آیا ظهرنویس چک قابل تعقیب کیفری هست؟

با توجه به تکرار فراوان و درخواست خوانندگان وبلاگ ساد‌‌‌‌‌۲۴ جواب به این سوال که «آیا ظهرنویس چک یا پشت نویسی چک قابل تعقیب کیفری هست؟» را در قالب یک پرسش و پاسخ به شما عزیزان ارائه میدهیم.

با سلام، بنده چک یکی از دوستانم را ظهرنویس (پشت نویسی) کردم و بعد از گذشت چند ماهی از تاریخ وصول چک، دارنده چک از بانک دستور عدم موجودی دریافت کرد و از صاحب چک و ظهرنویس شکایت کرده که قاضی شورای حل اختلاف، ظهرنویس را نیز محکوم به پرداخت مطالبه چک کرد ، اعتراض کردم و پرونده برای تجدید نظر به شعبه حقوقی دادگاه عمومی و خانواده رفت و دوباره قاضی تجدید نظر حکم شورا را تایید کرد و ظهرنویس را دوباره محکوم کرد، و الان دارنده چک حکم جلب سیار من را که ظهرنویس هستم را از شورا گرفته است،
خواهشمندم بنده را در حل مشکلم راهنمایی کنید.

حتما بخوانید: همه چیز راجع به پشت نویسی چک| ظهر نویسی چک

پاسخ کارشناس مربوطه :

مخاطب گرامی، فقط علیه صادرکننده چک می توان شکایت کیفری طرح نمود و نسبت به ظهرنویس (پشت نویس چک) تنها می توان در دادگاه حقوقی اقامه دعوی کرد. به هر حال، شما به عنوان ضامن مسئول هستید و می توانید بعد از وصول وجه چک علیه صادر‌‌‌‌کننده اقامه دعوی نمایید.

امیدوارم این پرسش و پاسخ در حل مشکل شما موثر باشد.

منبع :بنیاد وکلا

با‌‌‌ توجه به طولانی شدن و مشکل بودن روند وصول‌ چک و عدم نتیجه‌ گیری قطعی در این مسیر، پیشنهاد تیم ساد۲۴ به شما کاربران محترم این است که قبل از دریافت چک، با استفاده از اپلیکشن ساد۲۴ خوش حسابی صادرکننده‌ی چک را بررسی کنید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته برای ما بنویسید

1/5 - (14 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا