی، یادآور چک و اقساط بانکی، محاسبه سود و اقساط وام بانکی، مبدل عدد به حروف و راس گیر چک اشاره کرد.

اپلیکیشن استعلام چک صیاد ساد۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما درمیان می گذارید سپاس گزاریم.

1/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا