ثبت چک سرقتی در سامانه کشوری ساد۲۴ | آموزش

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید یک برگ چک و یا حتی یک دسته چک را بعنوان چک سرقتی و یا مفقودی ثبت نمایید تا از طریق اطلاع رسانی همگانی سامانه ساد ۲۴ از نقل و انتقال یا سوء استفاده از آنها جلوگیری به عمل آید، کافی است گام به گام با ما همراه باشید تا تمامی مراحل ثبت چک را از ابتدا تا انتها برای شما در قالب تصویر نمایش دهیم.

اولین کاری که لازم است انجام شود، مراجعه به سامانه کشوری ساد۲۴ و یا کلیک بر روی تصویر زیر می باشد:

پس از ورود به این سامانه، از قسمت “اعلام سرقت چک” برای ثبت چک مفقودی خود اقدام می نماییم.

صفحه اصلی ساد 24 و دکمه اعلام سرقت چک

بعد از ورود به صفحه اعلام سرقت چک، مشخصات خواسته شده را تکمیل کرده و بعد از انتخاب گزینه “حریم خصوصی و شرایط و قوانین” و کلیک بر روی مرحله ی بعدی ، منتظر دریافت کد پیامک شده از طریق سامانه کشوری ساد۲۴ می مانیم.

وارد نمودن اطلاعات شخصی

با وارد کردن رمز عبور ارسال شده از طریق سامانه ساد۲۴ به شماره موبایل وارد شده در مرحله قبلی، وارد پنل کاربری خود می شویم. در این پنل درج اطلاعات خواسته شده الزامی است. اطلاعاتی از قبیل نوع، نحوه مفقود شدن، شماره شبا و شماره سریال چک که الزامی است.

وارد نمودن اطلاعات چک
صفحه دوم ثبت چک سرقتی

با کلیک بر روی گزینه “ثبت چک” به صفحه مربوط به اطلاعات پرداخت هزینه هدایت می شویم.

صفحه پرداخت

برای ادامه ی فرآیند می بایست گزینه “پرداخت آنلاین” انتخاب گردد که این پرداخت با کلیه ی کارت های عضو شبکه شتاب امکان پذیر می باشد.

صفحه پرداخت بانکی

شماره کارت، رمز عبور دوم، CVV2 و دیگر اطلاعات خود را وارد نموده و عمل پرداخت را تکمیل کنید.

در نهایت و پس از تکمیل عملیات پرداخت، صفحه ای مشابه زیر برای شما نشان داده می شود که حکایت از درست بودن مسیر طی شده را دارد.

تاییدیه ثبت چک مفقودی/سرقتی در سایت ساد24

نمایش گزینه ” چک(های) شما با موفقیت ثبت و فعال گردید” گویای این واقعیت است که چک سرقتی شما در سامانه کشوری ساد ۲۴ ثبت شده و به اطلاع همگان خواهد رسید.

ساد۲۴ ، سامانه استعلام چک های بانکی و اعلام سرقت چک های مفقودی و سرقت شده ، برای راحتی کار شما هموطنان عزیز در سامانه کشوری ساد۲۴، خدمات استعلام و اطلاع رسانی چک های بانکی را عرضه می کند.
شما با مراجعه به سامانه ساد ۲۴ می توانید چک دریافتی خود را به صورت کاملا رایگان استعلام بگیرید و از سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل نمایید.
همچنین در صورت بروز حادثه ای مانند سرقت و یا گم شد چک ، با ثبت آن در سامانه ساد۲۴ میتوانید به خود و دیگر هموطنان عزیزمان یاری رسانده و از سوء استفاده های احتمالی و یا نقل و انتقال آن در بازار جلوگیری نمایید.
3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا