چگونه چک‌های مفقودی یا سرقتی را اعلام سرقت و از نقل و انتقال آن‌ها جلوگیری کنیم

اگر می­ خواهید با یک روش جدید و معتبر برای اعلام سرقت چک ­هایی که مفقود شده یا به سرقت رفته اند آشنا شوید و با یک روش مطمئن از وضعیت چکی که دریافت می­ کنید آگاه شوید این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

 

سامانه اعلام سرقت و استعلام چک (ساد ۲۴)

این سامانه اولین و بزرگ­ترین سامانه استعلام چک­ های بانکی و اعلام سرقت چک­ های مفقودی و سرقت شده در کشور می­ باشد و تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه فعالیت می­ کند.

در ادامه‌­ی این مطلب شما را با برخی از خدمات این سامانه آشنا می­ کنیم:

  • استعلام وضعیت چک

اگر زمانی­که چکی را دریافت می­ کنید و از معتبر بودن آن اطمینان ندارید، می­ توانید با مراجعه به سایت ساد ۲۴ و از طریق گزینه استعلام وضعیت چک، با وارد کردن شماره سریال و شماره شبا، از وضعیت چک دریافتی خود به صورت کاملا رایگان استعلام بگیرید و از سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

  • اعلام سرقت چک

زمانی­که برای چک یا دسته چک شما اتفاقی می افتد، مثلا گم شده یا به سرقت می­ رود بهترین کاری که می­ توانید انجام دهید این است که آن را در سامانه ساد ۲۴ ثبت کنید تا بدینوسیله هم به خود و هم به دیگران کمک کنید و از نقل و انتقال آن در بازار جلوگیری کنید. سپس با مراجعه به دادگستری و تحویل برگه ثبت در سامانه ساد ۲۴ دستور قضایی برای مسدود­سازی حساب را دریافت کنید و دستور قضایی را به بانک مربوطه تحویل دهید.

خیلی راحت می­توانید به این گزینه­ ها از طریق مراجعه به سایت ساد ۲۴ و یا از طریق اپلیکیشن ساد۲۴ دسترسی داشته باشید.

1.6/5 - (40 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا