کلاهبرداری ۱۵۰ میلیونی با دسته چک سرقتی


به گزارش نیلکوه به نقل از تیتر آزاد، سرهنگ پاسدار محمدرضا اصلانی در گفتگو با خبرنگار ما، در تشریح این خبر گفت : در پی شکوائیه متصدی واحد صنفی طلا فروشی در شهرستان ، مبنی بر اینکه فردی ناشناس مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است ، بلافاصله بررسی موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد : ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان پس از تحقیقات مختلف در این زمینه دریافتند که متهم این پرونده با سرقت چک افراد و جعل امضاء، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی آزادشهر همچنین تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی پرونده، مشخص شد زمانی که کلاهبردار برای خرید به مغازه وی مراجعه کرده، در ازای خرید، به فروشنده یک فقره چک ارائه کرده که صاحب مغازه موجودی حساب صاحب چک را از طریق بانک استعلام نموده که موجودی حساب کافی بوده ولی در زمانی مراجعه به بانک ،امضاء چک با امضاء صاحب حساب مغایرت داشت.

سرهنگ اصلانی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و بکارگیری منابع و مخبرین موفق شدند هویت اصلی فرد کلاهبردار را که دارای ۹ فقره سابقه کیفری از جمله سرقت، جعل و کلاهبرداری و خرید و فروش مواد مخدر بود، شناسائی کرده و متهم را در منزل یکی از بستگان غافلگیر و دستگیر کنند.

وی خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی به بزه انتسابی اقرار و در خصوص شیوه کلاهبرداری خود اظهار داشت؛ ساکن یکی از استان های همجوار استان گلستان می باشم و پس از شناسائی سوژه های خود اقدام به سرقت دسته چک آنان نموده و با جعل امضاء در شهرستان آزادشهر اقدام به خرید طلاجات کرده و به علت اعتیاد شدید به مواد مخدر طلاها را به قیمت پایین تر در جای دیگر به فروش می رساندم.

این مقام انتظامی در پایان ابرازداشت : متهم پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضائی با قرار وثیقه روانه زندان شد.

1/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا